Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
13 دی 1401

نحوه مراقبت از موهای فر چگونه است؟

موهای فرفری آنقدر زیبا و جذاب هستند که کمتر کسی است حداقل یک بار آرزوی داشتن چنین موهایی را نداشته باشد. اما اگر به طور طبیعی موی فری داشته باشید، حتما با دردسرهای این پیچ‌ و تاب‌های دوست داشتنی هم آشنا هستید و احتمالا یکی از دغدغه‌های اصلی‌تان مراقبت از موهای تان باشد؛ چرا که ساده‌ترین کارها روی موهای فر نتیجه عکس داشته، وزی موها را بدتر می‌کند.

 

خرید عمده پوشاک با ضمانت فروش و مرجوعی در عمده استایل دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش

 

پس برای مراقبت از موی فر چه باید کرد؟ بهترین روش برای شستشو، حالت دادن و کوتاه کردن موهای فر چیست؟ در این مقاله در سه بخش مجزا مفصلا توضیح می‌دهیم که چگونه از موهای فر مراقبت کنیم و آن‌ها را در زیباترین حالت ممکن نگه داریم.

 

نکات مهم مربوط به مراقبت از موی فر

مراقبت از انواع مو اهمیت بسیاری دارد اما بافت موهای فر نسبت به موهای دیگر متفاوت است. بدین معنا که این موها به آبرسانی بیشتری نیاز داشته و کمتر باید شسته شود. به طور کلی اگر بخواهیم صادق باشیم، در مراقبت از موی فر صبر و حوصله بیشتری باید به خرج داد.

 

اما نگران نباشید. در ادامه این مقاله هر آنچه را که باید در روتین روزمره‌تان درخصوص نگهداری از موهای فر بدانید، توضیح می‌دهیم.

 

موهای فر را با تیشرت نخی خشک کنید

همان قدر که شستن صحیح موها در نگهداری از موی فر مردانه و زنانه مهم است، نحوه خشک کردن آن هم اهمیت دارد. اگر تجربه سشوار کشیدن داشته باشید، حتما می‌دانید که پس از این کار موهای فرتان تا چه حد حجیم و وزی می‌شوند.

 

از طرف دیگر حوله‌های معمولی که برای خشک کردن سر به کار می‌روند، ممکن است آن قدرها گزینه خوبی برای شما نباشد و بدتر موهای‌تان را وزی و آشفته کند. پس چه باید کرد؟

 

بهترین راهکار برای مراقبت از موی فر این است که اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند. اما اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید با سر خیس از خانه خارج شوید و یا به رختخواب روید، پیشنهاد می‌کنیم از یک تیشرت نخی برای خشک کردن موهای فرتان استفاده کنید و بدین ترتیب دیگر نگران یال شیر شدن سرتان نباشید.

 

شامپو و نرم کننده مخصوص موهای آسیب دیده را تهیه کنید

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت موی فر ، استفاده از شامپوها و نرم کننده‌هایی است که برای موهای آسیب دیده طراحی شده‌اند. اما علت این امر چیست؟ در حقیقت موهای فر نسبت به موهای صاف و معمولی خشک‌تر هستند و به همین دلیل بیشتر در معرض انواع و اقسام آسیب‌های محیطی قرار دارند

 

. بنابراین بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید که مواد ملایم‌تری در آن‌ها به کار رفته و ترکیبات شیمیایی آن، حداقل آسیب را به موهای‌تان وارد می‌سازد.

 

برخی برندهای تولیدکننده محصولات بهداشتی، شامپوها و نرم کننده‌هایی را مخصوص موهای فر طراحی و تولید می‌کنند. این مژده را به شما می‌دهیم که حتما لازم نیست هزینه زیادی بابت تهیه چنین محصولاتی بپردازید.

 

فرمولاسیون و ترکیبات به کار رفته در این شامپوها، معمولا مشابه ترکیباتی است که برای شامپو و نرم کننده مخصوص موهای خشک و آسیب دیده در نظر گرفته می‌شود.

 

انتخاب شامپو و نرم‌کننده‌ی مناسب

حتما شامپوها و نرم‌کننده‌هایی بخرید که مخصوص موی فر تهیه می‌شوند. در حالت کلی بیشتر دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد زیر؛

 

  • عصاره‌ها یا روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن آفتابگردان و روغن آووکادو
  • آلوئه ورا
  • کراتین
  • کره‌ی شی
  • ابریشم هیدرولیز شده و پروتئین‌های حیوانی
  • پانتنول و پروویتامین‌ها
  • عصاره‌های گیاهی

 

بهتر است که موهای خود را هر روز نشویید اما اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، از یک شامپوی ملایم استفاده کنید که حاوی عوامل پاک‌کننده‌ی ملایم‌تر و همچنین مواد حالت‌دهنده و نرم‌کننده است.

 

اگر موهایتان چرب یا کثیف است، هر یک یا دو هفته یک بار از شامپوی تمیزکننده‌ی قوی‌تر استفاده کنید. همیشه بعد از شامپو زدن از نرم‌کننده و ماسک‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت موها حفظ شود.

 

راهکارهای قبل از استفاده از شامپو

اگر موهای شما خیلی فر است و تارهای ضخیمی دارد، می‌توانید از راهکارهای پیش از شامپو زدن هم استفاده کنید. برخلاف باور عموم، مجبور نیستید حتما بعد از شامپو زدن از نرم‌کننده استفاده کنید. می‌توانید از نرم‌کننده، قبل و بعد از شامپو استفاده کنید.

 

موهای خیلی ضخیم و خیلی فر، به‌سرعت رطوبت خود را از دست می‌دهند. استفاده از نرم‌کننده قبل از شامپو زدن باعث می‌شود که شست‌وشو با شامپو باعث از بین بردن چربی طبیعی موها نشود و آن‌ها را بیش‌ازحد خشک نکند.

 

آب سرد یا گرم؟

آب داغ رطوبت مو را از بین می‌برد و آن را خشک می‌کند. بهتر است موهای خود را با آب سرد بشویید. اجتناب از آب داغ موقع شستن موها، رطوبت داخل موها را حفظ می‌کند و باعث افزایش استحکام موها می‌شود. شستشوی موها با آب خنک هم به بسته شدن کوتیکول مو کمک می‌کند.

 

اجتناب از شامپو زدن بیش‌از‌حد

شست‌وشوی هر روز موها با شامپو، برای کسانی که موهای فر دارند، ایده‌ی خوبی نیست و باعث خشک شدن موها می‌شود. شامپو زدن زیاد، رطوبت و چربی طبیعی لازم برای حفظ استقامت و درخشندگی تارهای مو را از بین می‌برد

 

موهای فر

 

 

. بهتر است که یک برنامه‌ی شست‌وشو داشته باشید و آن را تغییر دهید تا به بهترین زمان‌بندی برای شستن موها برسید. در حالت کلی بهتر است که هر سه روز یک بار موهای خود را شامپو بزنید.

 

حمام کردن بهینه

هنگام شستشوی موی سر، از شامپوهای ملایم دارای عوامل پاک‌کننده ملایم بهره ببرید. بهتر است از نرم‌کننده و حالت‌دهنده هم استفاده کنید. به دمای آب توجه داشته باشید.

 

آب داغ باعث از بین رفتن رطوبت مو می‌شود و موی فر را آسیب‌پذیر می‌کند. استفاده از آب ولرم و نسبتا سرد باعث حفظ رطوبت و مقاومت موی سر می‌شود. هرروز از شامپو استفاده نکنید چون در این صورت روغن‌های طبیعی سر از بین می‌روند و موها آسیب می‌بینند.

 

استفاده از شانه و برس باکیفیت

موی فر خشک است؛ این یعنی شانه کردن آن می‌تواند سخت و زمان‌بر باشد. برخلاف تصورات بهتر است موی فر را هنگامی که خیس یا آغشته به نرم‌کننده است، شانه کنید. برای شانه کردن، با شانه دندانه کم از پایین مو شروع کنید و گره‌ها را باز کنید.

 

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل : اگر دوست داری خریدی مطمئن و درجه یکی داشته داشته باشی و بوتیک لباس فروشیت رو همیشه پر از جنس های با کیفیت داشته باشی، حتما حتی شده یک بار عمده استایل رو تست بزنید

 

استفاده از شانه با دندانه‌های طبیعی و باکیفیت می‌تواند به حفظ و پخش کردن روغن‌های طبیعی سر کمک کند. استفاده از انگشتان دست به جای شانه یا برس هم می‌تواند کارساز باشد. ابتدا نرم‌کننده را روی موی خیس پخش کرده و سپس با انگشتان خود، گره‌های موی فر را باز کنید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز