Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
21 خرداد 1402

نحوه مراقبت از موهای فر چگونه است ؟

موهای فرفری آنقدر زیبا و جذاب هستند که کمتر کسی است حداقل یک بار آرزوی داشتن چنین موهایی را نداشته باشد. اما اگر به طور طبیعی موی فری داشته باشید، حتما با دردسرهای این پیچ‌ و تاب‌های دوست داشتنی هم آشنا هستید و احتمالا یکی از دغدغه‌های اصلی‌تان مراقبت از موهای تان باشد؛ چرا که ساده‌ترین کارها روی موهای فر نتیجه عکس داشته، وزی موها را بدتر می‌کند. پس برای مراقبت از موی فر چه باید کرد؟ بهترین روش برای شستشو، حالت دادن و کوتاه کردن موهای فر چیست؟ در این مقاله در سه بخش مجزا مفصلا توضیح می‌دهیم که چگونه از موهای فر مراقبت کنیم و آن‌ها را در زیباترین حالت ممکن نگه داریم.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

نکات مهم مربوط به مراقبت از موی فر

مراقبت از انواع مو اهمیت بسیاری دارد اما بافت موهای فر نسبت به موهای دیگر متفاوت است. بدین معنا که این موها به آبرسانی بیشتری نیاز داشته و کمتر باید شسته شود. به طور کلی اگر بخواهیم صادق باشیم، در مراقبت از موی فر صبر و حوصله بیشتری باید به خرج داد. اما نگران نباشید. در ادامه این مقاله هر آنچه را که باید در روتین روزمره‌تان درخصوص نگهداری از موهای فر بدانید، توضیح می‌دهیم.

شامپو و نرم کننده مخصوص موهای آسیب دیده را تهیه کنید

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت موی فر ، استفاده از شامپوها و نرم کننده‌هایی است که برای موهای آسیب دیده طراحی شده‌اند. اما علت این امر چیست؟ در حقیقت موهای فر نسبت به موهای صاف و معمولی خشک‌تر هستند و به همین دلیل بیشتر در معرض انواع و اقسام آسیب‌های محیطی قرار دارند. بنابراین بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید که مواد ملایم‌تری در آن‌ها به کار رفته و ترکیبات شیمیایی آن، حداقل آسیب را به موهای‌تان وارد می‌سازد.

برخی برندهای تولیدکننده محصولات بهداشتی، شامپوها و نرم کننده‌هایی را مخصوص موهای فر طراحی و تولید می‌کنند. این مژده را به شما می‌دهیم که حتما لازم نیست هزینه زیادی بابت تهیه چنین محصولاتی بپردازید. فرمولاسیون و ترکیبات به کار رفته در این شامپوها، معمولا مشابه ترکیباتی است که برای شامپو و نرم کننده مخصوص موهای خشک و آسیب دیده در نظر گرفته می‌شود.

2. فقط دو بار در هفته شامپو بزنید

نکته دوم در نگهداری موهای فر این است که اگر موهای فری دارید، نباید هر روز آن را شامپو بزنید. از آن جایی که معمولا موهای فر خشک‌تر هستند، لازم نیست به اندازه موهای صاف شسته شوند. شستن بیش از حد موها با شامپو می‌تواند موهای‌تان را خشک و آن را مات کند. بنابراین استفاده از شامپو را تنها به دو بار در هفته محدود کنید.

البته ممکن است در عین فر بودن، موهای چربی داشته باشید. در این صورت برای مراقبت از موی فر و چرب، بهتر است شامپوهای روزانه فاقد سولفات را تهیه کنید که ضمن زدودن موها از چربی و آلودگی، رطوبت طبیعی آن را حفظ می‌کند. شما می‌توانید هر روز با خیال راحت موهای‌تان را با محصولات مراقبت از موی فر بشویید.

نکات مهم برای نگهداری از مو فر

نگهداری و مراقبت از موی فر ، کمی با موهای لخت متفاوت است. این موها به دلیل بافت خشک‌تر و رطوبت کمتری که دارند، به شدت در معرض خشک شدن و ایجاد موخوره هستند و این عوامل نیز باعث باز شدن فر موها و بدحالت شدن آن‌ها خواهند شد.

در این بخش نکات مهمی را برای مراقبت از مو فر بیان کرده‌ایم:

موهای فر را زیاد نشویید

برخلاف موهای صاف و لخت، موهای فر معمولاً رطوبت کمتری دارند و خیلی زود خشک می‌شوند؛ بنابراین در برابر عوامل محیطی آسیب پذیرتر هستند. به همین علت، شستشوی بیش از حد موی فر باعث تشدید خشکی آن‌ها و نازک شدن ساقه موها خواهد شد.

توصیه می‌کنیم فقط هفته‌ای دو بار موهای خود را بشویید و برای این کار از آب ولرم رو به خنک استفاده کنید. زیرا آب گرم موها را به شدت خشک و آسیب پذیر می‌کند

 

از شانه‌های دندانه درشت (فاصله‌دار) استفاده کنید و هرگز گره موهای خود را با برس معمولی یا گرد باز نکنید

موهای فر در قسمت‌های به هم پیچیده یا گره خورده به شدت شکننده هستند. استفاده از یک برس نامناسب می‌تواند موجب گره خوردگی و وز شدن موها شود؛ هر فر مو، نقطه‌ای مستعد برای شکسته شدن موها است. استفاده از شانه‌ی دندانه‌ درشت، راهی مناسب و ملایم برای باز کردن گره موهای فر است. این شانه، بر خلاف برس، حالت طبیعی فرها را خراب نمی‌کند. البته، یادتان باشد شانه زدن را از پایین به بالا آغاز کنید. (به نکته ی شماره 1 رجوع کنید).

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز