Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
28 مهر 1401

نوار اریب پارچه چیست؟ + کارایی نوار اریب چیست؟ + انواع نوار اریب پارچه کدامند؟

همه چی درباره نوار اریب پارچه!

همه ما به دنبال راهکارهایی برای آسان‌تر کردن امور مختلف خود هستیم. روش‌هایی ساده و در عین حال مرتب که زمان کمتری از ما بگیرد و نتیجه زیباتری از کار ارائه دهد. در دنیای گسترده خیاطی نیز ابزارهای مختلفی وجود دارد تا روند خیاطی را لذت‌بخش‌تر و زمان خیاطی را کمتر کنید و در نهایت کاری تمیز و مرتب خلق کنید.
یکی از این ابزارهای مهم و البته نام آشنا، نوار پارچه ای است.

نوارهایی که انجام پروژه‌های خیاطی را آسان‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بدون استفاده مداوم از نخ و سوزن، لبه پارچه‌ها را بپوشانید و در نهایت کاری زیبا ارائه دهید. در این صفحه از روچی شما را با انواع نوار پارچه ای آشنا می‌کنیم و کاربرد هرکدام در خیاطی بیان می‌شود. اگر شما هم مشتاق یادگیری این رازهای خیاطی هستید، در ادامه همراه ما بمانید…

نوارهای اریب شامل نوار اریب مخملی، توری، ساتن، کتان، ژرسه و کشی است و می‌توان متناسب نوع پارچه آن‌ها را به کار برد. به طور مثال برای لباس‌های گران قیمت و مجلسی از نوار اریب مخمل استفاده کنید. اگر قصد دارید سرویس آشپزخانه بدوزید، نوار اریب کتان گزینه مناسب‌تری است. همچنین نوار اریب توری راهکاری ارزان قیمت و عالی برای تمیزدوزی لبه لباس‌ها خواهد بود.

این نوارها کاربردهای مختلفی دارند و از آن برای پاک دوزی لبه یقه لباس، لبه بازوها و یا سایر لبه‌ها استفاده می‌شود. البته اگر کمی حوصله داشته باشید می‌توانید خودتان دست به کار شوید و متناسب طرح لباسی که می‌دوزید، نوار اریب تهیه کنید. اما در نظر بگیرید که این کار کمی وقت‌گیر خواهد بود و شاید تمام لذت خیاطی را از شما بگیرد.

اما در هر صورت اگر علاقه دارید خودتان نوار اریب تهیه کنید، کافی است از قسمت اریب پارچه، برش‌هایی به عرض 4 تا 5 سانتیمتر در پارچه ایجاد کنید و بعد تمامی این پارچه‌ها را به هم بدوزید. بعد از آن باید برش‌ها را اتو کنید تا در نهایت یک نوار اریب تمیز و بودن زدگی ایجاد کنید.

نوار زیگزاکی چیست

شاید تصور کنید که از این نوارها نمی‌توان استفاده زیادی در پروژه‌های خیاطی داشت و یا اینکه کاربردی در تزیینات ندارند؛ در حالی که این طور نیست. نوار پارچه ای زیگزاکی در بیشتر موارد در عرض استاندارد نیم سانتی‌متری و در رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند.

از این نوارها می‌توان برای تزیین لبه‌های جانماز، چادر، لبه‌های دوخت در لباس‌ها و… استفاده کرد. با این نوارهای رنگی خاص گل بسازید، بطری‌های ترشی و مربا را تزیین کنید و حال و هوای تازه‌ای به سرویس آشپزخانه بدهید.

کاربردهای نوار پارچه ای در خیاطی چیست؟ 

این نوارها با تنوع زیاد خود راهکار مناسبی برای تمیزدوزی لبه‌های نامرتب کار، دوخت و تزیین سرویس آشپزخانه، تزیین لباس کودکان، نظم دادن به یقه لباس، مناسب در دوخت روتختی و جلوگیری از ریش ریش شدن لباس‌های ظریف مانند ابریشم هستند.

البته موارد ذکر شده تنها بخشی از این کاربردها است. مسلما شما می‌توانید با کمی خلاقیت استفاده‌های بیشتر و  بهتری از این نوارها داشته باشید. به طور مثال از نوارهای رنگی پارچه‌ای برای تزیین جعبه‌های کادو استفاده کنید. در ادامه با چند نمونه از این نوارها آشنا می‌شویم.

  • نوار اریب ساده (بشور)

نوار اریب بشور یا نوار اریب ساده همان‌طور که از نامش پیداست، دارای یک طراحی ساده است و هیچ‌گونه نقش و نگاری بر روی آن دیده نمی‌شود. این نوارها را بهتر است برای پارچه‌های با طرح شلوغ استفاده کرد تا جلوه‌ی بهتری داشته باشند. همچنین، نوارهای ساده‌ با رنگ‌های جذاب نیز کاربرد زیادی برای دور یقه‌ی لباس دارند.

برخی از نوارهای بشور به شکل توری بافته شده و معمولا در تودوزی لباس و مبلمان کاربرد دارند. همچنین این نوارها از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

  • نوار اریب چرم

نوار اریب چرم نیز برای کسانی ساخته شده است که علاقه‌ی فراوانی به انواع چرم داشته و ترجیح می‌دهند برای لبه‌های جیب یا آستین خود از این جنس استفاده کنند. در این صورت، لباس مورد نظر بسیار شیک به نظر می‌رسد.

  • نوار اریب ساتن

نوار اریب ساتن نیز از جمله نوارهای پرطرفدار در خیاطی است که با کمک الیاف پنبه و پلی استر ساخته می‌شود. براق بودن نوار ساتن باعث کاربرد آن در دوخت یقه‌های لباس مجلسی شده است. یکی از نکات ضروری برای استفاده از این نوارها، توجه به آب رفت آن‌ها است.

نوارهای ساتن ممکن است بعد از شستشو دچار آب رفتن شده و مشکلات زیادی برای لباس ایجاد کنند؛ به همین دلیل، بهتر است این نوارها را ابتدا به صورت حلقه‌ای درون آب قرار داده و پس از خشک شدن از آن‌ها استفاده کنید.

  • نوار اریب ژرسه

ژرسه یک نوع پارچه است که شباهت بسیاری به حریر دارد و از آن می‌توان برای تولید نوار اریب استفاده کرد. همچنین نوارهای اریب ژرسه بسیار نازک بوده و در تار و پود آن‌ها، مواد پلی استری نیز یافت می‌شود.

اهمیت نوار اریب در خیاطی را بدانید! 

افراد زیادی تنها به کیفیت و زیبایی لباس توجه دارند که برای این دسته از افراد می توان از نوار اریب چرم برای یقه‌ی لباس و یا لبه های آستین استفاده نمود، چراکه چرم در دنیای خاصی از دوخت و دوز می‌تواند بسیار شکیل و با اُبهت به نظر بیاید به همین خاطر تنها افراد خاص کاربرد خاص و با ابهتی از چرم را برای لباسهای خود دارند حتی برای به کارگیری نوار اریب آن.

شما به عنوان یک خیاط واقف در کار خود بهتر است که همیشه دوردوزی خوب و مطمئنی را با استفاده از انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در جنس و پارچه متعدد نوار اریب داشته باشید، به این شکل می توانید در حرفه‌ی خود پیشرفته بسیاری داشته چرا که آراستگی و ظرافت مهم‌ترین نکته در دوخت و دوز و خیاطی به شمار می رود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز