Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1 آبان 1401

ویژگی روسری و شال ابریشمی چیست؟ + انواع شال و روسری ابریشمی!

همه چیز در رابطه با شال و روسری ابریشمی!

  • انواع روسری ابریشم، دارای بافت یکپارچه و بادوام از الیاف طبیعی است.
  •  لطیف و سبک بوده و در عین حال بافت مستحکمی دارند.
  • زود چروک نمی‌شود و به راحتی اتو می‌شود.
  • مناسب 4 فصل سال است.
  •  دارای طرح و رنگ‌های مختلف است که به راحتی با اکثر استایل‌ها  به خصوص استایل های مجلسی ست می‌شود.

روسری ابریشمی

پارچه ابریشمی یکی از زیباترین پارچه‌های موجود است. این پارچه یک پارچه سبک وزن است و از آن برای ساخت لباس‌های لوکس استفاده می‌شود. به‌خوبی می‌توانید آن را بپوشید و به همین دلیل پارچه محبوبی برای ساخت روسری است. بافت‌های نیمه مشبک آن ظاهری بسیار شفاف به این پارچه می‌بخشد.

جنس روسری پشمی نیز مانند روسری نخی، زیرمجموعه پارچه‌های پنبه‌ای می‌باشد. البته این نوع روسری و شال مناسب فصل‌های سرد سال می‌باشد چرا که هوا در میان الیاف آن محبوس شده و به عنوان عایقی در مقابل سرما عمل می‌کند. این نوع روسری کمتر چروک می‌شود ولی زمانی که مجبور به اتوکردن می‌شوید سعی کنید به صورت غیرمستقیم آن را اتو کنید تا الیاف آن آسیب نبیند. برای این کار می‌توانید از یک پارچه محافظ بر روی پارچه اصلی استفاده کنید.

انواع روسری ابریشمی فوق العاده شیک به نظر می‌رسند. آنها صرفاً به عنوان یک لوازم جانبی مد استفاده می‌شوند؛ زیرا برای گرم نگه داشتن شما بسیار سبک هستند. اگر قصد دارید به یک شام رسمی یا عصرانه بروید، بستن روسری ابریشمی به زیبایی اطراف شانه‌های شما مطمئنا ظاهری رویایی و باکلاس می‌دهد! این جنس روسری، یک اکسسوری قدرتمند مد است. روسری‌ ابریشمی، با لباس‌های رسمی و غیررسمی عالی به نظر می‌رسند. آنها را می‌توان در طول روز یا عصر پوشید. مهم نیست در چه زمانی از روز شال ابریشمی می‌پوشید، بدون شک روسری ابریشمی بر ظرافت و زیبایی لباس شما بسیار می‌افزاید.

انواع روسری ابریشم را بشناسید! 

روسری کجراه یا توییل:

پارچه کج‌راه یا توییل در برابر سابیدگی کاملاً مقاوم است. این جنس از پارچه از کیفیت رنگ بالایی برخوردار است و دارای تنوع طرح بالا و با کیفیت است. این مدل از روسری‌های ابریشم معمولاً در فصل بهار، پاییز و زمستان کاربرد بیشتری دارد و در تابستان به علت گرما کمتر استفاده می‌شود.

نام دیگر روسری‌های کج‌راه، توییل است. در این روسری‌ها خطوط کج‌راه وجود دارد که این خطوط باعث می‌شود روسری ایستایی بهتری روی سر داشته باشد. روسری‌های کج‌راه یا توییل سبک و راحت هستند و در مکان‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.

روسری ابریشم ژاکارد:

روسری‌های ابریشم ژاکارد از ابریشم خالص یا ترکیب پارچه ژاکارد با ابریشم بافته می‌شود. این مدل روسری‌ها برخلاف ابریشم چاپ شده از بافت پیچیده به دست می‌آید و اغلب بافت آن قابل لمس و برجسته است.

ویژگی شال ابریشم توییل:

1) شال و روسری ابریشم توییل یا کجراه، الیافی طبیعی دارند؛ این الیاف ضد حساسیت هستند و از گرمازدگی جلوگیری می‌کنند.

2) بافت یکپارچه و بادوام دارد و در برابر ساییدگی بسیار مقاوم است.

3) این محصول به علت جنس ابریشم سبک، لطیف و به علت بافت کجراه، بسیار مستحکم است. 

4) این خطوط مورب در بافت روسری یا شال ابریشم باعث ایستایی بیشتری روی سر می‌شود.

روسری ابریشمی یونیک:

روسری‌های ابریشم یونیک دارای رنگ‌بندی‌های متنوع و منحصر به فردی هستند و به راحتی آن‌ها را می‌توان با هر تیپ و استایلی ست کرد. روسری‌های ابریشم یونیک یکی از روسری‌های خوش طرح و رنگی است که بژیو آن را به خانم‌های خاص پسند برای مهمانی‌ها و مجالس پیشنهاد می‌دهد.

تشخیص اصل بودن روسری‌ های ابریشمی چگونه است؟ 

برای خرید روسری‌های ابریشمی اصل ابتدا باید قدرت تشخیص پارچه‌های ابریشمی را داشته باشید. در ادامه شما را با چند روش آسان و کاربردی آشنا می‌کنیم تا راهنمای خرید روسری ابریشمی برای شما باشد. مطمئن باشید که با استفاده از این روش‌ها حتما یک روسری ابریشمی را از بازار به خانه خواهید برد.

رد کردن روسری از حلقه فلزی ساده

اگر روسری ابریشمی را از یک حلقه فلزی ساده که حدودا اندازه یک انگشتر زنانه است رد کنید، روسری باید به راحتی از حلقه رد شود. این خاصیت به دلیل انعطاف پذیری الیاف ابریشم است. اگر روسری از الیاف مصنوعی تهیه شده باشد به سادگی از حلقه عبور نمی‌کند.

درخشش، راهنمای خرید روسری ابریشمی

روسری را از قسمت روی آن در دست بگیرید و در نور چند بار در زوایای مختلف به آن نگاه کنید. سطح روسری باید براق و درخشان باشد و با تغییر زاویه نور، رنگ آن تغییر کند. روسری‌های تهیه شده از الیاف مصنوعی، انعکاس سفیدی از نور دارند و با تغییر جهت تغییر رنگ نمی‌دهند.

 لمس روسری ابریشمی

ساده‌ترین و مهمترین روش برای تشخیص ابریشمی بودن روسری لمس آن است. شما باید ظرافت بافت ابریشمی را زیر دستان خود حس کنید و با سایش روسری بین دستانتان احساس گرما کنید. الیاف مصنوعی این خاصیت را ندارند.

افراد مشهور و استفاده از روسری ابریشمی

افراد خانواده‌های سلطنتی و بازیگران معروف علاقه خاصی به روسری‌های ابریشمی داشتند. برای نمونه آدری هپبورن (Audrey Hepburn)، هنرپیشه معروف بریتانیایی از روسری‌های ابریشمی زیاد استفاده می‌کرد. او معتقد بود که با پوشیدن روسری ابریشمی احساس زنانگی و زیبایی شدیدی پیدا می‌کند.

افراد مشهور از روسری‌های ابریشمی استفاده می‌کردند و همین باعث رونق این روسری‌ها شده بود. مثلا گریس کلی (Grace Kelly) هنرپیشه معروف و همسر پادشاه موناکو در سال ۱۹۵۶ میلادی، دست شکسته خود را با روسری ابریشمی برند هرمس بسته بود.

روند استفاده از روسری ابریشمی بعد از دهه ۱۹۷۰ میلادی

در دهه ۸۰ میلادی، روسری‌های ابریشمی تا حدی از رواج و رونق افتادند اما نه به این معنا که از دنیای مد خارج شدند. در سال ۲۰۰۳ میلادی، الکساندر مک‌کوئین (Alexander McQueen) که از طراحان معروف مُد در دنیاست از روسری‌های ابریشمی برای معرفی لباس‌های طراحی‌شده خود در فشن‌شوی بهار/تابستان بهره زیادی برد. این حضورِ دوباره روسری ابریشمی باعث شد که به‌طور مجدد، نگاه‌ها به سمت آن خیره شود. حالا در دنیای پرتنوع مد و فشن، هنوز هم نشان این روسری‌ها را در استایل‌های مختلف می‌توان دید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز