Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 تیر 1402

ویژگی مسواک خوب چیست؟ + نشانه های مسواک مناسب!

امروزه انواع مختلف مسواک خوب و روش های مسواک زدن موجود هستند که با توجه به شرایط هر فردی متفاوت است؛ به عنوان مثال، مسواک هایی که برای دندان های ارتودنسی شده استفاده می شود با مسواک های معمولی متفاوت هستند و روش استفاده از آن ها نیز مخصوص به خودشان است؛ بنابراین دندانپزشک بر اساس نیازهای بیمار، مسواک خوب و روش خاصی از مسواک زدن را به او پیشنهاد می کند که متناسب با وضعیت و شرایط بیمار باشد.

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

مهمترین ویژگی یک مسواک خوب

  • مسواک خوب بایستی نرم و از نظر اندازه کوچک باشد.مسواک های نرم نایلونی که انتهای موهای آن گرد و پخ شده ترجیح داده می شوند.
  • الیاف مسواک خوب باید در عرض در ۴-۳ ردیف و در طول در ۱۲-۱۰ ردیف قرار گرفته باشند.
  • اندازه سر مسواک خوب باید متناسب با دهان فرد باشد و همچنین لازم است مسواک کودکان کوچکتر از بزرگسالان باشد.مسواک به طول دو سانتیمتر برای کودکان مناسب است.
  • تعداد کلاف‌های موئی و یا نایلونی مسواک در حدود ۲۰ تا ۴۰ کلاف، برحسب کوچکی یا بزرگی مسواک می باشد. تعداد رشته‌های نایلونی و یا موئی در هر کلاف حدود ۲۰ تا ۴۰ رشته برحسب نرمی و زبری موهای مسواک می‌باشد که این تعداد در مسواک‌های نرم بیشتر از مسواک‌های زبر است.
  • آزمایش‌های مختلف نشان داده‌اند که چنانچه قسمت موئی مسواک به شکل ۸ باشد (یعنی قسمت جلوی مسواک یک کلاف و بعد به تدریج مانند مثلث کلاف‌هایی قرار گیرند)، امکان پاک کردن پلاک میکروبی و بقایای غذا از بین دندان‌ها بیشتر است و مسواک خوب است.
مسواک خوب
ویژگی های مسواک خوب

 

تا چه مدت میتوان از یک مسواک استفاده کرد؟
مدتی که باید از یک مسواک استفاده شود،بستگی به میزان تمیزی،محکمی و فرم رشته های مسواک دارد.تا وقتی که رشته های مسواک تمیز،محکم و صاف است می توان از آن استفاده کرد.اگر فردی طور مرتب و با دقت مسواک کند،معمولاً عمر مسواک او چهار تا شش ماه است.اگر مسواک پس از یک هفته فرسوده شود نشانه این است که فرد نادرست مسواک می زند.

 

چرا مسواک نرم توصیه می شود؟
عامل ایجاد کننده بیماریهای لثه و دندان،لایه بیرنگ و چسبنده ای است که شامل میکروبها در زمینه ای از بزاق و مواد غذایی بوده که به سطح دندان می چسبد و پلاک میکروبی نامیده می شود.پلاک با کشیدن ناخن بر روی دندان به زیر آن جمع شده و دیده می شود.

هدف از مسواک زدن،تمیز کردن دندانها از باقیمانده مواد غذایی و برداشتن پلاک میکروبی بوده که با استفاده از مسواک خوب نرم به این هدف می توان نائل گردید.

 

از مسواک با پرز نایلونی استفاده کنید نه طبیعی

محصولات کامل دندانپزشکی وجود دارد که ازنظر زیست‌محیطی مناسب هستند. شما حتی ممکن است در مورد مسواک‌هایی به نام مسواک طبیعی با مویی که از ریشه درخت آراک ساخته‌شده است شنیده باشید. انواع دیگر مسواک‌های طبیعی حاوی پرزهای قهوه‌ای هستند که به نظر می‌رسد نرم‌تر از پرز نایلونی هستند.

 

اگرچه شما ممکن است کنجکاو باشید که مسواک طبیعی را امتحان کنید اما باید به یاد داشته باشید که تحقیقات کمی در مورد اثربخشی (یا مضر بودن) آن‌ها انجام‌شده است. مسواک طبیعی همچنین ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد و سریع‌تر از مسواک‌های استاندارد خراب شوند.

 

توصیه‌های عمومی برای انتخاب مسواک مناسب

ویژگی‌های خاصی وجود دارد که باید برای انتخاب هر نوع مسواک، چه مسواک دستی و چه برقی، در نظر بگیرید.

 

  • اندازه: بهترین مسواک برای شما مسواکی است که اندازه‌ی سر آن به‌گونه‌ای باشد که اجازه دسترسی آسان به تمام سطوح دندان‌هایتان را می‌دهد. برای اکثر بزرگسالان مسواکی که سر آن حدود ۱ سانتیمتر عرض و ۲.۵ سانتیمتر طول داشته باشد مؤثرترین و ساده‌ترین مسواک برای استفاده است.

اگرچه مسواک‌هایی با سربزرگ در دسترس هست اما با یک‌بار استفاده از آن‌ها درمی‌یابید که دسترسی به برخی از مناطق مانند دو طرف و پشت دندان‌ها برای مسواک زدن سخت است. طول دسته‌ی مسواک باید به‌اندازه کافی بلند باشد تا بتوانید آن را به‌راحتی در دست نگه‌دارید.

  • انواع پرز مسواک: اگر برای خرید مسواک دستی یا مسواک برقی به داروخانه بروید شما می‌توانید مسواکی با موهای نایلونی نرم، متوسط ​​یا سخت انتخاب کنید. برای اکثریت قریب به‌اتفاق، یک مسواک نرم راحت‌ترین و مطمئن‌ترین انتخاب خواهد بود.

 

  • اگر دندان‌هایتان را خیلی شدید مسواک بزنید و بشویید، برس های متوسط ​​و سخت درواقع می‌توانند لثه، سطح ریشه و مینای محافظ دندان را آسیب برسانند. برای محافظت بیشتر از دندان‌ها زمانی که مسواک می‌خرید مطمئن شوید که برس های مسواکی که انتخاب کرده‌اید سطحی گرد دارند.

 

  • توصیه‌شده توسط متخصص: برای اطمینان از اینکه مسواک شما تحت آزمایشات دقیق کنترل کیفیت ازنظر بهداشت و ایمنی قرارگرفته است، از دندانپزشک خود بخواهید تا مارک خوبی را پیشنهاد کند.

 

برای مسواک‌های دستی وجود مهر و موم تضمین می‌کند که برس های مسواک ایمن هستند، دسته مسواک برای استفاده‌ی روزانه مناسب است، موی مسواک در هنگام مسواک روزانه از روی مسواک نمی‌افتد و در مراحل اولیه استفاده از مسواک پلاک دندان و بیماری لثه کاهش می‌یابد.

 

علاوه بر این مسواک‌های برقی که دارای مهر و موم هستند نیز باید آزمایش ایمنی را در یک آزمایشگاه مستقل انجام دهند و از طریق آزمایشات عملی ثابت شود که مسواک برای استفاده روی بافت دهان و دندان و نیز هر ابزار دندانی مناسب باشند.

 

برقی در مقابل دستی

خرید بهترین برند مسواک، چه برقی و چه دستی، به اولویت شما بستگی دارد. برس‌های چرخان مسواک برقی به‌اندازه کافی قوی هستند و می‌توانند کاملا لثه‌ها و دندان‌های شما را تمیز کنند؛ اما برخی افراد ممکن است حس گزگز را هنگام استفاده از آن تجربه کنند. مسواک‌های کلاسیک هم به همان اندازه موثر هستند؛ البته اگر در زمان مناسب مسواک بزنید و مطمئن شوید که به تمام گوشه‌ها و کنارهای دندان دسترسی دارید.

 

حساسیت و دغدغه شخصی

حساسیت‌های شخصی هم باید در انتخاب بهترین برند مسواک ایرانی یا خارجی نقش داشته باشد. اگر با دندان‌های حساس و آسیب‌پذیر دست‌وپنجه نرم می‌کنید، بهترین مسواک برای دندان حساس، محصولی با برس نرم‌تر است.

 

این مدل مسواک از تحریک لثه‌ها جلوگیری کنید. در صورت داشتن ارتودنسی ممکن است به مسواک با سری فشرده‌تر نیاز داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی بین براکت‌ها را تمیز کند.

طراحی، اندازه و مشخصات ظاهری

هر بار باید به مدت دو دقیقه دندان‌هایتان را مسواک بزنید. این امر فشار زیادی به انگشت شست شما وارد می‌کند؛ بنابراین طراحی نوع دسته و ارگونومیک‌بودن برای خرید بهترین مارک مسواک خارجی و ایرانی نقش مهمی دارد.

 

همچنین اگر دست‌های کوچک و دهان کوچکی دارید، محصول کوچک‌تری را انتخاب کنید. اگر دوست دارید زیاد سفر کنید، مسواک جمع‌وجور یا تاشو انتخابی خوب و نگهداری و حمل آن‌ها آسان است.

 

شکل موهای برس مسواک

شکل موهای برس هم برای انتخاب و خرید بهترین برند مسواک مهم است. الگوهای مختلف چینش موهای برس (مانند موجی یا مدور) باعث تمیزی بهتر فضای بین دندان‌ها می‌شود.

 

بهترین و مقرون به صرفه ترین مارک های مسواک

مراجعه به دندانپزشک نه‌تنها گران است، بلکه می‌تواند دردناک هم باشد. قیمت بهترین مسواک جهان هرچقدر هم که گران باشد، برابر با هزینه دندان‌پزشکی نیست؛ بنابراین بیایید نگاهی به برخی از برندهای برتر بیندازیم تا به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.

 

طراحی، اندازه و مشخصات ظاهری

هر بار باید به مدت دو دقیقه دندان‌هایتان را مسواک بزنید. این امر فشار زیادی به انگشت شست شما وارد می‌کند؛ بنابراین طراحی نوع دسته و ارگونومیک‌بودن برای خرید بهترین مارک مسواک خارجی و ایرانی نقش مهمی دارد. همچنین اگر دست‌های کوچک و دهان کوچکی دارید، محصول کوچک‌تری را انتخاب کنید. اگر دوست دارید زیاد سفر کنید، مسواک جمع‌وجور یا تاشو انتخابی خوب و نگهداری و حمل آن‌ها آسان است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز