Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
27 مهر 1401

چگونه خیاط شویم؟ + وسایل مناسب خیاطی چیست؟ + درآمد خیاطی چقدر است؟

همه چیز در رابطه با خیاط شدن

خیاطی فقط راهی برای ابراز خلاقیت شما نیست. شغل خیاطی می‌تواند راهی پرسود برای کسب درآمد و البته شهرت باشد. اما این در صورتی اتفاق می‌افتد که به این حرفه عشق و علاقه داشته باشید. اگر کمی خلاقیت نیز چاشنی این علاقه کنید، مهارت خلاقانه و جذاب خیاطی می‌تواند شما را به درآمدهای عالی برساند، هرچند ممکن است که قصد شما از یادگیری این حرفه، فقط پروژه‌های دوخت ساده و رفع نیاز خانواده به خیاطی باشد، اما همین اندازه یادگیری نیز می‌تواند یک درآمد مخفی برای شما و خانواده محسوب شود.

در این مقاله میخواهیم به طور کامل در مورد شغل خیاطی صحبت کنیم، از چالش های این شغل گرفته تا شناخت درآمد یک خیاط ، مهارت های مورد نیاز خیاطی و پیش نیازهایی که برای تبدیل شدن به یک خیاط حرفه ای باید بدانید را در این مقاله بررسی میکنیم. همراه ما باشید

خیاطی از چه زمانی به وجود آمد و وارد عرصه شد؟ 

پوشاک در کنار مسکن و خوراک، از نیازهای اولیه و اساسی بشر و از بارزترین نمونه‌های فرهنگ در جامعه است. از آنجا که پوشیدن لباس یک ضرورت است، هر شخصی تمایل دارد که ظاهر خود را به بهترین شکل ممکن به جهانیان عرضه کند. بنابراین رنگ و طراحی پوشاک باید هنرمندانه، زیبا، هماهنگ با شرایط محیط و باب روز باشد. از این رو فن یا به عبارتی هنر خیاطی به وجود آمد، در ردیف مشاغل مهم و کارآمد جامعه قرار گرفت و روز به روز در کنار هنرها و فنون دیگر رشد کرد و به روز شد.

هنر با ارزش خیاطی نه تنها می‌تواند در سطوح وسیع اقتصادی موثر باشد، بلکه همگام با اثرات گسترده‌ی تولیدی، جنبه‌های گوناگون هنری را نیز نمایان سازد. لباس بازتابی از توان اقتصادی، نگرش سیاسی، قابلیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، فلسفی و پایبندی‌های رسمی و سنتی دارد و امروزه تحت نفوذ نظام سرمایه‌داری قرار گرفته، به کالا تبدیل شده و ارزشی دوگانه یافته است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی صنایع دوخت و بافت، تهیه‌ی پوشاک دارای دو بعد صنعتی و تجاری شده است. این فن با هنرهای دیگر مانند بافتنی، رودوزی، تکه‌دوزی، قلاب‌بافی، سنگ‌دوزی، مرواریددوزی و غیره در ارتباط است و خیاط در دوخت سفارشات از آن‌ها بهره می‌برد.

ارتباط درست و اصولی با مشتری را یاد بگیرید تا درکارتان پیشرفت کنید! 

اگر قصد دارید که در مسیر شغلی خیاطی پیشرفت کنید و از این حرفه درآمد کسب کنید، باید حتما خوش‌اخلاق باشید!

شما در این مسیر باید مهارت‌های ارتباطی مناسبی در مقابل مشتریان داشته باشید. فراموش نکنید کسانی که حرفه خیاطی را بلد هستند، کم نیستند؛ اما مشتریان در کنار کیفیت مناسب پروژه‌های دوخت، به دنبال یک خیاط مشتری مدار هستند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که مهارت‌های مهم ارتباطی مانند خوب گوش دادن، صبور بودن، خوب سخن گفتن، صداقت در بیان، لحن مناسب و آرام و… را یاد بگیرید.

در کنار این موارد، به ظاهر خود توجه کنید و سعی کنید همیشه مرتب و منظم در مقابل مشتریان ظاهر شوید، زیرا ظاهر مرتب شما نشانه‌ای از نظم شما در روند کار است. علاوه بر آن، سعی کنید که تمامی سفارشات مشتریان خود را به موقع تحویل بدهید. داشتن نظم و مدیریت زمان برای تحویل به موقع سفارشات، در جذب مشتریان بسیار مهم است.

آموزش ، یادگیری، تمرین سه اصل مهم! 

اگر قصد دارید یک خیاطی حرفه‌ای شوید، باید ابتدا اصول این شغل را آموزش ببینید. یادگیری خیاطی از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید از همان دوران دبیرستان، رشته طراحی دوخت را انتخاب کنید و اصول خیاطی را آموزش ببینید. اما روش آسان دیگر که برای همه امکان‌پذیر است، شرکت در دوره‌های آموزشی خیاطی در آموزشگاه‌های مختلف است. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم که مهارت‌های ریاضی و حساب خودتان را بالا ببرید؛ زیرا در یادگیری مهارت جذاب خیاطی یک مزیت محسوب می‌شود.

وسایل مورد نیاز برای خیاطی چیست؟ 

تمام خیاطان باید وسایل مورد نیاز را برای خود تهیه کنند اما شاید لازم نباشد در ابتدای کارتان تمامی لوازم خیاطی را تهیه کنید زیرا با لوازم اولیه هم می توان شروع کرد و پس از آن به مرور یک به یک آنچه نیاز دارید را تهیه کنید. اما یه خیاط مبتدی در ابتدای راه به چه لوازمی نیاز دارد؟ پاسخ به این سوال را در ادامه به شما می گوییم:

  • کاغذ الگو
  • قیچی کاغذ
  • قیچی پارچه
  • سوزن
  • سوزن ته گرد
  • نخ
  • نخ کوک
  • رولت
  • کاربن خیاطی
  • گچ
  • صابون
  • خط کش بلند
  • خط ‌کش منحنی
  • لوازم‌التحریر
  • مداد رنگی
  • بالشتک بیضی
  • لایی چسب
  • پارچه
  • و…

میزان درآمد خیاطی چقدر است آیا خوب یا بد؟ 

میزان درآمد شما در هر حرفه‌ای به تجربه، تلاش و مهارت بستگی دارد. علاوه بر آن در حرفه خیاطی، نوع کار خیاط نیز در مقدار درآمد تاثیرگذار است. مسلما کار کردن در یک تولیدی لباس درآمد کمتری نسبت به خیاطی در مزون شخصی دارد. در کنار این موارد، سابقه کاری، شهرت، شهر محل کار، سطح درآمد مشتریان و… همگی در میزان درآمد ما از این کسب‌وکار موثر است. درمجموع شغل خیاطی درآمد مناسبی را برای کسی که در این مسیر قرار دارد، ایجاد می‌کند. ولی بیش از هر چیز میزان پشتکار شما و به‌روز کردن اطلاعات در افزایش سطح درآمد موثر خواهد بود.

از آن‌جا که پوشاک جزو نیازهای اساسی افراد است، همواره و در شرایط مختلف برای آن تقاضا وجود دارد. از این رو بازار پوشاک همواره دارای رونق است. درآمد خیاط‌ ها بسیار متفاوت است. میزان تجربه، مهارت و نوع کار در تعیین میزان آن موثر است.

هر چه فرد، ماهرتر باشد سفارشات بیشتری گرفته و درآمد بهتری خواهد داشت. از طرفی درآمد فردی که در کارگاهی کوچک مشغول به کار است، با خیاطی که به صورت صنعتی و وسیع کار می‌کند، متفاوت است.

انتخاب محیط کاری مناسب! 

قدم آخر و مهم‌ترین قدم! حالا وقت آن است که محیط کاری خود را انتخاب کنید. با در نظر گرفتن ویژگی‌های فردی خود تصور کنید که کار در چه محیطی احساس بهتری به شما می‌دهد؟ آیا دوست دارید در نزدیکی یا داخل خانه خود کارگاه کوچکی ساخته و در آن به تنهایی خیاطی کنید یا ترجیح می‌دهید در کارگاه‌ها یا تولیدی‌های برندهای لباس کار کنید؟ شاید هم دوست داشته باشید با گذراندن دوره‌های طراحی لباس، برند خود را راه اندازی کنید و از خیاطان دیگر کمک بگیرید. به این فکر کنید که برای راه اندازی کسب و کار خود، نیاز به تلاش بیشتر و توسعه مهارت‌های کسب و کار دارید و در اوایل کار ممکن است درآمد چندانی نداشته باشید، اما با گذر زمان و با تلاش‌های بسیار می‌توانید به درآمد و شهرت بیشتری برسید. اگر نمی‌خواهید وقت و هزینه زیادی را صرف کنید، می‌توانید برای برندها و تولیدی‌های لباس مشغول به کار شوید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز