Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 مرداد 1403

چگونه پرز لباس را از بین ببریم ؟ + راه های از بین بردن پرز لباس!

افتادن پرز لباس یا پرز شدن لباس‌ ها یکی از مشکلاتی است که گاهی با آن مواجه می ‌شویم. این موقعیت، قطعا برای شما آزار دهنده است؛ زیرا به راحتی پرزها از لباس جدا نمی شوند، بلکه بر روی دست هایتان هم قرار می گیرند.

پرزها تاثیر منفی بر ظاهر لباس ‌ها و استایل افراد می‌‌ گذارند؛ تا حدی که اعتماد به نفس افراد را پایین می ‌آورند و حتی موجب نخ کش شدن لباس می شوند.

جهت ترمیم لباس نخ کش شده می توانید از روش هایی مانند نخ و سوزن، کشیدن لباس و… استفاده کنید و برای جدا کردن پرزهای لباس از روش های ژیلت، برس لباس، دستکش پلاستیکی و… بهرمند شوید.

پرز لباس

چطور پرز لباس را از بین ببریم؟ پرز روی لباس ظاهر بسیار ناخوشایندی به لباس افراد می‌ دهد‌ و باعث می‌ شود که کهنه و قدیمی به نظر برسند. افراد بسیاری از پرز شدن لباس ‌ها گلایه دارند و به دنبال راهی برای از بین بردن پرز لباس هستند. با انجام دادن یکی از راهکارهای زیر می ‌توانید از شر پرز‌های لباس راحت شوید.‌

  • پرزگیر لباس
  • نوارچسب پهن
  • سنگ پا
  • ژیلت
  • برس لباس
  • دستکش پلاستیکی
  • شستشوی مجدد بدون شوینده
  • اسفنج
  • سرکه سفید

نحوه پرزگیری لباس

وقتی لباس های خود را می شویید بافت قدیمی یا حتی شل شده لباس طی اصطکاک و ساییدگی با بافت پارچه در هم گره می خورند و شکل گلوله به خود می گیرند که در نهایت موجب ایجاد پرز روی لباس های شما می شوند.

قبل از اینکه شما را با روش های پرزگیری لباس آشنا کنیم، پیشنهاد ما این است که هنگام خرید نهایت توجه را به جنس لباس داشته باشید. چرا که لباس هایی که بافت شل دارند و یا تار های آنها کوتاه است به راحتی پرز می دهند.

به همین دلیل سعی کنید لباس هایی با بافت محکم تهیه کنید. پارچه های مثل کتان، ابریشم یا جین کمتر پرز می دهند، اما پارچه های با جنس پشم، پلی استر، اکریلیک، پنبه، حوله و از این قبیل زودتر از بقیه لباس ها پرز می دهند. بنابراین در مرحله اول جنس مقاوم لباس مهم است.

چند روش برای جلوگیری از پرز دادن لباس

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس قبل از اینکه ظاهر لباس شما با پرز خراب شود و به فکر راهی برای برطرف کردن پرزهای لباس باشید، بهتر است برخی موارد را رعایت کنید تا از پرز دادن لباس شما جلوگیری شود. از جمله اینکه:

  • از کوله پشتی کمتر استفاده کنید، به دلیل اینکه همانطور که گفته شد علت اصلی پرز دادن لباس، ساییدگی آن با الیاف پارچه است.
  • سعی کنید قبل از شستشو لباس هایی که پرز می دهند را از باقی لباس ها جدا کنید تا پرز دادن لباس هایی که مستعد پرز دادن هستند جلوگیری کنید.
  • هنگام شستشو یادتان باشد که لباس ها را پشت و رو به داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. با اینکار عمر لباس شما بیشتر می شود و از پرز دادن آن جلوگیری می کنید.
  • حتما قبل از شستشوی لباس ها جیب های ان ها را خالی کنید. مخصوصا اگر کاغذ یا دستمال کاغذی درون جیب ها است. این موارد میزان پرز دادن لباس را بیشتر می کنند.
  • سعی کنید مدت زمان شستشو را تا حد ممکن کاهش دهید.
  • از شوینده مناسب جهت شستشوی لباس ها استفاده کنید تا به میزان استحکام الیاف پارچه لباس شما آسیب نرساند.
  • می توانید از نرم کنند های مناسب لباس خود در پایان شستشو استفاده کنید چرا که باعث کاهش پرز دادن لباس ها می شوند.
  • همچنین استفاده از یک چهارم فنجان سرکه سفید به لباس ها در پایان شستشو از پرز دادن لباس شما جلوگیری می کنید.

جلوگیری از به وجود آمدن پرز لباس

در این بخش قصد داریم چند روش به شما معرفی کنیم تا به کمک آنها  از به وجود آمدن پرز در لباس‌های خود جلوگیری کنید. پس اگر لباسی را به تازگی خریداری کرده‌اید و دوست ندارید ایجاد پرز روی سطح لباس شما ظاهر کهنگی به آن بدهد با ما همراه شوید.

شست‌وشو با دست

شست‌وشو با دست ایده فوق‌العاده‌ای در جلوگیری از ایجاد پرز روی لباس است. ماشین‌های لباسشویی از چرخاندن برای شست‌وشو استفاده می‌کنند که در این صورت الیاف نخ پاره می‌شود و پرز روی لباس شما شکل می‌گیرد.

شستن لباس با دست باعث جلوگیری از به وجود آمدن پرز در لباس می‌شود. پس اگر لباسی را با قیمت بالا خریداری کرده‌اید توصیه می‌کنیم در حد امکان آن را داخل لباسشویی نشویید.

جدا کردن لباس‌ها هنگام شستشو

اگر لباس‌های خود را در داخل لباسشویی شست‌وشو می‌کنید، دقت داشته باشید لباس‌هایی را که دارای طیف رنگی یکسانی هستند را با همدیگر مورد شستشو قرار دهید. تفکیک لباس‌ها بر اساس رنگ کمک می‌کند تا از ایجاد پرز روی سطح آن‌ها جلوگیری شود.

همچنین الیافی را که باعث ایجاد پرز روی لباس‌ها می‌شوند را شناسایی کنید. به عنوان مثال شستشوی همزمان حوله و یک لباس مجلسی! باعث خواهد شد که پرزهای روی سطح حوله به لباس زیبای شما آسیب بزند. به همین علت قبل از قرار دادن لباس‌ها درون لباسشویی آنها را بر اساس جنس طبقه بندی کنید.

روش های از بین پرز لباس پشمی

روش های از بین بردن پرز لباس پشمی مانند مواردی است که در بالا ذکر شد اما در نظر داشته باشید سنگ پا را برای لباس های پشمی استفاده نکنید در مواردی ممکن از به بافت آن آسیب جدی وارد کند.

برای از بین بردن پرز لباس های پشمی استفاده از قیچی های کوچک و ظریف نیز کارساز است. بعد از اتمام این کار، پرزها روی لباس می ‎مانند که می‌توانید با یک پارچه نم دارد و خیس آن ها را جدا کنید.

استفاده از بند رخت برای خشک کردن لباس ها

به جهت جلوگیری از پرز گرفتن لباس، برای خشک کردن آن ها از بند رخت استفاده کنید تا لباس ها به صورت مجزا روی آن آویزان شوند. استفاه از خشک کن باعث می‌شود تا لباس ها دارای پرز شده و الیافشان آسیب پذیر شود

نوار چسب

از نوارچسب می‌توانید برای ازبین‌بردن پرز شلوارتان استفاده کنید. به‌این‌ترتیب یک‌تکه نوارچسب را تا کنید تا دو طرف حالت چسبنده داشته باشد و نوارچسب را روی پرز شلوار قرار دهید. انگشت خود را روی نوارچسب بکشید تا صاف شود و به این روش پرزها را از بین ببرید.

 

تولیدی حمیدی مجموعه ای مناسب برای تامین پوشاک مغازه شما. 

 

سنگ پا

سنگ‌پا وسیله کاربردی برای ازبین‌بردن پرز شلوار مشکی است و به‌راحتی می‌تواند پرزهای روی شلوار مشکی را از بین ببرد. توصیه می‌کنیم قبل از اینکه لباستان را پرزگیری می‌کنید، سنگ‌پا را روی قسمت کوچکی از شلوار مشکی‌تان امتحان کنید.

تا مطمئن شوید به لباستان آسیب نمی‌زند. در صورت استفاده سنگ‌پا روی پارچه‌های نایلونی و ابریشم سیاه ممکن است، خراب شوند.

پرز لباس

ورق خشک کن

پرزهای روی شلوار مشکی را با یک ورق خشک‌کن بردارید. کافی است ورق خشک‌کن را مرطوب کنید و روی شلوارتان بکشید. همین‌طور می‌توانید دستگاه خشک‌کن را روی حالت air only تنظیم کنید و شلوارتان را با یک ورق خشک‌کن در دستگاه بیندازید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user