Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 مرداد 1403

چگونه پیاز مو را تقویت کنیم؟ + راه های تقویت پیاز مو !

اگر چه تغذیه و آبرسانی هر بخشی از موها مهم است، اما فقط با تقویت پیاز مو می‌توان به موهای سالم و زیبایی که آرزوی هر شخصی است، رسید. در واقع تقویت پیاز مو تقریباً همه جنبه‌های زیبایی و سلامت موها را پوشش می‌دهد.

ازطرفی تقویت پیاز مو  میسر نمی‌شود مگر با انجام برنامه مراقبتی اصولی و مطابق با علم روز دنیا.

در این نوشته راهکارهای ساده و در عین حال مؤثر تقویت پیاز مو با جزئیات شرح داده می‌شود. اما برای درک درست این راهکارها، لازم است بدانید که پیاز مو دقیقاً چیست و چه نیازهایی دارد.

پیاز مو

به قدر کافی بخوابید تا موهای سالمی داشته باشید!

خواب کافی می تواند بهترین راه برای تقویت پیاز مو باشد. الگوی خواب شما اگر صحیح برنامه ریزی شده باشد، هم بر روی کیفیت و درخشندگی پوست شما تاثیر خواهد گذاشت و هم بر سلامت موها.

خواب کافی در شب، شما را در روز سرحال و با انرژی نگه می دارد. خواب شبانه که کیفیت مطلوبی دارد، مانع بروز استرس، تنش های فکری و غیره می شود.

همین امر باعث می شود تا فولیکول های مو در شرایط بهتری قرار بگیرند و سلامت خود را از دست ندهند. هر تنش ذهنی می تواند بخشی از موهای شما را دچار ضعف، سستی و در نهایت ریزش نماید.

درست استحمام کنید!

انتخاب شامپوی مناسب، شستشوی درست مو، خشک کردن موهای خیس پس از حمام می توانند بهترین راه تقویت پیاز مو باشند. شامپوهایی انتخاب کنید که فاقد سولفات و پارابن هستند.

موی خیس را به آرامی خشک کنید. از روغن تراپی مو نیز بعد از حمام غفلت نکنید که اثرات معجزه آسای آنها امروزه بر همه ثابت شده است.

پیاز مو دقیقاً چیست؟

مو از فولیکول‌های مو که در عمق پوست وجود دارد رشد می‌کند، چه روی پوست سر یا هر جای دیگری از بدن باشد. این فولیکول به عنوان ریشه مو یا پیاز مو نیز شناخته می‌شود.

سلول‌های موجود در این بخش باعث ایجاد ساقه مو می‌شود که از پوست بیرون زده و رشد می‌کند. فولیکول به تارهای مو اجازه می‌دهد تا چرخه رشد خود را کامل کرده و سپس ریزش کنند.

پیاز مو به پروتئین و انواع ویتامین به‌خصوص ویتامین‌های گروه B نیاز دارد. درصورتیکه تغذیه فولیکول‌ها به درستی انجام نگیرد، این بافت روز به روز ضعیف و کوچک شده و نمی‌تواند رشد موها را مدیریت کند.

نقش پیاز مو در چرخه رشد مو چیست؟

برای اینکه بدانید نقش پیاز مو در چرخه رشد مو چیست، باید چرخه رشد مو را بشناسید.  چرخه رشد مو در 3 مرحله زیر انجام می‌گیرد:
1. مرحله آناژن: در مرحله آناژن می‌توانید موهای خود را در حال رشد ببینید. در این مرحله سلول‌های موجود در فولیکول مو به سرعت تقسیم می‌شوند و موهای جدیدی ایجاد می‌شود.

در حال حاضر حدود 90 درصد از موهای شما در این مرحله قرار دارند. مرحله آناژن بسته به عوامل ژنتیکی می‌تواند از 2 تا 7 سال ادامه داشته باشد.
2. مرحله کاتاژن: مرحله کاتاژن در مقایسه با فاز آناژن بسیار کوتاه تر است و حدود 2 تا 3 هفته به طول می‌انجامد.

این مرحله یک فاز انتقالی است که در آن فولیکول شکافته شده و مو از بافت خونی جدا می‌شود. 
3. مرحله تلوژن: در این مرحله موهای قدیمی ریخته و تارهای جدید از همان فولیکول مو رشد پیدا می‌کنند. این مرحله بین 3 تا 4 ماه زمان می‌برد.

در این فاز فعالیت‌های گسترده‌ای در پیاز مو در حال رخ دادن است. بنابراین تلوژن یک مرحله حیاتی در چرخه رشد مو محسوب می‌شود.

در این مرحله بعضی از فولیکول‌ها به جای فعالیت استراحت می‌کنند. بنابراین گاهی بعضی از موها بعد از ریخته شدن دیگر هرگز رشد نمی‌کنند.

آب پیازچه مزایایی برای سلامت مو دارد؟

آب پیاز در کاهش ریزش مو مؤثر است و گاهی نیز درخشندگی و جوانی را به مو بازمی‌گرداند. همچنین آب پیاز از سفیدی زودرس موها جلوگیری کرده و شوره سر خفیف را درمان می‌کند.

مهم‌ترین مزایای آب پیاز برای مراقبت از مو شامل موارد زیر است:

  • تأثیر نسبی در درمان آلوپسی (طاسی)
  • درمان خارش، التهاب و خشکی پوست سر
  • کاهش ریزش مو
  • درمان شوره سر خفیف
  • جلوگیری از نازک شدن مو
  • درمان خشکی و شکنندگی مو
  • جلوگیری از سفید شدن زودرس مو
  • درمان عفونت پوست سر

آب پیاز و تحریک رشد مو

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ در ژورنال Drug Delivery and Therapeutics منتشر شد، که در آن پتانسیل پیاز در بهبود رشد مو ارزیابی شده است.

در این پژوهش محققان یک شامپوی پیاز با استفاده از روش زیر تهیه و بر روی افراد داوطلب آزمایش کردند. محققان از عطرها و اسانس‌ها برای پوشاندن بوی احتمالی عصاره پیاز استفاده می‌کنند.

  • ۱۰۰ گرم پیاز تازه تهیه شد
  • پیاز به قطعات کوچک خرد شد
  • با استفاده از غذاساز پیازها به قطعات ریزتر خرد شدند
  • پیازهای خردشده فشرده شدند و سپس با استفاده از یک پارچه موسلین عصاره صاف شد
  • عصاره پیاز (معمولاً از یک تا سه میلی‌لیتر) به شامپوی طبیعی روغن نارگیل، کرچک و یا اکالیپتوس اضافه شد

آب پیاز و رفع سفیدی مو

تاکنون شواهد علمی مبنی بر تأثیر عصاره پیاز بر رفع سفیدی مو منتشر نشده است. باوجوداین، تجربیات حاصل از طب سنتی تأثیر آب پیاز در کندتر شدن روند سفید شدن مو را نشان می‌دهد.

پیاز مو

تصور بر این است که عصاره پیاز به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدانی به نام کاتالاز به کاهش پراکسید هیدروژن در ریشه مو کمک می‌کند. این مکانیسم سلولی در کند شدن روند سفید شدن موها اثر دارد. این ترکیب به شکل زیر آماده می‌شود:

  • آب پیاز را با دو قاشق چای‌خوری آب‌لیمو ترکیب کنید
  • محلول را به موها و پوست سر مالیده و ماساژ دهید
  • اجازه دهید محلول به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست سر باقی بماند
  • سپس با استفاده از شامپوی ملایم سر را بشویید تا بوی پیاز برطرف شود

همچنین می‌توانید یک پد پنبه‌ای را به محلول آب پیاز آغشته کنید و آب آن را روی پوست سر خود بمالید و سپس ماساژ دهید.

 

تولیدی پوشاک حمیدی یکی از مجهز ترین و به روز ترین مجموعه های فروش پوشاک عمده کشور. پوشاک عمده مغازت رو با تولیدی حمیدی تامین کن

 

پس از گذشت ۱۵ دقیقه سر خود را با شامپوی ملایم بشویید. می‌توان از همین فرآیند برای اضافه کردن عصاره پیاز به شامپوی خود نیز استفاده کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user