Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 مرداد 1403

چگونه چروک صورت را برطرف کنیم؟ + رفع کردن چروک صورت !

چین و چروک صورت خطوط و چین‌هایی هستند که به دلیل افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و حالات تکراری صورت روی پوست ایجاد می‌شوند.

رایج‌ترین روش درمان‌ آنها شامل استفاده از رتینوئیدهای موضعی، اسید هیالورونیک و پپتیدها برای جوان‌سازی پوست و همچنین روش‌هایی مانند بوتاکس، پرکننده‌های پوستی، لیزر درمانی و لایه‌برداری شیمیایی برای کاهش ظاهر آن‌ها هستند

چروک دور لب و راههای از بین بردن چروک صورت

پوست اطراف دهان نازک بوده و جز قسمت‌هایی است که زودتر دچار چین و چروک می‌شود. زمانی که پوست کلاژن خود را از دست می‌دهد، شل شده و انعطاف‌پذیری کمتری دارد. خطوط مختلفی در این ناحیه ایجاد می‌شوند. خط لبخند به چین و چروک کناره دهان گفته می‌شود.

خطوط ماریونت با افزایش سن ایجاد شده و از دهان تا چانه ظاهر می‌شوند. خطوط رژ لب نیز از دیگر چین و چروک‌های اطراف لب هستند که در امتداد لب بالا و روی لب‌ها ایجاد می‌شوند.

با درمان‌های خانگی و استفاده از کرم‌ها و ماسک‌ها می‌توان تا حدودی چروک‌های ریز اطراف لب را از بین برد.

اما اگر به دنبال روشی با تاثیر زیاد هستید، باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. متخصص احتمالا یکی از روش‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهد:

  • لایه‌برداری شیمیایی: در لایه‌برداری شیمیایی لایه بالایی پوست (اپیدرم) برداشته شده و پوست صاف و درخشان‌تر می‌شود.
  • درم ابریژن و میکرودرم ابریژن: هر دو جز تکنیک‌های لایه‌برداری هستند. برای چروک‌های عمیق‌تر درم ابریژن مناسب‌تر است.
  • میکرونیدلینگ: با استفاده از سوزن‌های کوچک روی قلم میکرونیدلینگ سوراخ‌هایی روی پوست ایجاد شده و بعد از بهبودی زخم‌های کوچک از بین می‌روند.
  • پی آر پی: در روش پلاسمای غنی از پلاکت، پلاکت‌های خون گرفته شده و قبل از تزریق به پوست در سانتریفیوژ قرار می‌گیرد.
  • تزریق فیلر: برای برطرف‌کردن خط لبخند عمیق فیلر تزریق می‌شود. این فیلرها حاوی اسید هیالورونیک بوده و چین و چروک را از بین می‌برند.
  • بوتاکس: بوتاکس باعث شل شدن عضلات شده و بیشتر برای حذف خطوط بالای لب از آن استفاده می‌شود.
  • لیفت صورت: لیفت به روش جراحی یا با استفاده از نخ باعث کشیدگی پوست اطراف دهان شده و خطوط این ناحیه را از بین می‌برد. چروک صورت

چین و چروک چانه و صاف کردن چروک صورت

گاهی ممکن است خطوط ریز یا عمیق روی چانه ایجاد شود. یکی از اصلی‌ترین خطوط روی چانه، خطوط ماریونت است. این خطوط به‌صورت عمودی از دهان تا چانه امتداد دارند.

این نوع چروک‌ها معمولا پس از ۴۰ سالگی ایجاد می‌شوند. با برخی روش‌ها می‌توان روند پیری در این ناحیه از صورت را کند کرد.

اگر به دنبال روش‌های پزشکی برای رفع چین و چروک چانه هستید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • لیفت با جراحی: لیفت صورت با جراحی باعث کشیده شدن پوست شده و روی خطوط چانه نیز تاثیر می‌گذارد. این روش درمان دائمی بوده و برای رفع خطوط عمیق کاربرد دارد.
  • رفع چین و چروک صورت با لیزر: این روش تا حدودی تهاجمی بوده و لایه‌های سطحی پوست را از بین می‌برد. این روند باعث تولید سلول‌های جدید در پوست می‌شود.
  • بوتاکس: بوتاکس باعث شل شدن عضلات صورت در محل تزریق می‌شود و باید هر ۳ یا ۴ ماه یک‌بار آن را تکرار کرد.
  • تزریق فیلر: این فیلرها حاوی اسید هیالورونیک هستند و زیر پوست را پر می‌کنند. فیلر در این ناحیه باید توسط متخصص حرفه‌ای تزریق شود. زیرا ممکن است اشتباه در محل تزریق باعث پهن شدن ناحیه فک شود.
  • میکرونیدلینگ: با استفاده از سوزن‌های این دستگاه سوراخ‌هایی روی پوست ایجاد شده و به تولید سلول‌های پوستی جدید کمک می‌کند.

دلایل ایجاد چین و چروک پوست صورت چیست؟

ایجاد چین و چروک روی پوست در روند پیری طبیعی است. اما برخی عوامل می‌توانند در این روند تاثیر بگذارند و سرعت آن را افزایش دهند.

مهم‌ترین عواملی که باعث چروک پوست می‌شوند، عبارتند از:

  • افزایش سن: با افزایش سن پوست به طور طبیعی حالت ارتجاعی خود را از دست داده و خشک می‌شود. ازدست‌دادن چربی پوست و شکننده شدن آن باعث ایجاد چروک می‌شود. در لایه‌های عمقی پوست تولید چربی و کلاژن کم شده و پوست شل و افتاده به نظر می‌رسد.
  • اشعه ماورا بنفش: یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک زودرس قرارگرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید است. این اشعه بافت همبند پوست را تجزیه می‌کند. بافت همبند شامل الاستین و کلاژنی می‌شود که در لایه‌های عمیق پوست وجود دارد.
  • سیگارکشیدن: سیگار روی تولید کلاژن تاثیر گذاشته و روند پیری پوست را تسریع می‌کند.
  • حالت‌های تکراری صورت: انجام حرکات و حالات تکراری در صورت مانند اخم کردن و لبخند زدن باعث ایجاد خطوط ظریف روی پوست می‌شود. حرکات پوست هر بار باعث ایجاد شیار زیر پوست می‌شوند. با افزایش سن، پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست داده و این شیارها به‌جای قبلی خود بازنمی‌گردند

چین و چروک صورت چگونه شکل می‌گیرد؟

با افزایش سن، پوست به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و خشک‌تر می‌شود.

این خشکی باعث می‌شود که پوست آسیب‌پذیرتر باشد. به این موارد، از دست دادن چربی طبیعی پوست که با بلوغ اتفاق می‌افتد را هم اضافه کنید. به این شکل چین و چروک‌های صورت برجسته‌تر می‌شوند.

حرکات روزانه صورت که مدام تکرار می‌شوند مانند؛ لبخند زدن، اخم کردن و گرد کردن چشم‌ها که عضلات دور آن را جمع می‌کند هم می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک در پوست شود. این چین و چروک‌ها معمولا دور لب، دور چشم و گردن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

چروک صورت

سبک زندگی هم می‌تواند بر ایجاد چین و چروک تأثیر داشته باشد. استعمال دخانیات و مشروبات الکلی تأثیر مستقیم بر جوانی پوست دارد.

سیگار می‌تواند روند پیری را تسریع کند. کم آبی بدن هم پوست را دقیقا به همین شکل تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرفی اشعه‌های خورشید، کلاژن و الاستین را در لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌شکنند.

 

تولیدی حمیدی یکی از معتبر ترین تولید کننده‌ های لباس بچگانه در کشور. ضمانت قیمت و ضمانت فروش شرط فروش ماست

 

پس اگر به هر دلیل نمی‌توانید از تابش اشعه‌های خورشید دوری کنید، باید هر یک ساعت یک بار از ضدآفتاب مناسب روی پوستتان استفاده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user