Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
17 تیر 1402

کفش مناسب سالمندان چیست؟ + ویژگی کفش سالمندان !

تهیه کفش برای سالمندان

شرایط خاص و ویژه سالمندان نسبت به سایر افراد در کم‌توانی و ناتوانی آن‌ها خلاصه می‌شود. همین کم‌توانی در راه رفتن و تحرک این افراد موانع زیادی را ایجاد نموده است که امکان استفاده از کفش‌های معمولی را از این افراد سلب نموده و موجب شده که به سمت تهیه کفش‌هایی خاص بروند. ویژگی خاص کفش سالمندان بیشتر بر ویژگی‌های ایمنی و راحتی این کفش‌ها متمرکز می‌شود.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

نکات مهم برای تهیه کفش سالمندان

-شاید اولین گزینه‌ مناسب پاپوش‌ها که برای سالمندان به ذهن عموم مردم می‌رسد، دمپایی یا صندل باشد: آن هم به دلیل سادگی و راحتی هنگام پوشیدن، اما باید حواستان باشد که سلامتی سالمند را بخاطر راحتی بیشترش به خطر نیاندازیم. مثلا یکی از خطراتی که هنگام پوشیدن دمپایی و صندل، سالمندان عزیز را تهدید می‌کند، احتمال لغزیدن افراد با این محصولات بر روی سطوح صاف و صیقلی است که در این صورت خدایی نکرده ممکن است دچار شکستگی استخوان و مفاصل حساس سالمندان شود. ضمنا صندل‌ها و دمپایی‌ها فضای مناسبی را برای حمایت از مفاصل حساس سالمندان ایجاد نکرده و به خوبی از این مفاصل پشتیبانی نمی‌کنند.
-با توجه به مورد بالا می‌توان نتیجه گرفت یکی از ویژگی‌های مورد نظر کفش سالمندان، ضد لغزش بودن زیره کفش‌ها و در واقع پتانسیل اصطکاکی بالای آن‌هاست. بهترین جنس‌های زیره که مقاومت خوبی در برابر لغزندگی دارند زیره‌های ترمو و زیره‌های پلی‌اورتان (یا پی یو) هستند.
-پای سالمندان به دلیل حساسیت عضلات در گرفتگی و تحمل ضربات، یا ضعف‌های استخوانی و موارد دیگر حساسیت‌های بالایی دارند. لذا هنگام تهیه کفش ایشان روی سایز کفش دقت زیادی داشته باشید تا هیچگونه فشاری بر پای فرد وارد نشود. در صورت فشار نامتهعارف بر کفش‌ها علاوه بر مشکلات عضلانی، جریان خون این افراد هم سریعا از مشکل کفش‌شان متاثر شده و منجربه مشکلات جدی می‌تواند بشود.تناسب بین قوس پای سالمند و کفی کفش را هم در نظر بگیرید.
-در افراد مسن تا جایی که امکان دارد باید از کفش‌های پاشنه بلند پرهیز کرد و اگر قرار است کفش آن‌ها پاشنه داشته باشد باید ارتفاع پاشنه فقط دو الی سه سانتی‌متر باشد. پاشنه‌ها باید استحکام خوبی داشته باشند ومانع از وارد شدن ضربات به پاشنه سالمند شوند.
-بهتر است برای سالمندان سراغ کفش‌هایی بروید که فرآیند باز و بسته شدن و پوشیدن و در آوردنشان ساده‌تر انجام بگیرد. مثلا کفش‌های چسبی یا بند و سگکی گزینه‌های مناسبی هستند به شرط اینکه درجات مختلفی از باز بسته شدن را بتوانند پشتیبانی کنند. زیرا اندازه پاها با توجه به تورم‌هایی که رخ می‌دهد ممکن است در طول روز تغییر نموده و لازم باشد سالمند بند کفش خود را شل‌تر یا سفت‌تر کند.

راهنمای خرید کفش مناسب سالمندان

عموما صندل و دمپایی، به عنوان کفش مناسب سالمندان، در نظر گرفته می‌شود در حالی که این کفش‌ها مناسب راه رفتن بر روی هر سطحی نیستند و بسیاری از نمونه‌های موجود از آن، فضای سالم برای پاها را ایجاد نمی‌کنند. کفی یا هر پوششی که لغزنده باشد، شانس افتادن فرد را افزایش می‌دهد و با توجه به آسیب پذیر بودن افراد پیر، خطرات جدی‌تری در صورت به زمین خوردن، متوجه آن‌ها خواهد بود.

سالمندان تنها افراد آسیب پذیر در استفاده از کفش نامناسب نیستند، بهتر است با راهنمای خرید کفش مناسب برای بانوان و آقایان آشنا شوید.

اولین نکته در خرید کفش مناسب سالمندان در توجه به لغزنده نبود کفی کفش است. گاهی نوع سطح بر عملکرد کفی یک کفش تاثیر می‌گذارد و ممکن است نیاز به استفاده از کفش‌های مختلف بر روی سطوح متفاوت شود.

در خرید کفش برای سالمندان به ابعاد آن به میزان بیشتری توجه کنید. پیش‌تر به نحوه اندازه‌گیری سایز پا برای خرید کفش مناسب پرداختیم که از آن‌ می‌توانید برای تشخیص اندازه کفش مناسب برای پای خود استفاده کنید. مطمئن شوید که پای شخص سالمند به طور قابل قبولی، منطبق با کفی کفش بوده و فضای درون کفش، برای وی بسیار تنگ یا گشاد نباشد.

پاشنه کفش، نکته دیگری است که باید به آن توجه شود. بهتر است تا حد ممکن، از کفش‌هایی با پاشنه کوتاه، استفاده شود و این پاشنه‌ها باید استحکام قابل قبولی در برخورد با زمین داشته باشند. ضررهای استفاده طولانی مدت از کفش پاشنه بلند تنها محدود به افراد مسن نیست و هر فردی باید به خطرات استفاده از این سبک کفش، توجه کند.

بهتر است از کفشی استفاده کنید که امکان تنظیم گیره آن – از هر نوع – برای شخص سالمند آسان باشد. نمونه‌های بند چسبی یا سگک‌دار، گزینه‌های مناسبی برای افراد سالمند هستند. با این وجود، نوع گیره کفش از هر نوع که باشد، بهتر است مطمئن شوید که آن به اندازه مناسب، بسته شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز