Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 شهریور 1401

استایل تامبوی چیست؟ + مشخصات استایل تامبوی

تامبوی استایل چیست؟

اگر به دنبال راه حلی برای ایجاد تغییر در کمد لباس خودتون هستید و تمایل دارید کژوال بودن لباس‌ها و استایلتون همچنان حفظ بشه، شاید استایل تامبوی بتونه انتخاب مناسبی برای شما باشه. در واقع سبک تامبوی، نوعی لباس پوشیدن بدون زحمت و راحت هست که از لباس و پوشش آقایان الهام گرفته میشه و بر روی ملزوماتی مثل تیشرت، جین و کلاه تمرکز داره.

شاید براتون جالب باشه که بدونید استایل تامبوی به قرن شانزدهم میلادی برمیگرده و به دخترانی که علاقه مند به پوشش و رفتار پسرانه بودند، اطلاق میشد. این تعریف از تامبوی مربوط به قرن 15 و 16 میلادی هست اما امروزه، تامبوی تعریف مدرن‌تری پیدا کرده است.

استایل دخترانه راحت و باحال که در عین حال شیک و منحصر به فرد هست و نشانه‌هایی از مردانگی رو هم به همراه داره رو به طور کلی، با نام استایل تامبوی میشناسن.

نگاهی به تاریخچه استایل تامبوی

حالا که می‌دانید استال تامبوی چیست، حتما در مورد تاریخچه این استایل کنجکاو شده‌اید. اوایل قرن ۱۵ اصطلاح تام‎بوی را به دسته‌‎ای از پسرانی می‌گفتند که رفتار هنجارشکن از خود نشان می‎دانند. اما اواخر قرن ۱۵ این کلمه به دخترانی اطلاق می‎‌شد که روحیه پسرانه داشتند. این روزها اما این تعریف بسیار کلیشه‎‌ای است؛ زیرا امروزه بسیاری از بانوان‎ به پوشیدن شلوار جین، تی‌شرت، پیراهن، ژاکت و غیره بسیار علاقه‌‎مند هستند.

در آخرین روزهای قرن ۱۹ و سال‌‏های ابتدایی قرن بیستم دیگر این استایل در سراسر جهان شناخته شده بود. در آن زمان این سبک در میان قشر خاصی از زنان سفیدپوست طبقه متوسط و مرفه بسیار رواج داشت. البته این استایل با شروع جنگ‎‌های جهانی و حتی پس از آن نیز رونق خاص خودش را حفظ کرد.

بعد از جنگ‌های جهانی و صنعتی شدن جوامع پوشیدن لباس‌های مردانه نمادی از آزادی و فمنیسم را به طرفداران این موج القا می‎کرد. تام‌بوی میان دختران آمریکایی بسیار محبوب شد و آن‌ها تلاش کردند با ورزش اندامی داشته باشند که با شلوارهای مردانه زیباتر به نظر برسند.

مشخصه‌های اصلی استایل تام بوی چیست؟

این پوشش تمرکز زیادی بر پوشیدن تی‎شرت، شلوار جین و کلاه دارد. به طورکلی این استایل در لباس‎‌های اور سایز با تلفیق رنگ‎های تیره و سرد خلاصه می‌شود. اما آنچه که از اصول اصلی این استایل به شمار می‌آید، سادگی و راحتی آن است.

از موارد مهم در استایل تام بوی زنانه، لباس‎ها و اکسسوری‎‌های مردانه هستند که حرف اول را در این پوشش می‌زنند. البته ترکیبی از سبک زنانه و مردانه یا استفاده از عناصر مردانه استایل جذابی را به نمایش می‌گذارد.

اگر می‌خواهید در کنار راحتی عناصر زنانه را نیز در استایلتان حفظ کنید، بهتر است سراغ لباس‌هایی با طرح گل و گیاه بروید. اما یادتان باشد که در این سبک جایی برای لباس‎‌های تنگ و چسبان وجود ندارد و باید لباس‎های مورد نظرتان از سایز اصلی شما بزرگ‏‎تر باشد.

در دنیای سلبریتی‌ها افرادی چون کارا دلووین و کریستن استوارت از این پوشش حمایت کردند و این روند مد را همیشه محبوب نگه داشته‌اند.

چطور استایل تامبوی داشته باشیم؟

با استایل تامبوی دیگر خبری از لباس های تنگ و بدن نما یا دامن هایی که راه رفتن و نشستن را سخت می کنند نیست. از ویژگی اساسی این استایل راحتی قابل توجه آن است. استایل تامبوی حتی به کسانی که عادت به پوشیدن لباس های تنگ دارند ولی بعضی روزها دوست دارند لباس راحت بپوشند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این استایل برای افرادی که علاقه مند به لباس های سایز گشاد یا مردانه هستند هم توصیه می شود. حال می خواهیم بدانیم چطور می توان مثل یک تامبوی لباس پوشید

نکات آرایش کردن در استایل تامبوی:

استفاده از استایل تامبوی به این معنی نیست که نمی‌توانید آرایش کنید، تنها چیزی که باید به آن توجه کنید نکات آرایشی برای این سبک است. اکثر افراد در آرایش تامبوی از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنند. یک خط چشم باریک می‌تواند چشمان شما را گیراتر کند همچنین می‌توانید از یک کرم پودر سبک استفاده کنید. اگر دوست دارید، از ماسکارا نیز استفاده کنید. رژ لب قرمز یا رنگ‌های طبیعی؟ انتخاب با شماست. آرایش اسموکی و دودی برای استایل تامبوی نیز بسیار مناسب است.موهای کوتاه و بهم ریخته در این استایل جایگاه ویژه‌ای دارند.

چرا استایل تامبوی تا این حد محبوب شده است؟

در سال 2004 کیت بلانشت در فیلم هوانورد استایلی به سبک تامبوی را انتخاب کرد. در واقع در آن زمان سبک تامبوی تا این اندازه پرطرفدار نبود و حتی عجیب و غیر معمول هم به نظر می‌رسید

  • اکسسوری ها

کلاه به عنوان یکی از اصلی ترین اکسسوری ها در استایل تامبوی شناخته می شود. اگر می خواهید برای استایل تامبوی از اکسسوری ها استفاده کنید، از دستبند و گردنبند چرم غافل نشوید.

نکاتی در مورد استایل تامبوی

  • در استایل تامبوی از لباس های خانومانه مانند دامن و پیراهن استفاده نکنید.
    • یکی از در دسترس ترین لباس ها برای داشتن استایل تامبوی، لباس های جین هستند.
  • مدل موی کوتاه و ساده، همچنین استفاده از عینک آفتابی تیره و گرد، در تکمیل استایل تامبوی نقش زیادی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست