Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
15 تیر 1402

تاثیر لباس بر سلامتی انسان ! لباس مناسب برای بدن !

به احتمال زیاد شما هم مانند خیلی از افراد دیگر به پوشیدن لباس های متنوع و خاص علاقه مند هستید و با بر تن کردن آن ها احساس زیبایی و جذابیت زیادی می کنید؛ اما باید بدانید لباسی که به چشمتان زیبا و خاص به نظر می رسند؛ ممکن است برای شما خطرساز باشد. شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما تاثیر لباس بر سلامت انسان به اندازه تاثیر تغذیه و سبک زندگی است و متاسفانه در ایران هنوز به این مسئله آنچنان که باید، متوجه نمی شود.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

اکنون برای اینکه از تاثیر لباس بر سلامت انسان بدانید و با لباس های ممنوعه و خطرناک آشنا شوید؛ مطلب پیش رو را بخوانید. در ادامه ۱۳ نوع لباس نامناسب برای زنان و مردان شرح داده شده است

تاثیر لباس بر سلامت روان

14 دی‌ماه، روز جهانی سلامت و ذهن و بدن است؛ اما آیا می‌دانستید که تاثیر لباس بر سلامت روان شما تا چه حدی هست؟ آیا اصلا این موضوع واقعا تاثیری هم دارد؟

این امر یک واقعیت اثبات‌شده است و مد و لباس می‌تواند هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی در ذهن و روان ما بگذارد.

اگر این موضوع برایتان تعجب آور است و به دنبال دلیل آن میگردید با مجله تخصصی سامان لعیا همراه باشید.

آیا با لباس‌هایی که به تن می‌کنید، راحت هستید؟ جواب این سوال مهم است، چون لباس‌هایی که می‌پوشیم می‌توانند تاثیرات مثبت و منفی بر سلامت روان ما بگذارند.

می‌دانیم که نحوهٔ لباس پوشیدن بر شناخت افراد نسبت به ما تاثیر می‌گذارد؛ اما باید بدانید که همین لباس می‌تواند بر روح و روان خودمان نیز تاثیرگذار باشد.

تاثیر لباس بر سلامتی

فاکتورهای تعیین کننده نقش لباس بر سلامتی انسان عبارتند از:

  • جنس لباس
  • سایز مناسب لباس
  • رنگ لباس
  • پاکیزگی لباس
  • شکل و فرم لباس

یکی از مهمترین فاکتورها “جنس لباس” است.

پوشاک از الیاف طبیعی (پنبه، کتان، کنف، ابریشم، بامبو، پشم) یا الیاف مصنوعی (نایلون، پلی استر، اکریلیک) تهیه می شود.

امروزه بر اثر پیشرفت تکنولوژی و علوم شیمی مدرن، الیاف مصنوعی جای الیاف طبیعی را گرفته‌اند و متأسفانه این الیاف هیچ‌ گونه سنخیتی با شرایط طبیعی و بیولوژیکی بدن ندارند و منشأ اختلالات گوناگونی در بدن می ‌شوند.

استفاده از الیاف مصنوعی در تهیه لباس

الیاف مصنوعی، از فروعات نفت است که در آزمایشگاه های مخصوص تغییر و تبدیل ماهیت می دهند. خاصیت الکتریسیته ‌زایی و تحریک عصبی دارند، هادی حرارت نیستند (گرما ساز) و چون نمی ‌توانند عرق بدن را جذب کنند، باعث آلرژی و تحریک پوستی می ‌شوند. دارای رنگ های شیمیایی هستند که به مرور عوارضی از جمله حساسیت پوستی، عفونت و اگزما ایجاد می کند.

پوشاک الیاف مصنوعی تهدیدی جدی برای سلامت انسان هستند. تهوع، سردرد، جوش، کهیر تماسی و عفونت های قارچی بخشی از عوارض پوشیدن این لباس هاست.

مواد افزودنی که در پارچه های ساخته شده از الیاف مصنوعی به کار می رود تا دوام، مقاومت در برابر لکه و چین و چروک را افزایش دهد، تهدیدی جدی برای پوست است.

نگرانی جدی پژوهشگران در مورد اثرات این مواد سمی بر سلامت انسان منحصر به آسیب های پوستی و عفونت ها نیست بلکه آسیب های کبدی، کلیوی، ناباروری و خطر ابتلا به سرطان را نیز شامل می شود.

تاثیر لباس بر سلامتی

انتخاب لباس مناسب با الیاف طبیعی

انتخاب لباس با الیاف طبیعی در نوزادان و کودکان (به علت لطافت پوستشان) و زنان باردار (به علت تغییرات هورمونی، احساس گرما و گرگرفتگی، افزایش ریسک عفونت ها و تاثیر بر جنین) اهمیت دو چندان دارد.

در انتخاب جنس لباس، برای پوشش سر (کلاه، شال، روسری، مقنعه) و لباس زیر باید وسواس بیشتری به خرج داد، زیرا پوشش سر با الیاف مصنوعی، باعث ایجاد بار الکتریکی، سردرد و‌ تحریکات عصبی می شود. لباس زیر هم به دلیل تماس مستقیم با‌ پوست، اگر از الیاف مصنوعی تهیه شود، باعث عفونت های قارچی و عود شونده می شود.

انتخاب لباس مناسب و راحت

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای لباس مناسب این است که در آن احساس راحتی کنید. لباس باید به طور دقیق متناسب با اندازه‌های شخصی و طبق الگوی بدن باشد.

در علم ارگونومی یا مهندسی فاکتورهای انسانی، از ابعاد و اندازه‌ های آنتروپومتریک برای طراحی محصولاتی متناسب با نیاز مصرف کننده استفاده می شود. متاسفانه در کشور ما هنوز این کار به‌طور کامل انجام نشده است و ما برای دوخت لباس از استانداردهای کشورهای دیگر استفاده می کنیم.

لباس باید به گونه‌ای باشد که روی مفاصل، عروق، اعصاب و‌ پوست بدن فشار نیاورد و امکان حرکت در لباس و تبادل هوا وجود داشته باشد. لباس هایی مثل ساپورت، لگ، شلوار جین، برخی لباس های ورزشی و اسلیم فیت و گن ها فاقد چنین مشخصاتی هستند.

لباس‌ های تنگ، چسبان و لباس‌هایی با اندازه‌های نامتناسب برای سلامتی مضر هستند.

لباس تنگ جریان خون را مختل می‌کند مخصوصا در ناحیه لگن، ران، سینه و حلقه آستین. تنگی لباس در ناحیه پاها و دور کمر موجب افزایش فشار به قلب برای بازگرداندن خون می شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز