Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
9 دی 1401

تاريخچه آرایش کردن چیست؟

در تاریخچه آرایش مصر باستان گفته شده است که او مثل بقیه زنان مصري علاقه زیادی به استفاده از حنا و روغن گردو براي سياه‌تر و درخشان‌تر كردن گيسوانش داشت و از مدادهاي مشكي ابرو و چشم استفاده مي‌كرد.

 

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل : اگر دوست داری خریدی مطمئن و درجه یکی داشته داشته باشی و بوتیک لباس فروشیت رو همیشه پر از جنس های با کیفیت داشته باشی، حتما حتی شده یک بار عمده استایل رو تست بزنید

 

این مداد ها از پودر سنگ سرمه، يك ماده فلزي شكننده و ترد با رنگ درخشان مايل به آبي درست شده بود تا تاثير نگاهش را چند برابر كند. لوازم آرايشي ديگر كلئوپاترا که در تاریخچه آرایش مصر باستان به آن اشاره شده است، رژ لب‌ها و رژگونه‌های او بودند كه رنگ قرمز ارغواني داشتند و از تخم مورچه کوبیده شده و كنه قرمز ساييده شده درست مي‌شدند.

 

آرایش رومیان و یونانی ها

يونانی ها هم از سال ۴۶۰ ميلادی با علاقه فراوان، عطر و مواد آرايش را می‌ساختند و در مراسم مذهبی و استفاده شخصی به کار می‌بردند. خانم های يونانی از موادی به نام ورميليون برای آرايش صورت استفاده مي کردند که به رنگ قرمز روشن بود و از ترکيب نمک های جيوه در ساخت آن استفاده می‌شده است.

 

زنان يوناني گونه‌هايشان را با خميرهاي گياهي كه از ميوه توت و دانه‌هاي له و خرد شده درست شده بود رنگ مي‌كردند تا به آن‌ها رنگ درخشان و سالمي ‌دهند، این کار را سرآغاز ساخت رژگونه در تاریخچه آرایش می‌توان دانست.

آرایش ایرانی ها

در ایران هم طبق یافته‌های باستان‌شناسان، آرایش چشم از ۴۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و به گونه‌ای همه‌گیر در بین مردم رواج داشته است. طی حفاری ها و کاوش ‌هایی که در هفت تپه در استان خوزستان انجام شد، نوعی لوازم آرایشی کشف شده که کاربردی مانند رژ لب‌های امروزی داشته است.

 

آثار تاریخی باقی مانده از عهد باستان ایران به ما اطلاعات جالبی درباره مواد رنگی که برای رنگ کردن مو، ناخن و پوست استفاده می شدند، می دهد. این مواد از ريشه و برگ درختان  و مواد گياهی و معدنی تهيه می‌شده است.

 

آرایش

 

در ایران باستان هم از دوران هخامنشی استفاده برای تیره کردن چشم‌ها از سرمه و برای رنگ کردن موها از حنا، روشن‌تر کردن پوست از سفیدآب و وسمه ( گیاهی خانواده گل شب بو ) برای تیره و ضخیم کردن ابروها استفاده می‌شد.

 

حتی در آن زمان داشتن خال هم یکی از معیارهای زیبایی به حساب می‌آمد. به همین دلیل خیلی از زنان در آن دوره در آرایش خود از گذاشتن خال بر چهره غافل نمی شدند. هرچند سبک آرایشی در دوره‌های مختلف در ایران تغییر کرد اما آنچه در تاریخچه آرایش ایران مشخص است، در ایران باستان آرایش کردن فقط برای زنان متاهل ممکن بود.

 

همچنین گفته می‌شود، این امر بین زنان پادشاهان بیشتر مرسوم‌ بوده است به طوری که برای ملاقات با پادشاه زمان زیادی را صرف آرایش و معطر کردن خود می‌کردند.

 

آثار به جا مانده از اجداد به ما نشان ميدهد که مواد رنگي براي رنگ کردن مو، ناخن و پوست به گار ميرفته و خالکوبي نيز در آن زمان وجود داشته و مرسوم بوده است. مواد رنگي و آرايش از ريشه درختان، برگ و کلا مواد گياهي و معدني تهيه ميگرديد. مصلا پودر به نام کوهل شبيه سرمه در زمان مصريا قديم براي شفافتر و بزرگتر نشان دادن چشمها مصرف ميشد. دوده چراغ را به ابرو ميزدند و از اکسيد آهن براي تهيه سرخاب جهت آرايش صورت استفاده ميکردند.

يونانيها از سال 460 ميلادي با علاقه فراوان عطريات و مواد آرايشي ميساختند و براي مراسم مذهبي و استفاده شخصي و حتي گاهي به عنوان دارو استفاده ميکردند.خانمهاي يوناني از موادي به نام ورميليون براي آرايش صورت استفاده ميکردند که به رنگ قرمز روشن بود و از ترکيب نمکهاي جيوه در ساخت آن استفاده ميشد.

خانمهاي رومي مخلوطي از گچ و سرب را به صورت ميزدند تا آن را سفيدتر کنند، همچنين با رنگهاي گياهي گونه ها و لبهايشان را سرخ ميکردندو از مخلوط ذرت، شير و آرد ماسکهايي براي صورت تهيه ميکردند که آن را با کره نيز مخلوط مينمودند.

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و خرید پوشاک عمده انجام بدی و عمده فروشیو بیاری مغازت.

روميها هم مانند يونانيها و مصريها حمام و نظافت را باور داشتند و خانمها در موقع حمام از شير و شراب استفاده مينومدند. حمامهاي رومي معمولا عمومي بود با قسمتهاي جداگانه براي خانمها و آقايان.

مردان رومي نيز از عطريات و روغن براي خوشبو کردن پوست و نرم نگه داشتن آن بعد از حمام استفاده ميکردند. شعرهاي يوناني زيادي درباره نظافت، زيبايي مو و پوست و ناخن سروده شده است و نقاشيهاي بسياري بيانگر اهميت آن است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز