Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
9 آبان 1401

تاریخچه استایل کژوال چیست؟

همه چی درباره تاریخچه استایل کژوال !

همانطور که دانستید، کژوال به لباس‌هایی اطلاق می‌شود که راحت هستند و می‌توان هر روز آن‌ها را پوشید. این سبک لباس به راحتی قابل تطابق با یکدیگر است که می‌تواند به زیر مجموعه‌های مختلفی تقسیم شود. استایل کژوال شیک، غیررسمی یا استایل مخصوص کار، مهمانی، تفریح و… است. استایل casual از اقلام غیررسمی، اما شیک ترکیب شده که به شما این امکان را می‌دهند که تیپ شخصیت خود را با ظاهرتان به نمایش بگذارید.

یک لباس غیر رسمی به معنای شلختگی نیست و همیشه باید به میزان تناسب لباس توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر قصد پوشیدن شلوار جین دارید، بلوز یا تیشرت می‌توانند انتخاب درستی باشند. اگر شلوار گشاد را انتخاب کنید، پوشیدن کت‌های تنگ‌تر یا کوتاه‌تر روی لباس‌های آزاد ظاهرتان را عالی‌تر به نظر می‌رسند.

لباس غیررسمی که شامل استایل کژوال می‌شود، یک سبک مبهم است. تعریف و معنای آن بر اساس فصل، مکان و افرادی که قرار است ملاقات کنید متفاوت می‌باشد.

 تاریخچه استایل کژوال

طبق تعریف طراحان در طول تاریخ استایل کژوال یک سبک لباس پوشیدن غیر رسمی و حتی کمی راحت است. تاریخچه استایل کژوال در دهه ۱۹۲۰ به طور رسمی آغاز شد، که به مرور زمان لباس‌های اسپرت و ورزشی برای افراد مختلف جذابیت‌های بسیار زیادی پیدا کرد و افراد قشر متوسط جامعه نیز از این طرح لباس می‌پوشیدند، به همین دلیل در اوایل دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ روند استفاده از لباس‌های ورزشی با طراحی‌های لباس‌های روزمره تطبیق پیدا کرد.

بسیاری از طراحان در سال‌ها مختلف از لباس‌های راحتی نسبت به طراحی محصولات زیادی ایده‌های جدید ارائه دادند.

  • استایل کژوال مناسب برای مهمان

در مهمانی‌ها نیز می‌توان از استایل کژوال استفاده کرد. در برخی دورهمی‌های خانوادگی که مراسم رسمی محسوب نمی‌شوند، بانوان می‌توانند از پوششی استفاده کنند که احساس راحتی بیشتری داشته باشند. به این نکته توجه کنید که استایل کژوال برای مهمان باید شیک‌تر از لباس کژوال روزمره باشد و این تفاوت در انتخاب لباس‌های شیک ایجاد می‌شود.

تیپ کژوال زنانه و گزینه‌های کژوال برای خانم ها

خانم‌ها هم برای داشتن یک استایل کژوال باید قوانین استایل کژوال را رعایت کنند که در ادامه گزینه‌هایی که برای این استایل در اختیار دارید را توضیح می‌دهیم:

  • بلوز
  • مانتوهای کژوال
  • شلوار جین
  • هودی
  • ژاکت

علاوه بر موارد بالا بوت، کفش‌های کتانی و صندل‌های خاص مناسب این استایل می‌باشند.
همچنین اگر قصد استفاده از اکسسوری را دارید می‌توانید به سراغ جواهرات، کیف و… بروید. البته تمامی موارد باید با لباس کژوالی که انتخاب کرده‌اید هماهنگ باشند. 
توجه داشته باشید که برای این استایل نمی‌توانید کیف دوران مدرسه خود را بر روی دوش بیندازید اما انتخاب یک کوله شیک و زیبا برای این استایل گزینه مناسبی می‌باشد.

با توجه به گرم شدن هوا خانم‌ها می‌توانند از استایل کژوال تابستانی دخترانه استفاده کنند یعنی به سراغ لباس‌های تابستانی، تاپ، شلوار بلند، ژاکت دکمه‌دار، بلیزر و… بروند.

تفاوت استایل کژوال و مینیمال

همانطور که متوجه شدید استایل کژوال و مینیمال در سادگی و راحتی با یکدیگر هماهنگ هستند بنابراین شما با استفاده از این اشتراک می‌توانید از استایل کژال مینیمال که تلفیق این دو سبک است استفاده کنید.

اما در استایل کژوال بیشتر از اکسسسوری استفاده می‌شود که این موضوع در استایل مینیمال کمتر به چشم می‌خورد. بنابراین اگر شما قصد دارید از زیور آلات استفاده کنید و استایل مینیمال بزنید باید به سراغ زیورآلات ظریف و سبک بروید

کژوال بیزینس Business-Casual

این سبک یکی از مرسوم ترین روش های استفاده از استایل کژوال است که نشان دهنده هماهنگی بین کلاسیک های سنتی و آزادی می باشد. به عنوان مثال استفاده از پلیورهای ساده و شیک به روی بلوزهای مردانه همراه با شلوار کتان نمونه ای از استایل کژوال بیزینس برای آقایان و کت ظریف کتانی روی بلوز مردانه به همراه شلوار جین یا کتان، نمونه ای از این سبک برای خانم ها می باشد. این استایل نه کاملا مانند کت و شلور رسمی بوده و نه کاملا غیرمتعارف و آزاد می باشد.

کژوال اسمارت یا هوشمند Smart-Casual

بنیان گذار این سبک جورجیو آرمانی، طراح ایتالیایی بوده و استاندارهای خاص خودش را دارد. این استایل جوان پسند با لباسهایی از قبیل پیراهن های آستین کوتاه شلوار جین یا کتان، کفش های اسپرت یا کتانی و اکسسوری هایی از قبیل ساعت اسپرت و یا ساعت بند چرمی، گوشواره های فلزی و شال های تزئینی همراه است. رنگ های پرطرفدار در کژوال اسمارت کرم، خاکستری و طوسی هستند. این سبک پوشش برای تقریبا همه جا، محل کار، دورهمی های دوستانه، جشن های خانوادگی، دانشگاه و… مناسب می باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز