Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
28 خرداد 1402

تاریخچه دکمه را بدانید ! + عصر ورود دکمه

در زندگی مدرن و پرشتاب ما، جایی که ترندها یک شبه می آیند و می روند، ما اغلب می توانیم اساسی ترین چیزها را بدیهی بدانیم. ما در اینجا طرفدار بزرگ جزئیات کوچک هستیم و معتقدیم که باید به آنها ادای احترامی کنیم که شایسته آن هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، فکر می‌کنیم که قهرمان گمنام هر لباسی را بررسی کنیم: دکمه.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

دکمه ها از کجا آمده اند؟ اولین کسی که این بخش ضروری را که اغلب نادیده گرفته می شود، چه کسی بود؟

تاریخچه

تمدن دره ایندوس (The Indus Valley) را، با اختراع دکمه می شناسند. اولین دکمه ای که امروزه وجود دارد، به حدود 2000 سال قبل از میلاد برمی گردد و از یک پوسته منحنی ساخته شده است. اولین دکمه ها به عنوان تزئینات زینتی برای لباس افراد استفاده می شد که نشان ثروت یا موقعیت آنها بود.

در طول قرن ها، دکمه از یک وسیله ی تزیینی، به یک آیتم کاربردی تر تبدیل شد. قرون وسطی با خود اختراع سوراخ دکمه که بسیار مهم بود را به همراه داشت که قرار بود بی سر و صدا انقلابی در لباس ایجاد کند. طراحی بسیار ساده اما شیک و هندسی، این امکان را به دکمه می داد تا از شکاف ایجاد شده عبور کند و محکم در جای خود قرار گیرد. با این حال، زمان زیادی تا اختراع سوراخ دکمه و دکمه کاربردی ای که امروزه می شناسیم، مانده است.

قرن هجدهم

قرن هجدهم توسط کلکسیونرها عصر طلایی دکمه ها در نظر گرفته می شود. زیرا تنوع سبک ها و همچنین اندازه فیزیکی دکمه ها به طور چشمگیری افزایش می یابد. کت های مردانه نیاز به دکمه هایی در قسمت جلو، آستین ها، جیب ها و شکاف های پشت دارند. جلیقه و شلوار نیز با دکمه بسته می شد. اندازه دکمه رشد می کند و شکل آن به طور کلی در طول قرن صاف می شود و به صفحه تختی تبدیل می شود. ارزش تزیینات یک مجموعه مردانه در این دوره، که شامل گلدوزی با نخ فلزی و دکمه های نگین دار است، می تواند 80 درصد هزینه کت و شلوار را تشکیل دهد. بنابراین، دکمه های مجلل به بخش مهمی از نشان دادن وضعیت ثروت در لباس مردان طبقه بالا تبدیل شد.

چندهزار سال با دکمه ها

دکمه یا اشیایی شبیه دکمه از دوره سند باستان متعلق به 2600 تا 2800 سال قبل از میلاد، و مکان هایی ازعصر برنز در چین (1500 تا 2000 سال قبل از میلاد) و همچنین رم باستان کشف شده است. دکمه هایی که در دره سند باستان کشف شد، از صدف ساخته شده و برای تزئین استفاده میشده. برخی از دکمه ها مانند اشکال هندسی تراشیده شده است و سوراخ هایی دارد که می توانسته با نخ به لباس دوخته بشود.

دکمه کاربردی بجای دکمه ی تزئینی

در نهایت دکمه از یک حلقه کوچک نخی رد شد و همانند سنجاق و سنجاق سینه برای بستن لباس استفاده شد. درنتیجه کاربردی برای دکمه خلق شد. اولین جادکمه سوراخ های بزرگی درون پارچه بود تا دکمه از آن عبور کند و این مقدار کافی بود تا لباس بسته بشود و الهام بخش تحولی در دنیای فشن و لباس باشد.

دکمه، دام شیطانی!

در اواسط قرن چهاردهم میلادی دکمه به تجارت بزرگی تبدیل شد. فرانسه در این زمان مرکز دکمه اروپا بود.خیاط ها لباس هایی می دوختند که یک ردیف دکمه به همراه جادکمه اندازه و متناسب با آن داشت. اروپایی ها چنان شیفته دکمه شده بودند که کلیسا هم وارد صحنه شد و دکمه ها را «دام شیطان» خواند. ظاهرا این عنوان با توجه به دکمه جلوی پیراهن خانم ها به آنها داده شده بود. این علاقه شدید به دکمه باعث شد تا برخی از لباس ها با هزاران دکمه تزئین بشود که همگی جادکمه های خود را داشتند.

 

ظهور دکمه آستین

در اواخر قرن هجدهم دکمه های فلزی بزرگ رایج شد. دکمه ها در یونیفورم ها و لباس هایی که دکمه کمتری نیاز داشت، استفاده می شد.ظاهرا ناپلئون دکمه های آستین را در کت های کوتاه مد کرد. البته این موضوع موجب توقف توسعه کت های دو طرف دکمه دار نشد. این کت ها بیشتر شبیه لباس سرآشپزان امروزی بود. زمانی که بیرون کت چرک و کثیف می شد فقط کافی بود دکمه های لباس را باز کرد و سطح کثیف را داخل قرار داد، سپس دکمه رویه تمیز کت را بست. این شیوه خیلی کاربردی بود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز