Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
9 دی 1401

تاریخچه لاک ناخن چیست ؟ + اولین لاک ناخن !

به نظر می‌رسد اولین لاک‌های ناخن را سه هزار سال قبل از میلاد مسیح چینیان می‌ساخته‌اند. آنها نوعی لاک ناخن را با استفاده از مخلوط سفیده تخم مرغ، موم، ژلاتین، صمغ عربی زاج سفید می‌ساختند و سپس آن را با گلبرگ های گل، یا پودر طلا یا نقره رنگ آمیزی کردند.

 

 

بعدها ساخت لاک ناخن را بسیار خاص و شخصی‌تر کردند و ناخن‌های مصنوعی را از ورقه‌های نازک طلا یا نقره تولید کردند. بد نیست بدانید که روی آن‌ها را با جواهرات یا نقاشی روی فلز تزئین می‌کردند. البته این نوع لاک ناخن فقط مخصوص خانواده سلطنتی بود.

 

 

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل : اگر دوست داری خریدی مطمئن و درجه یکی داشته داشته باشی و بوتیک لباس فروشیت رو همیشه پر از جنس های با کیفیت داشته باشی، حتما حتی شده یک بار عمده استایل رو تست بزنید

 

لاک ناخن تزئینی برای تفکیک طبقه و کلاس اجتماعی

در ابتدا لاک ناخن برای تفکیک طبقه اجتماعی و خاندان‌ها استفاده می‌شد و معمولا رنگ‌های مخصوص استفاده هر سلسله متفاوت بود. معمولا حکومت از رنگ لاک قرمز پررنگ استفاده می‌کردند و دیگران اجازه استفاده از این رنگ را نداشتند.

 

 

درعین حال استفاده از لاک ناخن برای همه طبقات اجتماعی مجاز نبود و فقط افراد رده بالا حق استفاده از لاک را داشتند. به طوری که حتی اگر دیده می‌شد افرادی از طبقات پایین‌تر لاک استفاده کرده‌اند ممکن بود با مجازات مرگ روبرو شوند.

 

 

همچنین در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در تمدن بابل جنگجویان قبل از رفتن به جنگ صورت و موهای خود را به شیوه‌ای خاص آرایش می‌کردند و ناخن‌هایشان را هم لاک می‌زدند.

 

لاک ناخن

 

این رنگ معمولا با رنگ لب‌هایشان مطابقت داشت. رنگ‌ها برای آنان نیز معنی خاصی داشت و به طور مثال افراد عالی‌رتبه از رنگ مشکی استفاده می‌کردند و رنگ سبز در رده پایین‌تری قرار داشت.

 

در نهایت مد لاک ناخن از شرق آسیا به آفریقا هم سرایت کرد و انواع تزیینات حنا و رنگ قرمز براق را بر ناخن‌های مومیان مصری می‌توان یافت.

 

 

رنگ لاک در مصر باستان نیز با توجه به طبقه‌ی افراد متفاوت بوده است. ملکه نفرتی‌تی و مادرخوانده شاه توتنخامون از لاک قرمز تیره استفاده می‌کردند.

 

 

شایعه‌ای هم وجود داشت که می‌گفت داخل لاک آنها از خون استفاده شده است. گفته می‌شد کلئوپاترا از نوعی عصاره حنا استفاده می‌کرده است که رنگی تیره و زنگاری داشته است.

 

زنان طبقات پایین‌تر تنها اجازه داشتند از رنگ‌های بسیار ملایم برای لاک استفاده کنند.

تاریخچه لاک در زمان‌ رنسانس

در دوره رنسانس استفاده از لاک به بیشترین مقدار خود رسید به خصوص که روابط تجاری هم با آسیا بسیار گسترش یافته بود. خانم ها ناخن‌های خود را با مواد کرمی رنگی و براق تزئین می‌کردند تا اینکه کوتکس در سال ‍‍۱۹۱۶ اولین براق کننده ناخن را وارد بازار کرد که استفاده از آن بسیار راحت‌تر از آن مواد کرمی بود.

 

اولین استفاده از لاک

تقریبا سه هزار سال قبل از میلاد مسیح چینی‌ ها یه روشی پیدا کردن برای ساختن لاک.اونا از مخلوط سفیده تخم مرغ، موم، ژلاتین، صمغ عربی زاج سفید برای ساختن لاک استفاده می‌کردن وبعدش اونو با گلبرگ‌های گل، یا پودر طلا یا نقره رنگ آمیزی می‌کردن.

 

بعدها اومدن ساختن لاک رو خیلی ویژه کردنو ناخن مصنوعی با ورقه های طلا و نقره ساختن، بعد هم با جواهرات و زیورآلات روی ناخن‌هارو تزئین می‌کردن. البته که این لاک و ناخن‌ها مختص خونواده‌های سلطنتی و رده بالا بود.

 

 

جنگجویان بابل هم قبل از رفتن به جنگ موهاشونو طور خاصی آرایش می‌کردن و ناخن‌هاشونم رنگ می‌کردن. کسی که رنگ مشکی لاک می‌زد رتبه‌ی بالاتری نسبت به بقیه جنگجوها داشت. مثلا ملکه نفرتی‌تی و کلئوپاترا هم از لاک تیره استفاده می‌کردن، شایعه شده بوده که از خون انسان لاک درست می‌کنند.

تاثیر جنگ جهانی دوم بر روی لاک

با تولید هرچه بیشتر لاک، اقشار مختلف جامعه همگی میتونستن از لاک استفاده کنن چون که در سال ۱۹۳۴ یک شیشه لاک فقط ۳۵ سنت بود. اما با درگیر شدن آمریکا در جنگ جهانی دوم و رفتن مردان به جبهه جنگ زنان مجبور شدن تا وارد صنعت بشن.

 

 

با ورود خانم‌ها به کارخانه‌ها و شرکت‌های صنعتی دیگه خبری از ناخن‌های بلند، براق و زیبا نبود. ناخن‌های بلند جای خودشون رو به ناخن‌های کوتاه دادن چرا که کارهای سنگین با اینجور دست‌ها جور نبودن. حتی نیویورک تایمز درباره دستان جدید ماشینی شده‌ زنها مطلب نوشت.

 

طول ناخن زنان اشراف اسپانیایی در قرن چهارده میلادی به ۲۰ سانتیمتر می‌رسید و آن‌ها ناخن‌هایشان را برای جلب توجه براق می‌کردند. در یکصد سال پیش نوعی لاک براق ناخن وجود داشت که با قلمی از جنس موی شتر بر روی ناخن کشیده می‌شد، اما این لاک تنها یک روز دوام داشت. 
با ابداع رنگ اتومبیل و ایجاد تغییراتی در آن، “لاک ناخن” متولد شد و در سال‌های ۱۹۲۰ میلادی استفاده از آن در بین زنان عمومی شد، اما کیفیت این “لاک” چندان خوب نبود و سطح ناخن را کاملا نمی‌پوشاند.
با ورود “لاک” به بازار، اقشاری از زنان در سال‌های ۱۹۲۰ میلادی بنا به دلایل “اخلاقی، مذهبی و سنت‌ها” از آن استقبال نکردند. حالا اما استفاده از لاک جهانی شده است. 
کیفیت “لاک” ناخن از سال ۱۹۳۲ بهبود یافت و غلظت آن به گونه‌ای شد که همه سطح ناخن را می‌پوشاند.در سال‌های اخیر به‌غیر از رنگ کلاسیک قرمز، بسیاری از رنگ‌های دیگر نیز بر روی ناخن‌های بانوان راه یافته‌اند.
در سال‌های اولیه رنگ‌های استفاده شده در لاک ناخن و بخصوص پاک‌کننده‌های شیمیایی تاثیرات نامطلوبی بر روی ناخن داشتند، اما کیفیت این مواد به‌تدریج بهبود یافت. 
سالن‌های مانیکور “Manucure” که بطور تخصصی فقط به ناخن‌ها و زیبایی آن می‌پردازند در بسیاری از شهرها برپا شده ‌و از رونق بسیاری برخوردار هستند.طبق حکم یک دادگاه در سال ۲۰۱۱ کارفرما حق تعیین رنگ لاک ناخن را ندارد.
این حکم پس از شکایت یک خانم کارمند در آلمان از شرکتی که در آن کار می‌کرد صادر شد. این شرکت کارمندان زن خود را از استفاده از ناخن‌های چند رنگ به هنگام کار منع کرده بود.

لاک ناخن تاریخچه ای غنی دارد

علاقه مندان به لاک ناخن می دانند که لاک و آرایش ناخن چیزی کمتر از یک رشته هنری نیست و مانند هنر، تاریخ و تکامل طولانی و هیجان انگیزی دارد.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، پخش پوشاک حمیدی تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

از جنگجویان بابلی باستانی که برای ترساندن دشمنان از لاک استفاده می کردند تا مدل‌های مدرنی که ناخن های خود را به رخ می کشند، لاک و هنر ناخن برای هزاران سال ارزش فرهنگی، اجتماعی و هنری داشته‌اند. و امروزه نیز به تکامل و رشد خود ادامه می دهد

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز