Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
8 دی 1401

تاریخچه پارچه چیست ؟ + اولین پارچه تاریخ

در طول تاریخ لباس بازتابی از منابع در دسترس یک تمدن و سطح فناوری مورد استفاده آن تمدن بوده است. در حالی که مد های واقعی، تمایل دارند تا در مورد وضعیت فرهنگ در یک مکان و جایگاه اجتماعی افراد پوشیده از آن صحبت کنند.نهایتا پارچه های موجود در یک جامعه دیکته میکند که مردم چگونه بپوشند و محیط خود را تزئئین کنند.

 

تاریخ باستان

پارچه ها برای اولین بار در خاورمیانه در عصر حجر تولید شدند و شواهدی وجود دارد که نشان میدهد لباس ها از پانصد هزار سال قبل وجود داشته اند، اما این پارچه ها از پوست حیوانات، خز و نی بوده اند.

 

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل : عمده استایل جایی برای رونق و شکوفایی شما . کافیست حتی برای یک بار هم شده به عمده استایل یک سر بزنید زیرا عمده استایل با ضمانت پس از فروش برای شما، خرید عمده را فراهم می‌کند که برای شما به صرفه و قابل اعتماد است !

 

اولین سوزن خیاطی مربوط به حدود نوزده هزار سال قبل از میلاد مسیح در فرانسه بوده است اما سوزن های احتمالی هست که قدمت آن ها به چهل هزار سال می رسد.

 

قدمت الیاف کتان رنگ شده در غار ما قبل تاریخ در گرجستان به سی و شش هزار سال پیش میرسد. شواهدی از بافندگی در جمهوری چک وجود دارد که قدمت آن ها به بیست و هفت هزار سال می رسد.

 

منسوجات

اساس هر پارچه نساجی است که در آن الیاف نمدی یا تابیده به نخ تبدیل می شود. نخ را می توان بافت تا یک پارچه را تشکیل دهد.

 

ماهیت پارچه به رنگ و نوع منسوجات موجود در فرهنگ بستگی دارد. زمانی وجود داشت که فقط الیاف طبیعی موجود بود و بنابر این انتخاب ها به پشم، پنبه، ابریشم و کتان محدود می شد.

 

در واقع منسوجات حیوانی هنوز هم رایج ترین منسوجات در جامعه ما هستند. ابریشم و پشم نمونه های خوبی از منسوجات حیوانی هستند. منسوجات گیاهی از پنبه، کاه، چمن، کتان یا بامبو و منسوجات معدنی از الیاف شیشه، ازبست یا الیاف فلزی ساخته میشود.

 

باور کنید یا نه الیاف مصنوعی یک قرن پیش اختراع شد که آنهم برای مبارزه با مشکلات قدیمی مانند چین و چروک و عدم خاصیت ارتجاعی الیاف دیگر.

 

تاریخچه پارچه

 

پیشرفت ها تا زمانی که تکنولوژی ادامه دارد ادامه خواهد داشت و این به معنای گرم کردن و خنک کردن پارچه ها، تغییر رنگ پارچه ها و روشن کردن پارچه ها برای ما در آینده است! اما پارچه‌های کلاسیک و طبیعی همچنان الویت دارند و من مطمئن هستم که ابریشم و پنبه هرگز از بین نمی‌روند.

پس از هزاران سال سرگردانی، انسان ها دریافتند که می توان در یک مکان همراه با سایر افراد زندگی کرد.از این رو جامعه ای که با نام جامعه زراعتی مشهور بود پدید آمد. در این جامعه مردم آموختند که چگونه می توان با استفاده از قطعات گیاهان، نی، موی اسب و پوست رشته ای ممتد یا نخ تولید کنند.

 

سپس آن ها کشف کردن که چگونه این رشته های ممتد یا به اصطلاح نخ را به یکدیگر بافته و به پارچه تبدیل نمایند. به همین سبب بشر با دقت بیشتری به اطراف خود نگریست و دریافت که برای این منظور می توان از پنبه، پشم، ابریشم و کتان نیز استفاده نمود. این الیاف تا کنون نیز در زمره مهم ترین و متداول ترین الیاف طبیعی موجود قرار دارند.

 

الیاف

الیاف کوچک ترین واحد تشکیل دهنده مورد استفاده در تولید نخ و منسوجات به شماره می روند. الیاف رشته هایی بسیار ظریف و شبیه به مو بوده و به طور معمول دسته ای از الیاف به دور یکدیگر پیچیده و تشکیل رشته ممتدی به نام  نخ می دهند. به طور کلی الیاف به دو دسته الیاف با منشأ طبیعی و یا بشرساخته طبقه بندی می شوند. 

 

نخ

به منظور تبدیل الیاف نساجی به پارچه، به نوع خاصی از آرایش الیاف نیاز است. احتمالاً شایع ترین روش تولید الیاف به نخ و سپس تبدیل آن به پارچه است. اصطلاح نخ توسط انجمن آمریکایی آزمایش و مواد (ASTM) به صورت ” اصطلاحی عمومی برای رشته ای ممتد از الیاف نساجی ، فیلامنت ها یا مواد مناسب برای بافت پارچه” تعریف شده است.

 

فرایند تبدیل الیاف به نخ، ریسندگی نام دارد. فرایند ریسندگی کمک می کند که الیاف در کنار یکدیگر نگه داشته شده و به نخ استحکام ، نرمی و ظرافت می بخشد. در فرایند ریسندگی، الیاف توسط فرایند تاب دادن در کنار یکدیگر قرار می گیرند. نخ¬ها به شکل های مختلفی در دسترس هستند که عبارتست¬از:

 

الف) تعدادی از الیاف که توسط فرایند تاب دادن به دور یکدیگر پیچیده شده اند؛

 

ب) تعدادی از فیلامنت ها که بدون تاب دادن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند؛

 

ج) تعدادی از فیلامنت ها که با تاب کم و یا زیادی در کنار یکدیگر قرار دارند؛

 

د) یک تک فیلامنت مثل ابریشم.

 

به طور کلی نخ ها با استفاده از الیاف بریده شده یا فیلامنت ها قابل تولید هستند. به عبارت دیگر نخ ها به دو نوع با نام های نخ های ریسیده شده و فیلامنت های ممتد طبقه بندی می شوند که نخ های فیلامنتی خود به دو نوع تک فیلامنت یا مونو فیلامنت و چندفیلامنت یا مولتی فیلامنت دسته بندی می گردند.

 

پارچه دست ساز

در مقایسه با تاریخ طولانی منسوجات طبیعی، استفاده از الیاف مصنوعی پیشرفت بسیار جدیدی است که تنها حدود صد سال پیش ظاهر شد. آزمایش‌ ها شروع شد تا ببینند آیا می‌توان برخی از مشکلات پارچه‌ های طبیعی، مانند عدم خاصیت ارتجاعی یا چروک شدن آن را حل کرد. 

 

بیش از دویست سال طول کشید تا دانشمندان بتوانند این الیاف مصنوعی را به درستی آماده کنند. سرانجام، یک شیمیدان بریتانیایی، سر جوزف سوان، اولین الیاف مصنوعی را تولید کرد و از آن در نمایشگاه بین المللی اختراعات لندن در اوایل دهه 1800 رونمایی کرد. 

 

الیاف پارچه های مصنوعی از مولکول های سنتز شده ساخته شده اند که از ترکیبات مواد شیمیایی مانند نفت به دست می آیند. از این توسعه، طیف وسیعی از الیاف مصنوعی به دست می آید. و از سال 1910 به بعد ما شاهد ایجاد پارچه هایی مانند ریون، نایلون، اکریلیک، پلی استر، اسپندکس و بعداً Micro Fibres بودیم.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، پخش پوشاک حمیدی تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

آینده پارچه

مسیر بعدی برای پارچه چیست؟ منسوجات هوشمند! اینها پارچه‌ هایی با انواع پیشرفت‌ های تکنولوژیکی هستند، برای بهبود عملکرد یا زیباتر کردن آنها. پارچه هایی در حال توسعه هستند که می توانند روشن شوند و رنگ را تغییر دهند. علاوه بر این، برخی از آنها می توانند از نور، گرما و صدا استفاده کنند تا لباسی بسازند که به پوشنده یا محیط واکنش نشان دهد.

 

 

 پارچه راه درازی را از خاستگاه نمدی ساده خود پیموده است، اما آنچه قابل توجه است این است که برخی از پارچه های کاملا طبیعی مانند ابریشم خالص پیشرفت بسیار سختی را نشان داده اند. در واقع، بسیاری از لباس‌ های زیبا که در جدیدترین کت‌ واک‌ ها به نمایش گذاشته می‌شوند، از پارچه‌ هایی می‌آیند که بیش از 5000 سال وجود داشته‌ اند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز