Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 خرداد 1402

تاریخ پوشش لباس اسپانیا ! + لباس سنتی کشور اسپانیا

اسپانیا یکی از مهم ترین مراکز فرهنگ در اروپا به شمار می‌رود که فرهنگ غنی خود را از تمدن‌های مختلفی وام گرفته است. اسپانیا 200 سال پیش از میلاد توسط رومی‌ها تصرف شد و 900 سال بعد توسط خلفای اموی به اشغال درآمد و به مدل 800 سال اسلام دین رسمی آن بود. پس از آن امپراطوری اسپانیا قدرت گرفت و با کشف قاره امریکا به ثروتمندترین کشور جهان در قرن شانزدهم بدل شد. در دورانی کمونیست‌ها به قدرت رسیدند و در دورانی دیگر فاشیست‌ها و دیکتاتورهایی مثل فرانکو فرهنگ آن را تحت تاثیر قرار دادند. این تاریخ پرفراز و نشین تمدنی غنی و زیبا را به وجود آورد که از همه نظر قابل بررسی و تحقیق است اما در این مقاله می‌خواهیم به لباس‌های سنتی مردم اسپانیا بپردازیم.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

در آن ویگلیادی، گویی در همان زمان، ما لباس محلی اسپانیایی را پشت فیلم، کتاب، تصویرسازی و نقاشی های میانسال می شناسیم (یعنی تصویر هنر هنر)، که در قرن 18-19 شکل گرفت. . یکی از نقش های اصلی را فرهنگ ماهو بازی کرد. بسیاری از اعجوبه‌های اجتماعی خاص جمعیت، چپورونی اسپانیایی، وجود دارند که به میان مردم عادی رفتند و راه رفتن خود را با عناصر لباس پرورش دادند.

فلامنکو را می توان یک لباس رقص اسپانیایی هم به شمار آورد، این مدل لباس زنانه از آندلس ریشه گرفته و در دو نوع عادی و رقص طراحی شده است. لباس های فلامنکو چین های زیادی در قسمت دامن، آستین و یقه دارد و معمولا با شال خاصی به نام مانیلا استفاده می شود. قالبا گردشگران خانم که با تور اسپانیا از جاذبه های گردشگری این کشور دیدن می کنند از این لباس ها برای دوستان و اقوام به عنوان سوغات تهیه می کنند.

شال مانیلا

این مدل شال را از سواحل جنوبی کالیفرنیا تا کشور مکزیک مورد استفاده قرار می گیرد، همانطور که گفتیم این شال تکمیل کننده لباس فلامنکو بوده و جنس آن می تواند پنبه یا ابریشم باشد.

روسری مانتیلا

این روسری سنتی معمولا برای مراسمات مذهبی توسط عروس ها پوشیده می شود. شانه ای به نام پینتا آن را نگه داشته و در قرن هفدهم توسط مردم در نواحی جنوبی اسپانیا مورد استفاده قرار می گرفت. فرم این مدل از روسری ها با روسی های معمولی متفاوت است.

کاچیرولو

کاچیرولو دستمال گردنی چهارخانه و مردانه است. ریشه طراحی این دستمال به زمانی که اسپانیا توسط مسلمانان اشغال شده بود برمی گردد.

کلاه بارتینا

بارتینا نوعی کلاه پشمی است که در ناحیه کاتالونیا توسط مردان روستایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کانتابریان آلبارکا

کفش های سنتی اسپانیای را کانتابریان آلبارکا می گویند. این کفش به صورت یک تکه طراحی شده و سه پاشنه دارد. این مدل از کفش ها توسط مردم نواحی شمالی اسپانیا استفاده شده و از چوب برای ساخت آن استفاده

ویژگی های لباس زنانه مردانه

لباس اسپانیایی رایج برای زنان شامل یک ژاکت مجهز به لنگه ای، ماتیللا، که هنوز عنصر اصلی در صحنه ملی است، یک دامن برای ماتیلدا، دامن، شال و لوازم جانبی واجب مورد علاقه طرفداران بود.

 

با ظهور رنسانس در قرن شانزدهم، لباس سنتی کمی تغییر می کرد و شکل زره بر روی قاب قرار می گرفت. این لباس بر شکل های زنانه تأکید داشت، یک یقه سخت به زنان کمک کرد تا سر خود را با افتخار بالا ببرند، یک کرست کمچرب که تمام زوج ها را پنهان می کرد. لباس زنانه یک منظره مثلثی کامل داشت و در مقابل مد لباس همپوشانی ایتالیایی ، لباس اسپانیایی شکل های هندسی شکل می گرفت که شکل طبیعی زن را تحریف می کرد و منجر به تغییر شکل می شد. لباس ها یک لقمه بسته و خیس دار از برش پیچیده داشتند. قیچی فلزی به لولا متصل بود، که مخروطی شکل داشت و این دامن با دامنهای بالا و پایین پوشید. دامن بالایی یک برش عمیق در شکل یک مثلث داشت که با یک گردن تیز شکسته بود. آستین ها دارای یک شکل باریک بوده و طول آن به مچ دست می رسد. شانه ها در لباس بسیار وسیع بودند و این اثر شانه ها به ویژه با کمک غلطک ها ایجاد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز