Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 فروردین 1402

تفاوت شال و روسری در چیست؟

شال تشکیل شده از پارچه ای مستطیلی شکل که دارای اندازه های متفاوتی می باشد. از اندازه های شال می توان به معمول ترین اندازه آن یعنی 70*180 و اندازه های دیگر مثل 80 در 180 یا 70 در 160 یا 90 در 200 یا 100 در 280 نام برد.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

هر سال یکی از اندازه های ذکر شده شال بین خانم ها مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد مثلا در سال 95 شال نخی و شال ساده در ابعاد 80 در 180 بسیار مورد توجه قرار گرفت و در سال های اخیر شال نخی و شال ساده با ابعاد 100 در 280 که معروف به شال هنرمندی یا شال سه متری بود در بین خانم ها بسیار مورد توجه واقع شد.

 

معمولا از شال دختران و خانم های جوان که از مانتو جهت پوشش بیرون از خانه استفاده می کنند مورد توجه می باشد.شال ها دارای مدل ها و جنس متفاوت می باشند که می توان به عنوان نمونه از شال نخی,شال ابریشم,شال ابریشم مامی, شال سه متری(شال هنرمندی),شال گیپور,شال حریر و …. نام برد.بستن شال بروی سر هم روش های گوناگون و متفاوتی دارد. انواع شال و روسری این روزها به شدت گسترده تر و متنوع تر می شود.

 

روسری

روسری بیشتر یا تمام قسمتهای بالای سرِ زنان را پوشانده و صورت را بدون پوشش می گذارد. روسری از پارچه مثلثی یا پارچه مربعی تاشو به مثلث تشکیل می شود ، که با آن سر پوشانده شده است.

 

اهداف استفاده از روسری

روسری ممکن است برای اهداف مختلفی از جمله محافظت از سر یا مو در برابر باران ، باد ،خاک ، سرما ، گرما ، برای مصارف بهداشتی ، مد ، تشخیص یا تمایز اجتماعی پوشیده شود. به دلایل مذهبی ، برای پنهان کردن طاسی ، از تواضع ، یا اشکال دیگر اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. روسری اکنون به دلایل عملی ، فرهنگی یا مذهبی پوشیده می شوند.

شال و روسری؛ این آیتم جذاب در استایل خانم‌ ها

روسری و شال را مانند یک معجزه‌ی کوچک در استایل خانم‌های مسلمان شیک‌پوش می‌دانند؛ چرا  که به راحتی می‌توان با یک انتخاب مناسب و ساده کل یک استایل را ارتقا داد. پس برای خانم‌ها باید تفاوت شال و روسری واضح شود و از مدل‌های مختلفی که از این اکسسوری زنانه در بازار وجود دارد آگاه باشند.

 

به طور کلی دنیای شال و روسری بسیار متنوع و بزرگ است و به راحتی نمی توان بین آن‌ها تقسیم بندی کرد؛ اما طبق یکسری المان‌ها شال و روسری زنانه را با توجه به فاکتور‌هایی مثل جنس، اندازه یا قواره، استفاده در فصول مختلف، نوع چاپ و طرح تقسیم‌بندی می‌کنند

 

روسری و انواع قواره های آن

روسری یکی از اکسسوری‌های خانمانه است که شکل ظاهری چهارگوش دارد و در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ در بازار موجود است. حرفه‌‌ای‌ها این سایز‌ها را قواره می‌نامند که حتما شما هم هنگام خرید این واژه را شنیده‌اید.

 

اما روسری‌های موجود در بازار خرید شال  و روسری معمولا در چه قواره‌هایی موجود هستند؟

 

  • قواره ۶۵ *۶۵: بیشتر به عنوان تزیین استایل و دور مچ یا دور گردن استفاده می‌شود
  • قواره  ۷۵ *۷۵ : همان سایز کوچک روسری است و بیشتر در جنس‌های لوکسی مثل ابریشم و ساتن تولید می‌شود.
  • قواره  ۹۰ * ۹۰: اندازه‌ی متوسط روسری و پرکاربردترین و محبوب‌ترین مدل روسری است
  • قواره ۱۲۰* ۱۲۰ به بالا : این مدل روسری‌ها که به روسری قواره بزرگ معروف هستند به تازگی مد شده‌اند و طرفدارن خاص خودشان را هم در تابستان و هم در زمستان دارند.

 

تفاوت شال و روسری

۱. تفاوت شال و روسری در نوع بافت پارچه

بافت روسری‌ها معمولا ساده است، زیرا بیشتر در جنس‌های ابریشمی و ساتن و … تولید می‌شوند؛ اما شال‌ها دارای بافت هستند که خود بافت‌هایشان به دو دسته‌ی ریز بافت و درشت‌بافت تقسیم‌ می‌شوند. شال‌های ریز بافت از کیفیت و زیبایی بالاتری برخوردار هستند.

 

۲. تفاوت شال و روسری در نوع چاپ 

از قدیم تا امروز روش‌های مختلفی برای رنگ شال و روسری استفاده می‌شد؛ اما مدرن‌ترین و جدیدترین راه‌ها چاپ دیجیتال یا سابلیمیشن، چاپ خیس و ساده چاپی تک رنگ مثل روسری و شال تک رنگ است.

 

۳. تفاوت در استایل

برای استایل کژوال چه مدل شال و روسری مناسب است؟

 در نظر بگیرید که استایل کژوال به این معنی است که شخص در آن احساس راحتی کند. از این تیپ بیشتر برای بیرون‌ رفتن‌های روزانه و فعالیت‌های اینچنینی مثل محل کار، دانشگاه و … استفاده می‌شود. برای این موقعیت‌ها استفاده از روسری‌های سبک و با جنس‌های غیرلوکس مثل نخی و … را توصیه می‌کنند. همچنین استفاده از شال‌های با طرح ساده و هماهنگ با مانتو و شلوارتان نیز مناسب است؛ اگر جنس شالتان لوکس مثل ساتن و ابریشم و .. نباشد.

 

استایل

 

برای استایل نیمه رسمی چه مدل شال و روسری مناسب است؟

در ست‌های نیمه رسمی، نکته‌ی مهم رنگ است و معمولا کسانی که برای ظاهرشان ارزش زیادی قائلند، روی ست رنگی نیمه رسمی مانور می‌دهند. بنابراین دست شما برای انتخاب روسری و شال مناسب مانتو وشلوارتان باز است و فقط باید به طرح و رنگ آن و میزان هماهنگی که با استایلتان دارد توجه کنید.

 

برای استایل رسمی چه مدل شال و روسری مناسب است؟

موقعیت رسمی شامل تمام مراسم‌ها و مجالس بزرگ مثل عروسی و همچنین قرار ملاقات‌های بسیار رسمی می‌شود؛ پس بالطبع شما باید قدرت و جسارتتان را در این مراسم ها به رخ بکشید.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

در این شرایط، بهترین کار استفاده از روسری‌های با جنس و طرح لوکس است. از آنجایی که جنس‌هایی مثل حریر و ابریشم ظریف هستند، احتمالاً برای به هم نخوردن آرایش موهایتان مناسب‌تر خواهند بود؛ اما جنس‌های لوکس دیگر برای شال و روسری مثل ساتن هم وجود دارد که بسیار برای استایل‌های مجلسی مناسب اند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز