Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
19 خرداد 1402

درمان آبله مرغان چگونه است؟ علائم آبله مرغان !

آبله مرغان به انگلیسی Chickenpox یک بیماری ناشی از ویروس واریسلا زوستر است که باعث ایجاد جوش های خارش دار و تاول های پر از مایع می شود. آبله مرغان به راحتی به افرادی سرایت می کند که به این بیماری مبتلا نشده اند یا واکسن آبله مرغان را دریافت نکرده اند. این بیماری در گذشته یک مشکل اساسی بود، اما امروزه واکسن آبله مرغان از کودکان در برابر آن محافظت می کند. واکسن آبله مرغان یک روش پیشگیری از این بیماری است. در ادامه این مقاله می خواهیم به علائم آبله مرغان، درمان آبله مرغان، عکس شکل جوشهای ابله مرغان، بایدها و نبایدهای آبله مرغان و… بپردازیم با ما همراه باشید.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

علائم آبله مرغان چیست؟

از مهم ترین علائم آبله مرغان ایجاد بثورات خارش دار و جوش های پر از مایع به شکل تاول است. در طی زمان این جوش ها پر از مایع می شوند و ممکن است ترکیده و پوسته پوسته شوند. از دیگر علائمی که ممکن است در روزهای ابتدایی ابتلا به آبله مرغان مشاهده کنید می توان به تب، سردرد، بی حالی و خستگی اشاره کرد. علائم ابله مرغان معمولاً حدود 2 هفته پس از قرار گرفتن در اطراف فرد مبتلا به آبله مرغان شروع می شود و می تواند بین 10 روز تا 3 هفته ادامه یابد. آبله مرغان در کودکان شایع‌تر است، اما زمانی که بزرگسالان به آبله مرغان مبتلا می‌شوند، معمولاً بیماری شدیدتری را تجربه می‌کنند و بهبودی بیشتر طول می‌کشد

 

برخی علائم ویروس آبله مرغان عبارتند از :

تب
ضعف
کاهش اشتها
درد عضلات
حالت تهوع
تاول های خارش دار

که این علائم در بزرگسالان افزایش می یابد و شدید تر خواهد شد .

حدود ۵ تا ۱۵ درصد از بزگسالان مبتلا به آبله مرغان ، دچار بیماری تنفسی مانند ذات الریه خواهند شد.

هنگامی که آبله مرغان بروز پیدا می کند لکه های تاول مانند روی صورت ظاهر می شوند و سپس به سایر قسمت های بدن منتقل خواهند شد . آن ها کوچک ، قرمز و عموما خارش دار هستند . اغلب بالای تاول ها جوش های ایجاد می شود که احساس خارش را افزایش می دهند.

بعد از گذشت ۲ روز تاول ها شروع به خشک شدن و پوسته شدن می کنند که این پوسته ها در نهایت منجر به ریختن آنها می شود.

بهترین راه برای محافظت از خود و فرزندانمان در برابر آبله مرغان ، اطمینان از واکسینه شدن است.

بعد از چندین هفته که علائم آبله مرغان از بین رفت ، ممکن است لکه ها روی پوست باقی بماند که یافتن درمانی مناسب ضروری است.

 

بهترین روش خانگی برای درمان و رفع جای آبله مرغان

در این قسمت برخی نکات را برای رفع لکه های ناشی از آبله مرغان ارائه خواهیم داد :

 

۱- روغن ویتامین E و آلوئه ورا :

روغن ویتامین E و آلوئه ورا هر دو خاصیت تسکین دهندگی دارند و باعث کاهش خارش و بهبود سریع تر خواهند شد . این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس ماسک بدست آمده را روی قسمت های آسیب دیده پوست اعمال کنید ، این روند را هر روز ، چندین بار تکرار کنید تا از ماندگار شدن زخم ها جلوگیری نمایید .

 

۲-کره کاکائو :

این ماده به دلیل توانایی در بهبود زخم ها و لکه ها بسیار مناسب است .

۳-آب لیمو و عسل:

آب لیمو سرشار از اسید سیتریک و ویتامین C است که به مقابله با جای زخم و تغییر رنگ پوست کمک خواهد کرد . اگر پوست حساسی دارید یا می خواهید این درمان را برای کودکانتان اعمال کنید، یک آبلیموی نصفه را با دو قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و روی صورتتان بمالید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شستشو دهید

.

۴. پاپایا :

پاپایا به دلیل وجود آنزیمی به نام پاپائین برای روشن تر شدن پوست مورد استفاده قرار می گیرد ، این آنزیم همچنین سلول مرده سطح پوست را از بین می برد و به عنوان درمان عالی برای زخم آبله مرغان محسوب می شود و رطوبت پوست را حفظ می کند که می تواند روند بهبودی را تسریع بخشد .

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز