Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
2 آبان 1401

دستکش بدون انگشت چیست و چگونه بافته می شود؟

همه چی درباره دستکش بدون انگشت و یافتن آن!

دستکش های بدون انگشت سابقه ای طولانی دارند که به زمان رومیان و یونانیان باستان و شاید حتی فراعنه مصر برمی گردد. در آغاز قرن نوزدهم در فرانسه، دستکش های نازک ساخته شده از ابریشم سبک و توری در بین خانم های جامعه بالا رایج بود. بیرون رفتن یا راه رفتن بدون این نیم دستکش غیرقابل قبول بود. خانم‌ها دست‌های آراسته خود را با چنین دستکش‌هایی تزئین می‌کردند و از این اکسسوری اشرافی به عنوان افزودنی برای لباس‌های پیاده‌روی و لباس‌های روزمره برای پذیرایی‌های تشریفاتی استفاده می‌کردند. انگشتان باز با انگشترها و انگشترها تزئین شده بودند و خود دستکش ها نیز به خوبی گلدوزی شده بودند. از چرم نازک و مخمل به عنوان ماده برای ساخت استفاده شد. در دهه هشتاد قرن گذشته، دستکش های بدون انگشت محکم وارد فرهنگ حرکات پانک و راک شدند، آنها به عنوان یک ویژگی ضروری دوچرخه سواران و در واقع از طرفداران یک رویکرد غیررسمی به زندگی در نظر گرفته می شدند. متعاقباً، در ارتباط با ظاهر کلی، آنها شروع به نشان دادن شورش کردند.

چگونه دستکش بدون انگشت ببافیم!

وسایل مورد نیاز : کاموا : ۲ کلاف ۵۰ گرمی ( رنگ آنها بنا بر سلیقه انتخاب می شود )، ممکن است بعضی کامواها نخ کلفت تر و یا نازک تری داشته باشند و بنابراین نتوان با توجه به وزن آن را خرید پس بهتر است کاموای ما حدود ۱۵۰ متر باشد.

میل بافتنی: اندازه استاندارد میل برای بافت این مدل دستکش در اندازه ۳/۴ ۳ mm است.

وسایل دیگر: در صورت دلخواه کاموایی در رنگ متضاد با رنگ کاموای اصلی، یک عدد میل نازک (میل ملیله دوزی)

طرز کار: ۱ – در ابتدا به کمک دو میل بافتنی تعداد ۳۹ دونه با کاموای رنگ اصلی سر می اندازیم و دونه اول را به دونه آخر می رسونیم و به هم وصل می کنیم تا گرد شود.

۲ – کار را تا ۵۷ رج می بافیم .( بنابر سلیقه کار را تا جایی که می خواهیم بلندی دستکش باشد ادامه می دهیم). باید دقت شود که اگر می خواهید بافت شما راه راه و به دو رنگ باشد باید بعد از بافتن هر چند ردیف مثلا در اینجا هر ۱۰ ردیف رنگ کاموا را عوض کرده . به این ترتیب که بعد از بافتن هر ۱۰ ردیف کاموا را بریده و کاموای رنگ دیگر را به آن گره زده و کار را تا ۱۰ ردیف دیگر با کاموای رنگ دیگر ادامه دهیم و دوباره بعد از بافتن ۱۰ رج کاموا را عوض کنیم.

۳ – به رج ۵۸ که رسیدیم در این مرحله باید از میله سوم استفاده کنیم و برای انگشت شصت دونه اضافه کنیم. مثلا در این اندازه ای که ما برایتان گفته ایم باید ۷ دونه از هر دو طرف اضافه کنیم.

۴ – انگشت شست: این کار را از رج ۵۸ تا ۸۳ ادامه می دهیم . یعنی در این ردیف ها ۱۴ دونه جداگانه برای انگشت شست اضافه می کنیم و آنرا می بافیم .

۵ – دوباره دو طرف آن را به هم گرفته و با میل نازک آن را به هم وصل می کنیم و به این ترتیب یک سوراخی که جای انگشت شست است ایجاد می شود. زمانی که رج ۸۳ را بافتیم دیگر باید آن ۱۴ دونه را کور کنیم چرا که شست ما بافته شده و باید کار را با همان ۳۹ دونه ی ابتدایی ادامه دهیم.

۶ – به سراغ ادامه بافت میرویم و ۳۹ دونه را توی میل می اندازیم و کاموا را به آن گره می زنیم و بقیه اش را می بافیم .به عبارت دیگر در این مرحله دوباره باید با همان ۳۹ دانه تا چند ردیف که قرار است روی انگشتان بیاید بافت را ادامه دهیم. بافت را تا جایی که می خواهیم دستکش روی انگشتانمان را بگیرد ادامه می دهیم و در انتها آن را کور می کنیم.

۷ – در اینجا هم می توان از دو رنگ کاموا استفاده کرد و هم اینکه با یک رنگ کاموا کل آن را بافت. لنگه ی دیگر دستکش را هم به همین صورت می بافیم.

استفاده از دستکش قدمتی چند هزار ساله دارد.

مشت‌زنان مصر باستان در چهارهزار سال پیش از میلاد از نوع خاصی از دستکش بوکس بهره می‌برده‌اند.

در ایران باستان نیز به دلایل بهداشتی و طبق دستور وندیداد، برای شستشوی جنازه مردگان خود از دستکش استفاده می‌نموده‌اند.

مهارت های لازم برای بافت دستکش بدون انگشت

  • ژته: یک دانه اضافه کردن طوری که یک سوراخ ایجاد شود.
  • سید: یک دانه اضافه کردن طوری که سوراخ ایجاد نشود.
  • کشبافت: یک دانه زیر- یک دانه رو
  • بافت ساده: یک رج زیر- یک رج رو
  • بافت رکن : همه رج ها از رو ، یا همه رج ها از زیر

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز