Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1 مرداد 1402

دمنوش زیره چیست؟ + فواید دمنوش زیره

دمنوش زیره چیست؟

دمنوش زیره نوعی ادویه است که در قاره‌های آسیا ، اروپا و افریقا یافت می‌شود. البته مردم در سرتاسر جهان طرفدار این ادویه هستند و برای طعم دادن به غذاهای خود از این ادویه استفاده می‌کنند. در بازار ، زیره به دو صورت دانه های کامل خشک شده و یا آسیاب شده که کاملا پودر شده یافت می‌شود این ادویه معمولا بسیار پر کاربرد است و حتی در پودر کاری که برای طعم دادن به غذا در اکثر کشورها استفاده می‌شود نیز وجود دارد.
این ادویه یک ادویه اصلی است و در بسیاری از فرهنگ‌های غذایی مثل غذاهای مکزیکی، هندی، آفریقایی و آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیره در دو نوع سبز و مشکی وجود دارد.
از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی
همچنین، زیره سبز برای سال‌های زیادی به عنوان دارو در بسیاری از مناطق جهان، مثل جنوب شرقی آسیا و ایران به کاربرد داشته است . در حال حاضر زیره سبز از زیره مشکی پرطرفدارتر است. به تازگی نیز تحقیقات جدیدی در مورد خواص و فواید زیره سبز آغاز شده است.

تفاوت زیره سبز و زیره سیاه و خواص آنها

۱.    طعم زیره سبز از زیره سیاه به مراتب قوی‌تر است. زیره سیاه طعمی همانند شیرین بیان دارد و همچنین از لحاظ ظاهری زیره سیاه بسیار شبیه به انیسون و رازیانه است، اما زیره سبز تلخ مزه است و طعمی قوی دارد.
۲.    از نظر ظاهری رنگدانه های زیره سبز از زیره سیاه روشن‌تر است.
۳.    از لحاظ اندازه نیز دانه های زیره سبز از زیره سیاه بزرگتر و درشت تر است. زیره سیاه دانه‌های کوچک هلال شکل دراد که چند وجهی نیز به نظر می‌رسد.
۴.    زیره سبز و زیره سیاه از گیاهان مختلفی به وجود می‌آیند. از خشک کردن میوه گیاه Cuminum cyminum  زیره سبز به دست می‌آید در حالی که زیره سیاه میوه  خشک شده گیاه Carum carvi  است.
۵.    از زیره سیاه معمولا در غذا‌های آلمانی، نان چاودار، نان تست فرانسوی، کلوچه و یا کیک و همچنین درست کردن سوسیس های خانگی استفاده می‌شود. اما از زیره سبزاغلب برای تهیه غذا های مکزیکی و هندی مورد استفاده قرارمی‌گیرد.
۶.    زیره سبز از اصلی ترین اجزای تهیه ادویه های گرام ماسالا و پودر کاری است.

دمنوش زیره برای لاغری و کاهش وزن

همانطور که گفتیم شما می توانید از هر دو نوع زیره سبز یا سیاه برای تهیه چای زیره استفاده کنید، اما برای کاهش وزن توصیه می کنیم از دمنوش زیره سبز به خاطر خاصیت ضد کلسترول و ضد چربی که دارد استفاده کنید.

 

زمان ایده آل برای مصرف این جوشانده برای لاغری نیز خوردن نصف لیوان از آن، نیم تا یک ساعت قبل از هر وعده غذایی می باشد. طرز تهیه این دمنوش نیز در پایین مشاهده خواهید کرد.

 

مواد لازم

  • زیره سبز : یک قاشق چای خوری (می توانید از ترکیب زیره سبز و سیاه نیز استفاده کنید)
  • آب : یک و نیم فنجان (ترجیحاً آب تصفیه شده)
  • عسل : نصف قاشق چای خوری (به عنوان طعم دهنده و چاشنی)

 

طرز تهیه

در گام اول دانه های زیره را در یک قوری ریخته و به مدت پنج ثانیه حرارت دهید و سپس آب را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا آب شروع به جوشیدن کند.

 

در گام دوم کار پس از به جوش آمدن آب، درب قوری را برداشته و تقریباً 4 دقیقه صبر کنید. جوشانده را از صافی رد کنید و درون یک فنجان بریزید و در پایان نیز عسل را به آن اضافه کرده و از نوشیدنی چای زیره خود لذت ببرید.

 

خاصیت دمنوش زیره سبز برای درمان بی خوابی

بی خوابی یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند و حتما بسیار از بی‌خوابی اذیت شده‌اید. برخی از بی خوابی ها، طولانی مدت می باشند که ممکن است در سلامت انسان مشکل ایجاد کند. استرس، بیماری و درد از علائم بی‌خوابی حساب می‌شوند و بی‌خوابی باعث بروز چنین مشکلاتی در شما می‌شود که به همین دلیل درمان بی‌خوابی و بهبود کیفیت خواب بسیار اهمیت دارد .

 

استفاده از ویتامین ها به خصوص ویتامین B برای درمان بی خوابی بسیار موثر است. دمنوش زیره سبز به دلیل داشتن ویتامین‌هایی مانند ویتامین B به بهبود کیفیت خواب بسیار کمک می کند. دمنوش زیره سبز درمان بی خوابی است و باعث می‌شود بسیار آرام‌تر و سالم‌تر بخوابید.

دمنوش زیره
دمنوش زیره چیست

خواص و فواید جوشانده زیره

با مشاهده قسمت قبلی در مورد عوارض احتمالی چای زیره ، بسیاری از افراد با خود این سوال را می پرسند که چرا باید یک جوشانده به این همه خطر و عوارض را مصرف کنند؟

 

لازم است بدانید این دمنوش یکی از پر فایده ترین چای های گیاهی می باشد که می تواند نتایج و خواص فوق العاده را برای سلامت شما به همراه داشته باشد که مهمترین آنها را در ادامه برای شما بررسی خواهیم کرد:

 

  • این جوشانده یکی از درمان کننده ها و تسکین دهنده های اصلی مشکلات روده می باشد.
  • این چای می تواند در کاهش میزان التهاب های بدن مانند گرفتگی عضلات، گاز، اسهال و… نقش مهمی داشته باشد.
  • همانطور که گفتیم این چای می تواند برای کسانی که دارای مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه، زخم معده، نفخ و… می باشند بسیار مفید و موثر باشد.
  • بررسی ها نشان می دهد این دمنوش می تواند در کاهش وزن و لاغری بسیار موثر باشد.
  • باز کردن قاعدگی، کم شدن درد‌های این دوران و تنظیم قاعدگی در زنان نیز یکی دیگر از فواید چای زیره می باشد.
  • درمان قولنج شیرخواران و همچنین افزایش شیر در مادران شیرده.
  • بخاطر طبع گرم ، این جوشانده در افزایش قوای جنسی نیز بسیار مفید است.
  • کاهش فشار خون و افزایش سلامت قلب به خاطر داشتن پتاسیم.
  • تنظیم کردن متابولیسم بدن و افزایش انرژی در افراد.
  • تسکین سرفه‌های خشک و خاصیت خلط آور

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز