Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 مرداد 1402

راه های آبرسانی پوست چیست؟ +انواع روش های آبرسانی به پوست!

با افزایش سن و گذشت زمان پوست دچار خشکی شده و رطوبت خود را از دست می‌دهد.بهترین راه برای کم کردن این علائم آبرسانی پوست می‌باشد. با از بین رفتن رطوبت پوست، چین و چروک، خطوط روی پیشانی و لب، سیاهی دور چشم و… بر روی صورت پدیدار می‌شود و جوانی و شادابی پوست را از بین می‌برد.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی. تولیدی پوشاک حمیدی، با ضمانت فروش و قیمت، خرید پوشاک عمده شما را تضمین میکند  

 

آبرسانی پوست یا هیدراتاسیون به معنای افزایش محتوای آب پوست است. برای رسیدن به این هدف، باید هر چند وقت یکبار عطش پوست خود را از بین ببرید. افراد معمولاً پوست کم آب و پوست خشک را با هم اشتباه می‌گیرند. اما در هر صورت این دو وضعیت به طور مترادف استفاده می‌شود، اما تفاوت اساسی بین آنها وجود دارد.
در این مقاله سعی کرده‌ایم تا مطالب مفیدی را در مورد انواع روش‌های آبرسانی پوست در اختیار شما زیباجویان عزیز قرار دهیم.

 

آبرسانی پوست با روش هیدرودرم

یکی از روش های معروف و شناخته شده از انواع روش‌های آبرسانی پوست روش هیدرودرم می‌باشد. که در کلینیک‌های زیبایی به صورت پیشرفته برای جوانسازی و زیبایی پوست و همچنین تامین رطوبت مورد نیاز پوست افراد به کار برده می‌شود.
اما باید توجه داشته باشید که هیدرودرم یک روش موقتی می‌باشد. و با گذشت زمان از بین خواهد رفت و ماندگاری همیشگی ندارد.

فقط برای مدتی پوست شما را مرطوب نگه داشته و شما می‌توانید هر چند وقت یکبار مجددا از این روش برای آبرسانی پوست خود انجام دهید.

 

در این روش از یک دستگاه هیدرودرمی برای آبرسانی پوست استفاده می‌شود. از طریق این دستگاه ژل آبرسان به سلول‌های خشک شده نفوذ کرده  و در این روش علاوه بر ژل آبرسان از آب، اکسیژن و گازهای پزشکی نیز استفاده خواهد شد.

 


بعد از آن یک شست و شوی پر فشار بر روی پوست صورت انجام می‌شود و باعث از بین بردن مواد زائد و باز شدن حفره‌ها شده و مواد زائدی که سال‌ها روی پوست شما بوده است را از روی پوست پاک می‌کند. همین اتفاق باعث شادابی و جوان‌تر شدن پوست افراد خواهد شد.

 

آبرسانی پوست به روش هیدرودرم آبریژن

یکی دیگر از انواع روش‌های آبرسانی پوست روش هیدرودرم آبریژن است. این روش به وسیله میله‌ای که سر الماسی دارد انجام می‌شود که این میله را به آرامی روی پوست فرد ماساژ می‌دهند.
این میله با مکیدن سلول‌های مرده پوست آن را جدا می‌کند و سپس از طریق همان میله میزان آب کافی را به پوست فرد تزریق کرده و آبرسانی به پوست انجام می‌شود.

 

این شست و شو هیچ گونه دردی ندارد و به آرامی انجام می‌شود و در پنج جلسه اثربخشی لازم صورت می‌گیرد. در این روش نیز از آب و اکسیژن و انواع گازهای پزشکی استفاده خواهد شد تا پوست فرد شاداب و جوان‌تر شود. در این روش بعد از آبرسانی به پوست گردش خون میکرو نیز برای فرد انجام می‌شود.

 

از محصولات آبرسان استفاده کنید.

اگر پوست کم آبی دارید، کرم‌های آبرسان بسیار توصیه می‌شوند. استفاده از محصولاتی که در پوست شما نفوذ کرده و آب را به سلول‌ها می‌رسانند. اگر بدنبال یافتن آبرسانی با کیفیت عالی هستید دنبال مواد زیر در کرم آبرسان خود باشید:

 

اسید هیالورونیک

نقش مهمی در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و آبرسانی آن دارد. خاصیت اتصال و جذب آب توسط اسید هیالورونیک به ساختن مجدد پوست شما کمک می کند و همچنین از علائم اولیه پیری پیشگیری می‌کند.

 

گلیسیرین

گلیسیرین یکی از عناصر محبوب در صنعت زیبایی می‌باشد، دارای خواص آبرسانی است که پوست شما را از خشکی و خارش نجات می‌دهد. دلیل آن خاصیت رقیق کنندگی گلیسیرین می‌باشد. بنابراین با جذب رطوبت از محیط بر روی سطح پوست شما اثر خواهد گذاشت.

 

اوره

یکی دیگر از عناصر مهم در دنیای زیبایی پوست، اوره می‌باشد که پروتئین سخت شده را شل کرده و باعث تجزیه آن می‌شود و پوست شما را از زبری و خارش رها می‌سازد.

 

سرامیدها

سرامیدها مواد پر کننده پوست می‌باشند، مانند سیمانی که آجرهای یک ساختمان را پشتیبانی می‌کند. آنها سد پوست شما را تشکیل داده و ترمیم می‌کنند، که از خارج شدن آب جلوگیری کرده و رطوبت را حفظ خواهد کرد.

 

محیط پوست خود را تمیز نگه دارید.

تمیز نگه داشتن پوست صورت یکی دیگر از انواع روش‌های آبرسانی پوست می‌باشد. بعد از اینکه از محل کار یا بیرون بازگشتید حتما آرایش خود را به خوبی پاک کنید.
شست و شو دهنده مناسب پوست شما در این زمینه به کمک می‌آیند تا پوست پس از شسته و تمیز شدن دچار خشکی نشود. این مواد با داشتن مرطوب کننده‌ها و روغن‌های مختلف پوست را صاف، متعادل و مرطوب خواهد کرد.

 

مواد غذایی سرشار از آب مصرف کنید

میوه‌ها و سبزیجات علاوه بر اینکه مرطوب کننده هستند بلکه از نظر خواص دیگر برای پوست مفید می‌باشند. میوه‌های مرکبات مثل پرتقال و لیمو سرشار از ویتامین C هستند و آبمیوه این مواد، برای حفظ بافت پوست شما بسیار مهم می‌باشد. غذاهای سرشار از ویتامین A و B3 نیز برای بهبود سلامت کلی پوست ضروری هستند.

 

عواملی که باعث خشکی پوست می‌شوند

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، عوامل بسیاری در خشک شدن و یا کم‌آب شدن پوست انسان دخیل هستند. این چند مورد، از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر عدم آبرسانی به پوست تلقی می‌شوند:

 

  • درجه حرارت بسیار بالا
  • لایه‌برداری عمیق
  • پاک‌کننده‌های غیر مفید
  • آلاینده‌ها
  • کمبود ویتامین‌های ضروری بافت پوست انسان

 

درمان پوست خشک

کمک به درمان و آبرسانی به پوست خشک مستلزم رعایت چندین نکته مهم در رابطه با لایف‌استایل و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی است. در این بخش با 6 مورد مهم در رابطه با درمان پوست خشک آشنا خواهیم شد:

 

  • مرطوب‌کننده‌ها: مرطوب‌کننده‌ها با جلوگیری از خروج آب باعث استحکام بافت پوست خواهد شد. برای آبرسانی بهتر است تا از کرم‌های مرطوب‌کننده، چندبار در روز و پس از استحمام استفاده کنید.
  • استفاده از روغن بچه: وضعیت پوست‌های بسیار خشک و آزاردهنده را می‌توان با استفاده از روغن بچه بهبود داد. روغن بچه ماندگاری بیشتری نسبت به مرطوب‌کننده‌ها دارد و از تبخیر آب از سطح پوست جلوگیری می‌کند.
  • حمام با آب گرم: منظور از آب گرم، درجه آب ولرم و نه خیلی داغ است؛ استحمام با آب داغ می‌تواند باعث از بین رفتن چربی‌های پوست شود.
  • عدم استفاده از صابون‌های مضر :صابون‌های خشک‌کننده و زبر باعث جلوگیری از آبرسانی به پوست خشک خواهند شد. برای شست‌وشوی پوست بدن در حین دوش گرفتن، بهتر است تا از ژل‌های پاک‌کننده حاوی مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • پارچه‌های لطیف: پارچه لباس‌های خود را از جنس الیاف طبیعی مثل پنبه و ابریشم انتخاب کنید. این نوع پارچه‌ها با پوست مهربان هستند و اجازه تنفس و آبرسانی به پوست را فراهم می‌کنند. لباس‌های پشمی یا نخی قابلیت تحریک کردن انواع پوست‌های حساس و حتی پوست‌های معمولی را دارند.
  • مواد شوینده مناسب: یکی از مهم‌ترین روش‌های درمان پوست خشک، شست‌وشوی البسه با شوینده‌های بدون رنگ و عطر است. محتویات شیمیایی برخی از شوینده‌های لباس، عاملی برای تحریک و خشک شدن پوست انسان محسوب می‌شوند.

 

آبرسانی به پوست از طریق روش‌های خانگی

روش‌های ساده و قابل دسترسی برای آبرسانی به پوست خشک و انواع پوست‌ها وجود دارد که می‌توان بدون مراجعه به کلینیک هم از آن‌ها بهره‌مند شد. مهم‌ترین روش آبرسانی پوست به روش خانگی، نوشیدن آب کافی است، اما بیایید تا چند روش دیگر را هم بررسی کنیم:

 

  • نوشیدن آب: مهم‌ترین، بدیهی‌ترین و اولین قدم برای حفظ شادابی انواع پوست مخصوصاً آبرسانی یه پوست خشک، نوشیدن آب کافی است. به توصیه درماتولوژیست‌ها نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز می‌تواند به تامین رطوبت و آب مورد نیاز پوست کمک شایانی کند.
  • آغشته کردن سطح پوست با عسل: این روش برای آبرسانی به پوست هم بسیار توصیه می‌شود و می‌تواند باعث به رطوبت‌رسانی کامل و تغذیه سلول‌های پوست انسان منجر شود. برای حصول نتایج بهتر، لازم است تا عسل آغشته‌شده به سطح پوست، به مدت 5 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس شسته شود.
  • استفاده از منابع غنی‌شده با ویتامین‌ها: ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست مثل ویتامین C، ویتامین A، امگا 3، امگا 6، ویتامین B5، ویتامین E و ویتامین D از جمله روش‌های خانگی آبرسانی به پوست محسوب می‌شوند. این ویتامین‌ها و مواد حیاتی را می‌توان در مواد غذایی مثل ماهی، روغن کبد ماهی یا گیاهانی مثل آلوئه‌ورا و حتی در روغن‌های مخصوص مثل روغن آرگان جست‌وجو کرد.
  • بهره‌مندی از خواص محصولات آبرسان: محصولات بهداشتی و مراقبت پوستی مثل آبرسان‌ها از جمله روش‌های ساده و در دسترس برای آبرسانی به انواع پوست‌ها هستند. کرم‌ها یا ماسک‌های حاوی ویتامین‌های ضروری برای پوست انسان، نقش منابع غنی‌شده با ویتامین را به خوبی ایفا خواهند کرد.

 

آبرسانی به پوست از طریق روش‌های تخصصی

  • آبرسانی با پاکسازی پوست: روش تخصصی پاکسازی پوست با هدف تامین رطوبت پوست و آبرسانی به پوست خشک و در محیط کلینیک صورت می‌پذیرد. در این روش، با استفاده از سرم‌ها، ماسک‌های تخصصی، ماساژ و دستگاه گالولنیک، سطح پوست از سلول‌های مرده، آلودگی، و چربی پاک می‌شود.
  • استفاده از روش هیدرودرم (Hydroderm): آبرسانی به پوست از این روش، شامل چندین متد تخصصی مثل نوردرمانی، سم‌زدایی، لایه‌برداری سطحی، تزریق شفاف‌کننده و آبرسانی است.
  • آبرسانی با اسکین اسکرابر: دستگاه اسکین اسکرابر علاوه بر لایه‌برداری باعث آبرسانی به پوست نیز می‌شود. این دستگاه آب‌پایه است و کافی است هنگام استفاده از آن پوست صورت را خیس نمایید.

 

چرا پوست کم آب می‌شود ؟

این مسئله می‌تواند علل زیادی داشته باشد. مثلاً اگر در طول روز آب و مایعات کمی بنوشید، پوست‌تان کم آب می‌شود. در فصل تابستان گرمای هوا و تابش خورشید باعث کم آبی پوست می‌شود. عرق کردن در حین ورزش و تحرک، آب بدن را کاهش می‌دهد. با افزایش سن نیز توانایی پوست برای حفظ رطوبت لایه‌های سطحی کاهش می‌یابد.

 

حفظ رطوبت برخی اجزای ساختاری پوست مثل هیالورونیک اسید انجام می‌شود. این اجزای پوست با جذب و حفظ مولکول‌های آب، رطوبت پوست را حفظ کرده و از کم آب شدنش جلوگیری می‌کنند. از حدود ۳۰ سالگی به بعد، آرام آرام اجزای ساختاری پوست مثل هیالورونیک اسید کاهش می‌یابند و توانایی پوست برای حفظ رطوبت کم می‌شود. به این ترتیب پوست خسته و کدر به نظر می‌رسد و چین و چروک‌های سطحی پدیدار می‌شوند.

 

هرچه سن بالاتر می‌رود، باید به پوست خود برای حفظ رطوبت کمک بیشتری بکنید. این جاست که روش های آبرسانی پوست به کمک شما می‌آیند. خوب است که از محصولات آبرسان به صورت روزمره استفاده کنید ولی آبرسانی عمیق‌تر تنها با روش‌های کلینیکی میسر است.

 

سایر دلایل کم آبی پوست عبارت‌اند از:

  • شست‌وشوی بیش از اندازه،
  • استفاده شوینده‌های قوی و نامناسب،
  • عدم استفاده از محصولات مرطوب کننده،
  • عدم استفاده از محصولات ضد آفتاب،
  • استرس و شرایط روانی.

 

علایم کم آبی پوست چیست ؟

علایمی که در ادامه ذکر کرده‌ایم، از کم آبی پوست حکایت دارند. به کمک این علایم می‌توانید خشکی پوست را از کم آبی پوست تشخیص دهید:

  • خارش پوست : اگر دقت کرده باشید، بعد از آفتاب گرفتن یا اسکی کردن احساس خارش شدیدی دارید. آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم و عواملی مثل باد می‌توانند باعث کم آبی پوست و متعاقب آن خارش شوند. معمولاً همراه با این خارش پوسته پوسته شدن هم اتفاق می‌افتد، با وجود این که پوست چربی کافی دارد.
  • حساس شدن پوست : خشکی و کم آبی پوست از علل زمینه‌ای ایجاد پوست‌های حساس هستند. وقتی سد حفاظتی پوست از بین برود، نمی‌تواند به خوبی از خود در برابر عوامل آسیب‌زا محافظت کند. به این ترتیب آلاینده‌ها و میکروب‌ها به پوست نفوذ کرده و باعث التهاب و افزایش حساسیت پوست می‌شوند.
  • پوست خسته و افتاده : اگر پوست شما حالت افتاده یا خسته پیدا کرده است احتمالاً دچار کم آبی شده است. کم آبی باعث مختل شدن برخی فعالیت‌های پوست مثل تقسیم سلولی می‌شود. به این ترتیب سلول‌های مرده در لایه شاخی خارجی پوست تجمع می‌یابند. این باعث کدر شدن پوست و بسته شدن منافذ پوستی می‌شود.
  • چین و چروک‌های ظریف : به آرامی پوست روی گونه خود را نیشگون بگیرید و بفشارید. اگر خطوط ظریفی پدیدار شد یا بعد از رها کردن پوست به سرعت به حالت اول بازنگشت، احتمالاً پوست‌تان دچار کم آبی شده است
  • آبرسانی پوست
    آبرسانی پوست چگونه انجام میشود

 

مزایای پاکسازی پوست

  • روش های پاکسازی و آبرسانی پوست به شکلی طراحی می‌شوند که با نوع پوست شما سازگاری داشته باشند.
  • این درمان برای تمام افراد در تمام سنین مفید است. هرچه پاکسازی و آبرسانی را در سنین پایین‌تری آغاز کنید، اثرات پیشگیری کننده آن بر پیری پوست موثرتر خواهد بود.
  • پاکسازی در کلینیک خانه سفید توسط پزشکان متخصص پوست طراحی شده و با نظارت آن‌ها صورت می‌گیرد. برای همین اثرگذاری بالا و خطرات بسیار کمی دارد.
  • پاکسازی پوست با لایه‌برداری، حذف سلول‌های مرده و آبرسانی باعث شادابی، درخشندگی و محو شدن خطوط ظریف صورت می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز