Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 خرداد 1402

شپش سر را چگونه از بین ببریم ؟ + نحوه مقابله با شپش سر!

شپش چگونه موجودی است ؟

شپش‌ها حشراتی بسیار ریز با طول ۱.۶ میلی‌متر و بدون بال هستند که محل زندگی و تغذیه آن‌ها پوست سر است. این حشرات از خون پوست سر تغذیه می‌کنند و مادامی‌که بر روی سر قرار داشته باشند بین ۲ تا ۴ هفته عمر می‌کنند. شپش‌ها در صورت تغذیه مناسب خیلی زود شروع به تخم‌گذاری و تکثیر می‌کنند و گسترش می‌یابند.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

تخم این موجودات از طریق ماده چسبناکی که از بدن مادر ترشح می‌شود به کف سر می‌چسبد و جدا کردن آن بسیار دشوار است. این تخم‌ها بسیار شبیه به شوره سر هستند و به همین دلیل تشخیص آن‌ها مشکل است؛ تنها تفاوت آن‌ها با شوره در این است که شوره به‌راحتی از پوست سر جدا می‌شود اما تخم‌ها این ویژگی را ندارند. حشرات بالغ نیز بسیار ریز و معمولا به رنگ موها هستند و به همین دلیل پیدا کردن آن‌ها در میان موها کاری مشکل خواهد بود.

 

راه‌های انتقال و علائم شپش سر

شپش سر بال ندارد و نمی‌تواند با پرش از شخصی به شخص دیگر منتقل شود؛ به همین دلیل تنها راه انتقال آن تماس با شخص آلوده یا استفاده از وسایل اوست. حوله، شانه و برس، لباس یا ملحفه آلوده از مواردی است که سایرین را در معرض ابتلا به این مشکل قرار می‌دهد.

 

با توجه به این موضوع استفاده از وسایل شخصی حتی در میان اعضای خانواده بسیار اهمیت دارد. البته قرار گرفتن لباس‌ها و ملحفه‌های آلوده در کنار سایر لباس‌ها برای شستشو نیز ممکن است باعث انتقال این حشره به سایرین شود.

 

شپش سر معمولا تا زمانی که شدت نگرفته علائمی ندارد و اگر فرد دچار شوره سر باشد حضور آن اصلا احساس نخواهد شد؛ اما افرادی که دچار این مشکل نیستند با بررسی پوست سر خود و مشاهده نقطه‌های ریز و سفید چسبنده می‌توانند متوجه وجود تخم‌های شپش بر روی سر خود بشوند. در زمان شدت گرفتن شپش سر علائم زیر خود را نشان می‌دهند که باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی شده و برای درمان اقدام شود.

 

  • خارش شدید پوست سر،
  • احساس حرکت چیزی بر روی پوست سر،
  • وجود برجستگی‌های قرمز و ملتهب بر روی پوست سر،
  • مشاهده حشرات بالغ بر روی پوست سر،
  • زخم و خراشیدگی پوست و احساس سوزش در آن،
  • دیدن دانه‌هایی شبیه به شوره سر که به ریشه موها چسبیده‌اند و جدا کردن آن‌ها چندان آسان نیست.

 

توجه داشته باشید که اگر چند نفر از اعضای خانواده یا هم‌خانه‌های شما چنین علائمی داشته باشند به معنای انتقال شپش سر به آن‌هاست و همه آن‌ها باید هرچه سریع‌تر درمان را شروع کنند.

 

شپش سر نوعی حشره است که از طریق تماس با پوست یا وسایل شخصی فرد آلوده منتقل می‌شود. این حشره روی مو می‌ماند و از آن تغذیه می‌کند. اولین نشانه برای شپش خارش شدید است که فرد را آزار می‌دهد.

 

شپش سر بیشتر کودکان و خردسالان را در مهد کودک مبتلا می‌کند و به این وسیله بقیه‌ی اعضای خانواده نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند. اکثر افراد با مشاهده‌ی اولین علائم تمایل دارند به سرعت درمان خانگی شپش سر را شروع کنند.

 

درمان شپش سر با روغن نارگیل

درمان گیاهی شپش سر در کودکان با استفاده از روغن نارگیل ساده و آسان است. برای انجام این روش باید موهای خود را به روغن نارگیل آغشته کنید و با استفاده از یک کلاه حمام یا پلاستیک موها را بپوشانید.

 

می‌توانید شب قبل از خواب این کار را انجام دهید و صبح بعد از بیدار شدن با شانه کردن مو با شانه‌ی ضد شپش موهای خود را تمیز کنید و شپش‌های مرده را از موهای خود جدا کنید. بعد از شستن موها می‌توانید مجدداً این کار را تکرار کنید.

 

درمان شپش سر با روغن شمعدانی

روغن شمعدانی یکی از موثرترین شیوه‌ها برای دفع شپش سر است. برای خفه کردن شپش‌ها شب قبل از خواب ریشه‌ی موها را به روغن آغشته کنید و تا صبح صبر کنید. شانه کردن و شستشوی مو موجب از بین رفتن شپش‌ها می‌شود. اضافه کردن روغن شمعدانی به شامپو هم یک اقدام موثر برای درمان خانگی شپش سر است.

 

درمان شپش سر با روغن درخت چای

روغن درخت چای یک درمان خانگی موثر برای شپش سر است. برای استفاده از این روش باید روغن درخت چای را با آب مخلوط کنید و به موها اسپری کنید و کلاه حمام روی سر خود بگذارید. بعد از چند ساعت موها را شانه کنید و شپش‌های مرده را با شانه و شستشو از موها جدا کنید. استفاده از روغن درخت چای برای درمان شپش تا دو مرتبه در هفته مجاز است. همچنین می‌توانید چند قطره از روغن را داخل شامپو بریزید.

 

وازلین

وازلین مانع حرکت شپش شده و به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می‌کند؛ بنابراین وازلین می‌تواند اثر خفه‌کنندگی روی شپش داشته باشد.

 

شب قبل از خواب یک‌ لایه ضخیم از وازلین را روی پوست سرتان بمالید و سپس آن را با کلاه پلاستیکی یا حوله حمام بپوشانید. صبح با کمک روغن بچه و شانه ضد شپش اقدام به بیرون آوردن شپش‌های مرده و تخم‌های آن‌ها کنید.

 

سشوار

یک روش سریع و مطمئن برای خارج کردن شپش از سر، استفاده از سشوار است. جهت پیشگیری از انتقال شپش به افراد دیگر و وسایل داخل خانه، این کار را بیرون از منزل انجام دهید. از به کار بردن این روش برای کودکان نوپا خودداری کنید زیرا هوای گرم سشوار برای پوست سر آن‌ها مضر است.

 

 

اگرچه باد سشوار باعث کشته شدن شپش نمی‌شود، اما استفاده از آن روی دور تند و داغ باعث از بین رفتن تعداد زیادی از تخم‌های شپش می‌شود. در کنار سایر روش‌های درمانی، سشوار داغ به ریشه‌کن کردن تخم‌هایی که در آستانه تبدیل شدن به شپش زنده هستند، کمک می‌کند. از سشوار می‌توان به عنوان سلاحی کمکی برای از بین بردن شپش استفاده کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز