Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
27 تیر 1402

عرق کاکوتی برای سلامتی انسان! + ویژگی و فواید عرق کاکوتی!

عرق کاکوتی حاصل از تقطیر گیاه کاکوتی یا مشک طرامشک است که نام علمی آن Ziziphora cliniopodiodes است. عرق کاکوتی دارای خواص و فواید دارویی و درمانی فراوانی است. عرق کاکوتی یک گزینه درمانی مناسب برای بهبود و درمان مشکلات جسمی است.

 

در ادامه به بررسی خواص و عوارض عرق کاکوتی می‌پردازیم. در این مطلب از غفتری دایت که در رابطه با عرق کاکوتی است به بررسی مواردی مانند خواص عرق کاکوتی در طب سنتی، عرق کاکوتی برای درمان اسهال، عرق کاکوتی یک داروی ضد افسردگی، عرق کاکوتی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، عرق کاکوتی برای تنظیم قاعدگی، عرق کاکوتی برای درمان مشکلات گوارشی، عرق کاکوتی برای درمان روماتیسم، عرق کاکوتی برای درمان روماتیسم، عرق کاکوتی و درمان دیابت، عرق کاکوتی و درمان زخم معده، عرق کاکوتی و خواص آنتی اکسیدانی، عرق کاکوتی و خواص ضد درد، عرق کاکوتی و کاهش کلسترول بد، عرق کاکوتی و خواص ضد تشنج و در نهایت عوارض عرق کاکوتی می‌پردازیم.

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

خواص عرق کاکوتی در طب سنتی

متخصصان طب سنتی معتقدند که طبیعت عرق کاکوتی گرم و خشک است و برای مصرف افراد سرد مزاج بسیار مناسب و مفید است. خواص عرق کاکوتی بسیار فراوان است و از جمله خواص این عرق گیاهی می‌توان به تقویت معده، ضد عفونی کنندگی معده، ضد عفونی کنندگی مجاری تنفسی، خلط آور، ضد دیابت، ضد تشنج، قاعده آور، ضد سرماخوردگی، درمان اسهال، درمان زخم معده و درمان روماتیسم اشا ه کرد. در اددمه به بررسی برخی از خواص عرق کاکوتی می‌پردازیم.

عرق کاکوتی برای درمان اسهال

عرق کاکوتی دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است و باه کمک این خاصیت خود می‌تواند موجب پاک سازی روده شده و اسهال را درمان کند.

عرق کاکوتی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی

عرق کاکوتی دارای خواص ضد باکتریایی قوی است و از این طریق موجب کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا می‌شود.

عرق کاکوتی برای تنظیم قاعدگی

عرق کاکوتی دارای خاصیت قاعده‌آور است و یک گزینه درمانی برای تنظیم قاعدگی نامنظم است.

عرق کاکوتی برای درمان مشکلات گوارشی

عرق کاکوتی با داشتن خواص ضد میکروبی می‌تواند موجب کاهش ابتلا به زخم معده ناشی از هلیکو باکتر پیلوری شود. همچنین عرق کاکوتی دارای خواص ضدالتهابی و آرام بخش است که از این طریق می‌تواند موجب کمک به درمان معده درد، عرق کاکوتی برای نفخ شکم، دل پیچه و سلامت دستگاه گوارش شود.

عرق کاکوتی برای درمان روماتیسم

عرق کاکوتی می‌تواند در رفع روماتیسم و نرمی استخوان موثر باشد. غرغره جوشانده کاکوتی می‌تواندورم لوزتین را برطرف کند.

مهمترین خواص کاکوتی

گیاه کاکوتی در صورت مصرف مداوم و منظم تاثیرات متعددی را در التیام مشکلات بدنی و حتی برخی از بیماری‌ها دارد. با توجه به تحقیقات انجام گرفته در حوزه گیاهان دارویی و درمان های طب سنتی در ادامه به 14 مورد از خواص گیاه کاکوتی در بدن اشاره می کنیم.

 

کاکوتی و پیشگیری از بیماری‌ها

استفاده مداوم و متعادل از کاکوتی به صورت دمنوش می تواند ذخیره آنتی اکسیدانی بدن را افزایش دهد. ترکیبات موجود در این چای از جمله پلی فنول ها به جلوگیری از اثرات اکسیدان ها و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در سلول ها کمک می کند.

 

کاکوتی و درمان اسهال

یکی دیگر از اثرات استفاده از چای کاکوتی درمان اسهال است.

همان طور که گفتیم این گیاه خاصیت ضد میکروبی دارد. و به همین دلیل در بیشتر موارد می توان از آن برای پاکسازی روده و دفع باکتری هایی که در عملکرد دستگاه گوارش اختلال ایجاد می کنند استفاده کرد

 

کاکوتی و التیام معده و پاکسازی گوارشی

از جمله خواص کاکوتی بر دستگاه گوارش شامل بهبود معده درد، درمان نفخ شکم، به عنوان آنتی اسید معده و تقویت سلامت و بهبود هضم و گوارش است. به همین دلیل استفاده از یک فنجان چای با عرق کاکوتی بعد از غذا می تواند انتخاب خوبی برای بهبود گوارش غذا باشد. یکی دیگر از خواص این گیاه خاصیت ضد میکروبی آن است که در جلوگیری از پیشرفت امراض گوارشی از جمله زخم و عفونت معده مؤثر است.

عرق کاکوتی
عرق کاکوتی چیست؟ ویژگی عرق کاکوتی را بدانید

کاکوتی و خواص آن برای درخشندگی و ترمیم پوست

کاکوتی با ترکیبات گیاهی خود می تواند گزینه ای عالی برای تضمین سلامت پوست باشد. از روغن آن می توان به عنوان گزینه ای برای روشن شدن پوست استفاده کرد.

اما برای جلوگیری از عوارض آلرژیک لازم است قسمتی از آن را روی پوست دست یا ساعد تست کرده و سپس روی پوست صورت بمالید.

 

عرق کاکوتی و اسهال

در گذشته عرق گیاه کاکوتی بیشتر برای درمان اسهال استفاده می شد و خیلی روی بقیه اثرات اون مانور داده نمی شد.؛ ولی بعد بخاطر اینکه مشخص شد کاکوتی دارای خواص ضد عفونی کنندگی قویه و قادره روده رو پاک سازی بکنه واون رو در درمان اسپاسم های روده، مشکلات گرفتگی دستگاه گوارش به کار گرفتن و مشخص شد که این عرق اسهال رو هم می تونه درمان بکنه.

 

عرق کاکوتی و تقویت جنسی

کاکوتی در طب سنتی یکی از بهترین گیاهان دارویی در زمینه ی تقویت قوای جنسی  مردان در نظر گرفته شده و برای مشکلات ناباروری و ناتوانی های اونا استفاده می شده.

 

عرق کاکوتی چه فوایدی برای پوست دارد؟

عرق کاکوتی سلول‌های مرده پوست را دفع می‌کند. این عرق برای پاکسازی پوست عالی است. از خواص عرق کاکوتی برای پوست های تیره استفاده می‌شود. این عرق رنگ پوست را روشن می‌کند. مصرف خوراکی و موضعی عرق کاکوتی باعث تقویت پوست می‌شود. این عرق تونر طبیعی برای پوست است. می‌توانیم هر شب برای پاکسازی پوست از آن استفاده کنیم. کافی است چند قطره عرق کاکوتی را روی پنبه بریزیم و روی پوست ماساژ دهیم. این کار پوست را نرم و لطیف می‌کند.

 

خواص عرق کاکوتی برای نوزاد

تحقیقات بسیاری در زمینه خواص عرق کاکوتی برای نوزاد انجام شده است. هنوز به طور دقیق مشخص نیست این عرق گیاهی چه تأثیراتی بر نوزاد می‌گذارد. به همین دلیل توصیه می‌شود حتما با تحویز پزشک برای نوزاد مصرف شود.

 

تقویت قوای جنسی مردان با عرق کاکوتی

عرق کاکوتی یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان اختلالات جنسی مردان است. این روغن باعث رفع ناباروری مردان می‌شود و از ناتوانی جنسی جلوگیری می‌کند.

 

خلاصه

عرق کاکوتی سطح قند خون را کاهش داده و برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. این عرق سرماخوردگی را درمان می‌کند. از خواص عرق کاکوتی برای نوزاد تحت نظر پزشک استفاده می‌شود. عرق کاکوتی میل جنسی مردان را بهبود بخشیده و ناباروری را درمان می‌کند.

 

تقویت بینایی

عرق کاکوتی برای بهبود دید مفید است. این عرق عملکرد سلول‌های چشم را افزایش می‌دهد و به دید بهتر کمک می‌کند.

 

تهیه نوشیدنی با عرق کاکوتی

عرق کاکوتی یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های گیاهی است. نوشیدن شربت کاکووتی در فصل تابستان برای رفع تشنگی بسیار مفید است.

 

تست حساسیت عرق کاکوتی بر پوست

بهتر است قبل از استفاده مداوم از عرق کاکوتی، تست حساسیت انجام دهیم. به این صورت که مقداری از آن را به پوست بازو می‌زنیم و 15 دقیقه صبر می‌کنیم. اگر اثری از قرمزی، سوزش، خارش و التهاب مشاهده نشد، مصرف موضعی آن برای پوست مجاز است.

 

عرق کاکوتی و خواص ضد دیابت

طبق تحقیقات انجام شده بر نمونه های حیوانی ، نشان می دهد که عصاره هیدروالکلی کاکوتی باعث ازدیاد تعداد سلول های بتا با فعالیت ترشحی انسولین و در نتیجه کاهش گلوکز سرم می شود.

عرق کاکوتی و خواص ضدافسردگی 

با بررسی انجام شده برروی موجودات آزمایشگاهی عصاره کاکوتی توانسته در این جانوران اثر ضد افسردگی داشته باشد.عصاره کاکوتی باعث افزایش انتقال عصبی سروتونرژیک می شود. هم چنین خاصیت ضدافسردگی کاکوتی، می تواند به علت وجود ترکیباتی مثل پولگون در آن باشد.

عرق کاکوتی و خواص ضد کلسترول 

طبق تحقیقات پژوهشگران که نتیجه آن در International Journal of Biology به انتشار رسید، استفاده کاکوتی سبب کاهش کلسترول و تری گلیسیرید در موش های صحرایی می شود.در حقیقت کاکوتی دارای تیمول و کارواکرول است ، که از فعالیت آنزیم اصلی در مسیر سنتز کلسترول یعنی HMG-CoA ردوکتاز جلوگیری می کند که این امر سبب کاهش کلسترول می شود.

عرق کاکوتی و زخم معده

بر اساس بررسی انجام شده برروی موش های صحرایی دریافته اند که کاکوتی در تسریع و تسهیلِ ترمیم زخم معده موثر است. این خاصیت ناشی اثر کاکوتی بر کاهش نسبت مرگ سلولی به تکثیر سلولی و افزایش رگ زایی در غشای مخاطی معده می شود. هم چنین ترکیبات ۱و ۸- سینئول و پولگون در کاکوتی از ترشح زیاد اسید معده نیز می کاهند و ترکیب پولگون نیز اثر ضد التهابی دارد.

عرق کاکوتی در درمان اسهال 

کاکوتی دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که روده را پاک سازی کرده و اسهال را درمان می کند.

پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا

کاکوتی دارای خواص ضد باکتریایی قوی بوده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد.

کاهش درد قاعدگی با کاکوتی

کاکوتی کوهی قاعده آور است و کمک به درمان قاعدگی نامنظم می کند.

عرق کاکوتی برای چی خوبه

عرق کاکوتی فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. در طب سنتی مصرف این عرق گیاهی برای تقویت بدن بسیار توصیه شده است. عرق کاکوتی طبع گرم و خشکی دارد. شما می توانید از این عرق گیاهی برای بهبود و درمان بسیاری از بیماری های خود، مانند بهبود مشکلات تنفسی، تقویت بینایی، درمان مشکلات گوارشی، افزایش وزن، درمان و بهبود سرماخوردگی، تسکین دهنده درد مفاصل و درمان مشکلات زنانه استفاده کنید.

 

توصیه می شود از مصرف عرق کاکوتی به دلیل طبع گرم آن اجتناب کنید. مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارض جانبی برای سلامتی شما در پی داشته باشد.

 

طریقه مصرف عرق کاکوتی

شما می توانید برای استفاده از فواید عرق کاکوتی آن را قبل از هر وعده غذایی به میزان یک استکان مصرف کنید. مصرف بیش از سه استکان روزانه از این عرق گیاهی توصیه نمی شود.

 

خرید عرق کاکوتی

برای خرید عرق کاکوتی شما می توانید به سایت های فروش محصولات گیاهی و یا عطاری های محل خود مراجعه کنید. توصیه می شود عرقیات گیاهی را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

 

عرق کاکوتی و فشار خون

یکی از خواص عرقی گیاهی کاکوتی، تنظیم فشار خون است. تحقیقات نشان داده است، این عرق گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات خاص، باعث تنظیم فشار خون می شود. در طب سنتی توصیه می شود افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند از مصرف عرق گیاهی کاکوتی خودداری کنند زیرا ممکن است باعث افزایش فشار در این افراد شود.

 

قیمت عرق کاکوتی

قیمت عرق کاکوتی در بازار حدود ۳۵ هزار تومان است. قیمت این عرق گیاهی با توجه به کیفیت آن، می تواند متغیر باشد. برای اطلاع از قیمت عرق کاکوتی می توانید به سایت های فروش محصولات گیاهی یا عطاری های محل مراجعه کنید.

 

رنگ عرق کاکوتی

عرق کاکوتی مرغوب و با کیفیت به رنگ سفید است. شما با خرید یک عرق گیاهی مرغوب، می توانید از فواید بسیار زیاد آن بهرمند شوید.

 

مقدار مصرف عرق کاکوتی

میزان مصرف عرق گیاهی کاکوتی به میزان یک استکان روزانه بعد از صرف وعده های غذایی است. شما همچنین می توانید این عرق گیاهی را با یک لیوان آب مخلوط کرده و مصرف کنید.

 

طرز گرفتن عرق کاکوتی

طرز تهیه عرق کاکوتی در منزل بسیار ساده است. شما نیاز به مقداری گیاه خشک شده کاکوتی، مقداری آب و یک دستگاه عرق گیری خانگی دارید. پس از آماده کردن موارد بالا، مقداری کاکوتی خشک شده را درون مخزن دستگاه عرق گیری خانگی ریخته و مقداری آب به آن اضافه می کنید.

 

سپس درب مخزن دستگاه را به خوبی بسته و مخزن را تحت حرارت قرار می دهید. در نهایت بخارات حاصله را سرد کرده و مایع به دست آمده را جمع آوری می کنید. مایع به دست آمده عرق کاکوتی است

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز