Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
27 تیر 1402

فواید عرق بیدمشک چیست ؟ + آشنایی با گیاه بیدمشک!

عرق بیدمشک را بشناسید

عرقیات یکی از پرمصرف‌ترین شکل‌های استفاده از گیاهان است، امروزه بیش از ۴۰ نوع گیاه دارویی در ایران وجود دارد که عرق‌گیری می‌شوند و در مصارف طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از خواص آن‌ها می‌توان به مواردی اعم از ضد درد، ضد میکروب، ضد انگل، ضد قارچ، ضد اسپاسم و خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن‌ها اشاره کرد.

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

به دلیل آن‌که عرقیات طبی درواقع رایحه، عطر یا اسانس گیاهانی هستند که آن را به آب اضافه می‌کنند، داروهای معطری هستند که رایحه آن‌ها می‌تواند گیرنده‌های عصبی بویایی را تحریک کند و بر روند ساخته‌شدن هورمون‌ها، حرارت بدن، سوخت‌وساز بدن، سطح هورمون‌های استرس، سامانه دفاعی بدن، افکار و رفتارهای عاطفی و جسمانی ما اثر بگذارند.

 

گیاه دارویی بیدمشک که نام دیگر آن سالیکس کاپری است گیاهی از نژاد بید که دارای سنبله‌های معطر است و دارای طبیعت سرد و تر است، بیدمشک درخت یا درختچه‌ای زینتی بوده که دارای گل‌های زرد کمرنگ دم‌گربه‌ای است و ارتفاع این درخت به 10 متر می‌رسد، عرق بیدمشک حاصل اسانس این گیاه است که علاوه بر این‌که برای معطر کردن شربت استفاده می‌شود، دارای خواص درمانی بالایی نیز است.

 

بیدمشک چیست؟

بیدمشک گیاهی است ملین و تقویت‌کننده قلب، اعصاب و محرک قوای جنسی. این گیاه داروئی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می‌دهد. خوب است کمی درباره خود بیدمشک بدانیم.

محیط‌زیست: بیدمشک بومی منطقه اروپا و آسیای غربی و آسیای مرکزی است. بیدمشک منطقه کاملاً سایه را تحمل نمی‌کند و اغلب در زمین‌های باز، در حاشیه‌های جنگل یا جنگل‌های خلوت و در امتداد سواحل، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و جاده‌ها رشد می‌کند.

بیدمشک درختچه‌ای برگ‌دار یا درخت کوچکی است که متعلق به خانواده بیدمشک Salicaceae است. بیدمشک می‌تواند تا 10 متر رشد کند با تاج‌های عریض و تنه بزرگ تا یک متر. تنه و شاخه‌های آن دارای پوست‌های خاکستری‌رنگ و چوب سخت زرد و قرمز هستند. برگ نسبتاً بزرگ، سبز و طولی 3 تا 12 سانتیمتر است. گل‌ها به‌صورت نقره‌ای هستند و گل‌های بیدمشک ماده و نر را در درختان جداگانه رشد می‌دهند.

پس از گل‌دهی، گل‌های ماده کپسول سبز و مویی را تشکیل می‌دهند که حاوی دانه‌های کوچک متعددی است که در موها قرار دارد. اندازه کوچک دانه‌ها همراه با موها در پراکندگی کمک می‌کند. دانه‌ها نیاز به جوانه‌زنی دارند.

استفاده از قطعات گیاهی: عمدتاً پوستی است که ازنظر پزشکی استفاده می‌شود. جوانه‌ها، گل‌های بیدمشک جوان، شاخه‌های تازه و برگ‌ها می‌توانند خورده شوند.

خواص عرق بیدمشک برای پوست

خوردن بیدمشک و عرق بیدمشک حاوی مقدار زیادی کراتولیتیک است. این ماده ضایعات پوستی را ترمیم می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. افرادی که منافذ باز بر روی صورت خوددارند، می‌توانند عرق بیدمشک را هم بنوشند و هم آن را با آب ترکیب کرده و بر روی پوست خود با یک پنبه تمیز بمالند.

ترکیبات موجود در گیاه بیدمشک، منافذ باز را کوچک می‌کند و آلودگی‌ها را از سطح پوست صورت پاک می‌کند. سالیسین موجود در عرق بیدمشک، ترشح چربی پوست را کاهش می‌دهد و جوش‌های سرسیاه را در خود حل می‌کند.

با خوردن بیدمشک و عرق بیدمشک از به وجود آمدن جوش و آکنه پیشگیری کنید و بعد از مدتی پوستی صاف و شفاف داشته باشید. سم‌زدایی و تصفیه خون یکی دیگر از خواص عرق بیدمشک برای کبد چرب و پوست صورت است

خواص عرق بیدمشک برای دیابت

جالب است بدانید که گیاه بیدمشک سرشار از مواد مغذی همچون پتاسیم، سدیم، فسفر، آهن، کلسیم، منیزیم، سلنیوم، روی و مس است. این گیاه اسیدآمینه‌هایی مثل فولیک اسید، اسید‌های چرب امگا3، پروتئین، اسید سیتریک و آنتی‌اکسیدان دارد.

 

تحقیقات نشان می‌دهد که عرق بیدمشک قند خون را پایین می‌آورد، بنابراین افرادی که مبتلا به دیابت یا قند خون بالا هستند، می‌توانند از خواص آن بهره ببرند. پتاسیم موجود در این گیاه به تنظیم فشار خون هم کمک می‌کند. اگر فشار بالایی دارید، عرق بیدمشک برای شما مناسب است.

 

عرق بیدمشک
عرق بیدمشک چیست

همانطور که می‌دانید، قند و فشار خون بالا رابطه مستقیمی با مشکلات قلبی دارد. نوشیدن عرق بیدمشک خطر بیماری قلبی را در این افراد کم می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه، رادیکال‌های آزاد بدن را دفع می‌کنند و از آسیب به بافت‌های بدن پیشگیری می‌کنند. عرق بیدمشک در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها موثر است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز