Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
26 تیر 1402

فواید عرق نعناع چیست؟ + دمنوش نعناع !

عرق نعناع، این گیاه جادویی خواص بسیاری مانند هضم غذا، کاهش وزن، شادابی پوست، رفع خستگی، کاهش علائم آسم، تسکین سردرد و بهبود گلو درد و سرفه دارد. این گیاه دارویی از سال‌های دور در بین خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب بود.

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

هیچ ایرانی‌ای نیست که عرق نعنا جزئی از درمان‌های خانگی او نباشد. همه ما از عرق نعنا استفاد کرده‌ایم و کمابیش با خواص آن آشنا هستیم. در ادامه به بررسی دقیق خواص عرق نعناع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

خواص عرق نعنا

عرق نعنا و یبوست

عرق و روغن معطر نعناع با فعال کردن غدد بزاقی دهان و تحریک آنزیم‌های گوارشی به گوارش بهتر و هضم غذا کمک می‌کند. نعناع توانایی افزایش ترشح صفرا و گردش آن را دارد که این فرآیند به گوارش آسان‌تر کمک خواهد کرد. نعنا درون شکم را گرم کرده و این مسئله خروج گاز از بدن را که طی فرآیند گوارش ایجاد می‌شود، آسان‌تر می‌کند.

 

عرق نعنا می‌تواند اسهال را رفع نماید و افرادی که یبوست دارند، باید این عرق گیاهی را با احتیاط مصرف کنند. باید توجه داشت که کیفیت عرق نعناع اهمیت زیادی دارد. نوع مرغوب آن باید شفاف باشد و بوی آن از شیشه دربسته تا حدودی استشمام شود.

 

یکی از نمونه‌های مورد تایید دکتر روازاده عرق نعنا عطاری اینترنتی عطارخونه است که یکی از مرغوب‌ترین موارد عرق نعناع موجود در بازار ایران ‌است.

 

آیا عرق نعنا برای درد معده مفید است؟

اگر دچار معده درد هستید، نوشیدن یک فنجان عرق نعناع با متعادل کردن فرآیند گوارش و تسکین التهاب احتمالی، گوارش را بهبود بخشیده و معده را آرام می‌کند. همچنین عرق نعناع به دلیل گیاهی بودن، فیبر بالایی دارد که معده درد ناشی از سوهاضمه را درمان می‌کند.

 

به دلیل اینکه زخم معده در محیط اسیدی ایجاد می‌شود و افزایش ترشح اسید باعث باز ماندن دهانه معده می‌شود، کسانی که زخم معده دارند، باید در مصرف عرق نعناع احتیاط کنند.

 

لازم به ذکر است که عرق نعنا و یبوست رابطه مستقیم دارند. به این معنی که هرچه بیش‌تر از این گیاه استفاده شود، احتمال بروز یبوست بیش‌تر می‌شود که این یکی از مشکلات استفاده بیش از حد از این گیاه دارویی است

 

خواص عرق نعنا

عرق نعناء خواص زیادی دارد که به صورت خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. تقویت کننده دستگاه گوارش

۲. ضد اسهال و ضد درد

۳. ضد نفخ

۴. رفع کننده دل درد و دل پیچه

۵. برطرف‌کنندگی ناراحتی‌های معده

۶. اشتهاآور

۷. کاهش آب‌ریزش بینی در هنگام سرما خوردگی

۸. خنک‌کنندگی و خوش‌بویی دهان و کمک به بهداشت آن

خواص عرق نعناع برای دل درد و معده

عرق نعنا تقویت کننده معده است و به هضم و سنگینی آن نیز کمک می‌کند. به دلیل خاصیت ضد نفخ بودن عرق نعنا، مصرف یک استکان از آن قبل از خوردن غذاهایی مثل آب‌گوشت که دارای حبوبات هستند، توصیه می‌گردد.

 

مضرات مصرف عرق نعناء

بسیاری از افرادی که مبتلا به مشکلات گوارشی مثل نفخ یا سنگینی معده هستند، می‌توانند از خواص معجزه‌‌آسا عرق نعناع بهره‌مند شوند. البته افرادی که سوزش معده دارند باید با نظر پزشک عرق نعنا مصرف کنند؛ چرا که سوزش معده ناشی از شل شدن عضلات سر معده است و عرق نعناع با خاصیت اسپاسمی که دارد، این مشکل را تشدید خواهد کرد.

 

کمک به درمان سرما خوردگی

اسانس نعناع علاوه بر داشتن خواص میکروب زدایی و ضدعفونی کننده، برای رفع گرفتگی بینی نیز موثر است. اسید رزمارینیک موجود در گیاه نعناع، مجاری تنفسی را باز کرده و حتی می‌تواند در برطرف کردن عارضه‌هایی مثل آسم و آلرژی نیز موثر باشد.

عرق نعناع
عرق نعناع چیست

عرق نعنا و خوش بویی دهان

مصرف عرق نعنا یا قرص نعنا به رفع بوی دهان و پیش‌گیری از ابتلا به بیماری‌های لثه کمک می‌کند. این گیاه یک ضدعفونی‌کننده طبیعی دهان نیز به حساب می‌رود، برای همین در تولید بعضی دهان‌شویه‌ها نیز از آن استفاده می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز