Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 مرداد 1402

ویژگی پارچه لباس بچگانه چیست؟ + انواع پارچه لباس بچگانه !

نکات کلیدی در هنگام خرید لباس برای کودکان

اولین و مهمترین نکته هنگام انتخاب پارچه لباس برای دوخت لباس کودکان این است که پارچه‌ای زمخت و تحریک کننده پوست نباشد. برای یک نوزاد تازه متولد شده باید مراقب باشیم تا در اطراف بند ناف فشاری ایجاد نشود و نوزاد در آن راحت باشد. برای کودکان بزرگتر، راحتی و حرکت آسان به عنوان مهمترین موارد در نظر گرفته می‌شود.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت تولیدی پوشاک حمیدی، مجموعه ای خاص و متقاوت در تولید لباس بچگانه

 

شما همچنین به پارچه کشی، جذب، سر )لیز( و یا ضخیم نیاز ندارید. پارچه باید به راحتی به پوست کودک اجازه تنفس بدهد. همچنین باید در برابر شستشو مداوم مقاوم بوده و نیز در حین حرکت و بازی کودک به راحتی فرسوده نشود و سایش پیدا نکند.

 

معمولاً اولین انتخاب برای تهیه لباس بچه‌گانه پنبه است. این لیف همه معیارهایی را که نیاز داریم را دارا است. این ویژگی‌ها مانند تطبیق پذیری، تنفس و لمس نرم را به ما ارائه می‌دهد.

 

اما صرف رفتن به فروشگاه پارچه و درخواست “پارچه پنبه‌ای” کمک شایانی به شما نخواهد کرد. پنبه انواع مختلفی دارد (حدود 90 نوع) و ممکن است یک فرد ناآشنا با پارچه مواد با ظاهر نرم و لطیف را به عنوان پارچه پنبه‌ای خریداری کند

 

این پارچه‌های مواد برای لباس کودکان بسیار نامناسب است و باعث ایجاد حساسیت می‌شود. این پارچه‌ها ممکن است بعد از اولین شستشو به شدت سفت یا خشن شود.

پارچه‌ نخ پنبه، با بافت ساده و سبک (lawn cotton)

این پارچه 100٪ نخی سبک و دارای تعداد نخ زیاد، برای دوخت لباس کودکان، به ویژه لباس خواب و روزانه بسیار مناسب است. این پارچه تا حدی شفاف است و در روی بدن محکم قرار می‌گیرد. اما در عین حال لمس آن بسیار نرم است، زیرا از رشته نخ‌های بسیار ریز و ظریفی تولید شده است.

 

در نوزادان تعداد لباسی که در طی روز تعویض می‌شود زیاد است پس باید سریع خشک شوند تا با کمبود لباس روبرو نشویم. (یا به کمد لباسی بی‌پایان نیاز داریم). یکی از دلایلی که از گذشته پارچه‌های نخ پنبه یا ترکیبی پنبه در بین مادران محبوب بوده است وزن سبک آن و در نتیجه سرعت خشک شدن این پارچه است.

 

پارچه‌هایی با ترکیبات پلی استر و نخ

اگر در دوخت پارچه از نخ خالص استفاده شود ممکن است استحکام و لظافت لازم را نداشته باشد و زود چروک شود. به دلیل این مشکلات معمولا الیاف طبیعس نخ پنبه را با الیاف مصنوعی ادغام میکنند تا به ترکیب بهتری برسند یا در برخی موارد هزینه ها را کاهش دهند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد زیادی جهت خرید این پارچه‌ها اقدام کنند پایین بودن قیمت آنهاست. علاوه بر آن همانطور که می دانید چروک شدن لباس یکی از مشکلاتی است که همیشه افراد را درگیر خود می‌کند.

 

شما با استفاده از این پارچه دیگر بابت این مشکل نگرانی نخواهید داشت. همچنین به دلیل وجود پلی استر و نخ این پارچه‌ها از عمر بالایی برخوردارند و شستشویی بسیار آسان دارند. همچنین برای لباس داخل منزل مانند تی شرت و تاپ نیز گزینه مناسبی محسوب می شوند و در ظاهر شبیه نخ پنبه هستند.

 

به این نکته توجه داشته باشید اگرچه ترکیب پلی استر (اصطلاح عامیانه پلاستیک) و پنبه مزایایی دارد، از طرفی ممکن است در پوست کودکان ایجاد حساسیت کند

دورس

در حقیقت دورس یک روش بافت پارچه از انواع نخ است که ضخیم تر بافته می شود. برای تولید آن از ماشین های گردباف استفاده می شود که پشت پارچه به صورت تارهای نخ و روی آن دارای تراکم و ضخیم است و معمولا نخ های نگهدارنده پشت از پنبه و روی آن با هر نخی قابل بافت است.

 

این پارچه یکی از انواع معروف پارچه های تریکویی و جزو پارچه های گرم است و در دوخت و تولید پوشاک پاییزه و زمستانی، البسه‌ گرم کن ورزشی، شلوار و سوییشرت استفاده می شود. پارچه های دورس پنبه لاکرا، دورس ملانژ، دورس گلکسی و دورس سه نخ ملانژ لاکرا از رایج ترین البسه بچگانه پاییزی و زمستانی در ایران هستند.

 

یکی از ویژگی های بارز پارچه دورس کیفیت بالا و دوام آن در طول زمان است به نحوی که با گذشت زمان شکل و فرم اصلی خود را حفظ می کند. هر کدام از جنس های متفاوت دورس در رنگ های مختلف و با ویژگی های منحصر به فرد، برای تولید پوشاک به کار برده می شوند.

نحوه شستشو دورس

لباس هایی که از پارچه دورس تولید شده اند را در اولین شستشو از سایر لباس ها جدا کنید تا پرزهای اضافی لباس گرفته شود و ضمنا به سایر لباس هایتان در حین شستشو آسیبی وارد نشود. اگر پارچه دورس خریداری شده از جنس پنبه می باشد باید آبرفت پارچه را بعد از شستشو مد نظر قرار دهید.

 

 این نوع پارچه پس از شستشو از وزن بالایی برخوردار می شود بنابراین برای خشک کردن لباس از آویزان کردن آن روی بند خودداری کنید و لباس را روی یک سطح صاف خشک کنید. پارچه دورس که از الیاف ویسکوز تهیه شده است نسبت به سایر الیاف کمتر چروک می شوند.

 

پارچه نخی

این پارچه سبک 100% نخی و دارای تعداد تار و پود زیاد برای دوختن لباس بچه ها بسیار مناسب است. پارچه های نخی یک گزینه ایده آل برای لباس های تابستانه کودکان است، زیرا رطوبت و عرق را از بدن دور کرده و بسیار راحت است و بسیار سریع بعد شستشو خشک می شوند.

 

مشکل این پارچه ها آبرفت زیاد است که معمولا باید قبل از دوخت شسته شوند اما بازهم توصیه می شود لباس های نخی برای کودکان قدری بزرگتر خریده شوند.

 

پارچه ژرسه

پارچه ژرسه بدلیل قابلیت کشسانی، گزینه مناسبی برای تحرکات و جنب‌وجوش زیاد کودکان در هنگام بازی و خواب است. این پارچه به دلیل ساختار کششی خود، تنفس پوست را امکان پذیر می‌کند. علاوه بر آن، دارای بافتی نرم و منعطف است.

 

موضوع جذاب دیگر درباره این پارچه، چروک نشدن آن است. بنابراین برای دوخت لباس‌های زمستانی و لباس گرم و منعطف بسیار مناسب است.

 

پارچه پشمی تدی

پارچه پشمی که با نام تدی ببعی نیز شناخته می‌شود، از الیاف پلی‌استر تهیه می‌شود و بعد آن را شانه می‌زنند. همچنین گاهی اوقات در تهیه آن از الیاف دیگری مانند کنف و ابریشم نیز استفاده می‌شود. از این پارچه به دلیل بافت بسیار گرمی که دارد، به‌عنوان پتو نیز استفاده می‌شود وگزینه بسیار مناسبی برای لباس گرم زمستانی کودکان بویژه پالتو یا کت بچه گانه می باشد، چراکه رطوبت‌ بدن را حفظ می‌کند و بدن را به خوبی گرم نگه ‌می‌دارد.

 

ویژگی جالب توجه و خوب پارچه پشمی تدی این است که مقاومت بالایی در برابر لکه‌ها دارد و شستشوی آن آسان و سریع است. علاوه بر آن رنگ این پارچه کاملا ثابت است و به‌راحتی می‌توانید آن را با سایر لباس‌های رنگی در ماشین لباسشویی بیندازید و نگران رنگی شدن آن نشوید.

 

ساتن و ابریشم

اگر به دنبال جنس مناسب برای دوخت لباس مجلسی کودک خود هستید می‌توانید از دو جنس ساتن یا ابریشم استفاده کنید.

 

هر دو آن‌ها هم به صورت طبیعی و بدون ترکیب با مواد مصنوعی و هم به صورت ترکیبی در بازار در دسترس قرار دارند.

 

اما همانطور که گفته شد، کودکان به دلیل حساسیت‌هایی که ممکن است نسبت به مواد مصنوعی داشته باشند بهتر است از جنس‌های طبیعی استفاده کنند.

 

بنابراین در خرید لباس‌های مجلسی تهیه شده از این دو جنس توجه داشته باشید که نوع غیرترکیبی آن را انتخاب کنید.

 

به این ترتیب، کودک شما لباسی به تن خواهد داشت که نه تنها مشکلی برای سلامت او ایجاد نخواهد کرد بلکه  بسیار راحت و البته شیک و چشمگیر است.

 

کشمیر

کشمیر یک نوع پارچه است که معمولاً در دوخت و تولید لباس‌های مهمانی و مجلسی از آن استفاده می‌شود. لباس های که با پارچه کشمیر تولید می‌شوند مخصوص بیرون و یا میهمانی هستند.

 

این پارچه کمی ضخیم است و برای فصول سرد سال مناسب است پس در خانه از این پارچه استفاده نمی‌کنیم زیرا کودک در لباسی با این نوع پارچه در خانه تعریق خواهد کرد. کشمیر نوعی پارچه تجملاتی محسوب می‌شود. بسیاری از انواع لباس دخترانه شیک پاییزه و لباس پسرانه شیک پاییزه از این نوع پارچه تولید می‌شوند.

 

دورس

لباس‌هایی که با این نوع پارچه تولید می‌شوند نیز برای پاییز و زمستان مناسب هستند؛ زیرا جزو پارچه‌های ضخیم محسوب می‌شوند. دورس در انواع گلکسی، دو نخ و سه نخ برای دوخت لباس کودک مناسب است. معمولا از دورس گلکسی برای تولید شلوار اسلش استفاده می‌شود. از دورس سه نخ برای لباس‌های بیرونی مانند بلوز و شلوار استفاده می‌شود. معمولا بلوز و شلوار پاییزه خانگی و راحتی با دورس دو نخ تولید می‌شوند.

 

کاموایی

همان‌طور که مشخص است و می‌دانید لباس کاموایی که مخصوص فصل سرد سال یعنی زمستان است، با کاموا بافته می‌شود. به این نوع لباس‌ها، لباس‌های بافتنی می‌گوییم. از آنجا که کاموا در ضخامت‌های مختلف وجود دارد بنابراین، ظرافت و ضخامت لباس‌های بافتنی نیز بستگی مستقیمی به نوع کاموا دارد. انواع مدل لباس دخترانه و مدل لباس پسرانه با کاموا پرطرفدار هستند.

 

پلی استر

ویژگی پارچه پلی استر این است که بعد از شستشو به سرعت خشک می‌شود. این پارچه معمولاً چین و چروک نمی‌خورد. لباس با این جنس نسبتا ارزان است. در حالت کلی پلی استر برای لباس بچه گانه پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا جنس مناسبی برای پوست حساس کودکان به شمار نمی‌آید.

 

ساتن و حریر

حتماً انواع میهمانی لباس دخترانه کودکانه و لباس دخترانه نوجوان را با ساتن و حریر دیده‌اید. این جنس لباس که بیشتر کاربردش در پیراهن مجلسی است، معمولا از نظر ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز هستند و در رنگ‌های بسیار متنوعی نیز وجود دارند. اما نکته اینجا است که فقط برای میمهانی مناسب می‌باشند و استفاده این جنس به شکل روزانه برای کودک خوب نیست زیرا این پارچه‌ها نیاز به مراقبت زیادی دارند.

پارچه لباس

مراقبت از لباس بچه گانه خانگی کودک

همانطور که ذکر شد معمولا لباس‌های خانگی کودک از جنس نخ و یا نخ پنبه هستند اما باید چه کار کنیم و چطور از این جنس لباس بچه گانه مراقبت کنیم که دوام بیشتری داشته باشد و بیشتر عمر کند؟ نکته اول این است که حتماً این جنس‌ را باید با آب خنک و یا ولرم شست و بعد آن را در معرض هوای آزاد قرار داد تا خشک شود. سعی کنید برای شستشوی لباس کودک حتما از شوینده‌های مخصوص لباس بچه گانه استفاده کنید.

 

باید لباس‌هایی که طرح چاپی روی آن است را قبل از اینکه داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، برعکس کنید؛ البته این مورد در مورد لباس‌هایی با جنس جین نیز صدق می‌کند. نکته آخر این است که هیچگاه فراموش نکنید که لباس‌های رنگی را جدا از لباس‌های سفید بشویید. و البته حتماً لباس کودک را جدا از لباس بزرگسال بشویید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز