Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
7 مرداد 1402

پارچه تدی چه خصوصیاتی دارد؟ + پارچه تدی چیست؟

از جمله لباس هایی که در هوای سرد مورد استفاده قرار می گیرند لباس های پارچه تدی هستند. تدی پارچه ای ضخیم و زمستانی می باشد که برای دوخت پالتو، شلوار و هودی مناسب است و به دلیل بافت متراکمی که دارد از نفوذ سرما به بدن جلوگیری می کند. اگر می خواهید در مورد پارچه تدی بیشتر بدانید همراه ما باشید تا بگوییم پارچه تدی چه نوع پارچه ای است.

 

 پارچه تدی چیست

تدی نوعی پارچه پشمی و بسیار نرم و لطیف است که جنس ضخیمی دارد. حالت کرکی دارد و تا حدودی شبیه به پارچه خز است اما پرزهای کوتاهتری نسبت به آن دارد، همچنین ضخامت و گرمای آن بیشتر می باشد.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی. کافیه یک بار ار عمده استایل خرید کنید تا مشتری همیشگی ما بشوید

 

پارچه تدی به پارچه ای به نام ببعی نیز شباهت دارد که برای دوخت پالتو و مانتو استفاده می شود اما تدی در مقایسه با پارچه ببعی الیاف بلندتر و پراکنده تری دارد.

 

تفاوت پارچه تدی با پارچه ببعی؟

نرمی و شباهت پارچه تدی و پارچه ببعی باعث شده که بسیاری هنگام خرید، این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرند و دچار سردرگمی‌ شوند. اما این دو پارچه چه تفاوت‌هایی نسبت به هم دارند؟

 

  • الیاف ببعی کوتاه‌تر و متراکم‌تر از تدی می‌باشد.
  • الیاف پارچه ببعی هنگام برش جدا نمی‌شود که این به دلیل چسبندگی الیاف پشت پارچه است.

شباهت‌های پارچه تدی و پارچه ببعی؟

این دو پارچه دارای شباهت‌هایی با یکدیگر هستند که همین عامل باعث شده بسیاری از آن به عنوان پارچه پالتویی و پارچه مانتویی استفاده کنند.

  • کشش هر دو پارچه، دو طرفه است. کشش آن‌ها در جهت افقی عالی است اما در جهت عمودی بسیار کم می‌باشد.
  • هر دو را می‌توان در ماشین و با آب سرد شست.
  • از هر دو می‌توان به عنوان آستر کت، دوخت پالتو، دستکش، کلاه، پتو و ساخت کوسن و عروسک استفاده کرد.
  • سطح پارچه ببعی همچون پارچه تدی نرم و لطیف است.

 

اگر لاغر و قد بلند هستید و به دنبال یک لباس گرم و نرم می باشید تدی بهترین انتخاب است. به این دلیل که پارچه تدی کمی به شما حجم می دهد. لباس های تدی معمولا اور سایز دوخته می شوند اما بهتر است در هنگام انتخاب لباسی با پارچه تدی حتما به سایز آن توجه داشته باشید و سایزی را انتخاب کنید که سرشانه ها کاملا اندازه شما باشد. در غیر اینصورت شما را شلخته و بزرگتر از سایزی که هستید نشان می دهد. برای ست کردن لباس هایی از جنس پارچه تدی بهتر است از شلوارهای جذب مانند لگ چرم استفاده کنید

 

موارد استفاده پارچه تدی و پارچه ببعی

با سرد شدن تدریجی هوا، باید کم کم به سراغ خرید پارچه پاییزه و پارچه زمستانه رفت. در بین انواع فراوان پارچه­ها که برای این فصل وجود دارد؛ پارچه تدی و پارچه ببعی بین افرادی که پوست حساسی دارند و به سبکی پارچه اهمیت می‌دهند؛ محبوبیت زیادی دارد.

 

موارد استفاده این دو پارچه:

  • اگر به دنبال یک پارچه متفاوت و لطیف به عنوان پارچه پالتویی و پارچه مانتویی می‌گردید؛ پارچه تدی و ببعی انتخاب مناسبی است.
  • از پارچه ببعی می‌توانید به عنوان آستر کاپشن و کت استفاده کنید. زیرا علاوه بر آنکه بدن را گرم نگه می‌دارد، حساسیت‌زا نمی‌باشد.
  • برای دوخت لباس‌های گرم نوزادان حتماً از پارچه تدی استفاده کنید تا بدن حساس آن­ها، اذیت نشود.
  • برای دوخت انواع حوله می‌توانید از پارچه تدی استفاده کنید.
  • اگر دست به چرخ هستید، پتوهای سبک و نرمی را می‌توانید با این پارچه بدوزید.
  • برای ساخت عروسک مخصوصاً عروسک‌های خرسی، این دو پارچه کاربرد فراوانی دارد.

 

میزان چروکی و شکنندگی پارچه تدی

یکی دیگر از مزایای پارچه تدی این است که نیازی به اتو کشی ندارد. این پارچه بامزه زمستانه به دلیل پرز و پشم هایی که در سطح خود دارد، چروک نمی شود و در نتیجه نیازی به اتو کشی نیست. لازم به توضیح است که چین و شکن های ایجاد شده روی پارچه تدی ببعی حالتی نرم دارند؛ به همین دلیل از این پارچه می توانید برای دوخت انواع لباس های گشاد و آزاد اور سایز و کش دوزی استفاده کنید.

 

دوخت لباس های چین دار با پارچه تدی را پیشنهاد نمی کنیم؛ چرا که پارچه زمستانه تدی پارچه ای پرزدار پفی و کمی حجیم است و اگر با آن لباس های چین دار بدوزید، اندام شما را درشت تر نشان می دهد. ایستایی مناسب و چین و شکن های پارچه تدی باعث شده اند که بتوانید با این پارچه انواع کش های پهن مانند دمپا شلوار جاگر (اسلش) را بدوزید.

 

ضخامت پارچه تدی

ضخامت پارچه تدی بر اساس بلندی پرزها و تراکم بافت این پارچه تعیین می شود. برای نمونه چنانچه پارچه تدی دارای پارزهای بلندتر و تراکم بافت بیشتر باشد، ضخامت آن هم بیش تر خواهد شد.

 

نوع بافت

روش بافت پارچه تدی ببعی به صورت کشبافت می باشد. پرزهای ایجاد شده روی این پارچه حالتی شل دارند. این پرزها با استفاده از پود بافته می شوندو البته بافت کشبافت پارچه تدی، باعث کشی شدن این پارچه نمی شود. در واقع باید بگوییم که نحوه بافت این پارچه زمستانه به صورت کشبافت است و حالت تار و پودی ساده ندارد

 

میزان لطافت پارچه تدی پشمی

پارچه زمستانه تدی دارای پرز است اما باید بگوییکه زیر دست این پارچه به صورت نرم و لطیف می باشد. لطافت و زیر دست پارچه تدی با توجه به الیاف به کار رفته شده در تولید آن تعیین می شود. در صورتی که پارچه تدی از الیاف پلی استر تولید شده باشد، دارای زیر دستی نرم، صیقلی و لیز می باشد.

 

چنانچه پارچه تدی ببعی از الیاف پنبه و اکریلیک تولید شده باشد، حالتی نرم و لطیف دارد. یکی از ویژگی های مثبت پارچه تدی، تن خور عالی و راحت آن است. در دوخت لباس های تدی نیازی به آستر دوزی یا لایی کشی ندارید زیرا این پارچه زیر دستی نرم دارد.

 

نحوه شست و شو پارچه تدی پشمی

پارچه تدی، پارچه کم دردسری است. یکی از نکاتی که در شست و شوی پارچه تدی باید بدانید این است که این پارچه آب را به خود جذب می کند.

 

به همین دلیل پس از شست و شو بسیار سنگین می شود و نباید آن را آویزان کنید. زیرا آویزان کردن آن باعث شل شدن و دفرمه شدنش می شود. اگر قصد داشتید که لباس تدی خود را در ماشین لباس شویی بگذارید، تنها آن را بشویید و لباس دیگری را در کنار تدی نشویید. چرا که لباس های تدی به بقیه لباس های شما پرز می دهند. شایان ذکر است که در شست و شوی لباس های تدی نباید از شوینده های حاوی سفید کننده استفاده کنید.

 

این شوینده ها باعث بور شدن لباس شما شده و از طول عمر آن نیز می کاهند. بهترین روش شست و شوی لباس های تدی این است که آن ها را به خشکشویی بسپرید. زیرا خشک شویی های معتبر هر پارچه را بر اساس ویژگی های آن شست و شو دارد و خشک می کنند. در نتیجه لباس های شما خراب نمی شود.

 

نکاتی که در هنگام خرید تدی باید به آن ها دقت کنید

یکی از موارد مهم که در هنگام خرید پارچه تدی ببعی باید به آن دقت کنید، تراکم پرزهای سطح پارچه هستند. میزان تراکم پارچه، دوام و کیفیت پارچه را مشخص می کنند.

 

برای اینکه میزان تراکم تدی را ببینید، از قمتی که پارچه برش خورده به میزان پرزهای سطح پارچه دقت کنید. به هر میزانی که پرزها بیشتر باشند، تراکم پارچه بیش تر است و در نتیجه پارچه با کیفیت تر خواهد بود. یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید پارچه تدی، توجه به عرض پارچه می باشد. لازم به ذکر است که عرض پارچه تدی در بین 140 تا 180 سانتیمتر است. برای محاسبه متراژ مورد نظرتان باید این عرض را بدانید.

 

 موارد مهم دوخت پارچه تدی ببعی

پارچه زمستانه تدی یکی از خوش دوخت ترین پارچه ها می باشد. حتی خیاطان و افراد مبتدی هم به راحتی می توانند این پارچه را بدوزند. یکی از مواردی که در هنگام دوخت باید به آن توجه کنید، استفاده از کاتر است.

ویژگی‌های پارچه تدی چیست؟

شل و راحت است

پارچه تدی با وجود ضخامت بالا به‌هیچ عنوان آهار ندارد و به شکلی کاملا راحت روی بدن قرار می‌گیرد. در عین راحتی، لباس‌هایی که با این پارچه دوخته می‌شوند از تن‌خوری عالی برخوردارند. پایین بودن ایستایی از جمله عواملی است که به شما کمک می‌کند با استفاده از این پارچه لباس‌ها و پالتوهای اورسایز بدوزید.

 

• نرم و لطیف است

مواد تشکیل دهنده و نوع بافت این محصول به شکلی است که لطافت بسیار زیادی به آن می‌بخشد. ترکیب الیاف پنبه، پشم، اکریلیک و پلی‌استر، پارچه تدی را به محصولی نرم، لطیف و خوشایند تبدیل می‌کند. لباس‌هایی که با استفاده از پارچه تدی تولید شده‌اند به‌هیچ عنوان ایجاد حساسیت نمی‌کنند و موجب خارش پوست نمی‌شوند. در نتیجه، پارچه تدی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان از آن برای تهیه لباس راحتی و پالتوی کودکان و بزرگسالان استفاده کرد.

 

• به آستر نیازی ندارد

پیش‌تر برایتان گفتیم که پارچه تدی به شکل مطلوبی شل و وارفته است و به‌هیچ عنوان آهار ندارد. این حالت باعث می‌شود که به آستر دوزی و لایی‌دوزی هم نیازی نداشته باشد. چرا که هر دوی این موارد ایستایی پارچه را بیش‌تر می‌کنند و این امر درست نقطه مقابل ذات پارچه تدی است. این‌جاست که ناچارید تصمیم خودتان را بگیرید. در واقع، اگر به یک کت یا پالتوی قرص‌ومحکم یا اصطلاحا شق و رق نیاز دارید باید پارچه تدی را فراموش کنید.

 

• چروک نمی‌شود

یکی از ویژگی‌های مهم پارچه تدی این است که چروک نمی‌شود و نیازی به اتو کردن ندارد. به این ترتیب، شما با خیال راحت و در هر شرایطی می‌توانید لباس تدی زیبایتان را از کمد خارج کرده و به‌تن کنید و اصلا نگران برطرف کردن چروک‌ها نباشید.

 

• حجیم است

نوع بافت این پارچه به‌گونه‌ای است که ظاهری حجیم و پف کرده دارد. در نتیجه، لازم است در هنگام دوخت آن از انتخاب مدل‌های چین‌دار اجتناب کنید و برش‌ها و الگوهای ساده‌ و عمدتا اورسایز را در نظر بگیرید. در غیر این‌صورت، احتمالا اندام‌تان به مراتب درشت‌تر از آن‌چه که در واقع هستید نمایش داده می‌شود. بنابراین، اگر دوست دارید کت یا پالتوی شما در عین گرم بودن از ظرافت نیز برخوردار بوده و فیت بدن‌تان باشد بهتر است گزینه‌های دیگر را بررسی کنید.

 

• ضخیم است

پارچه تدی به‌واسطه نوع بافت و طراحی، محصولی ضخیم به حساب می‌آید که در روزهای سرد سال به‌خوبی می‌تواند از عهده گرم کردن‌تان برآید. خوب است بدانید، انواع گوناگون این محصول از درجه ضخامت متنوعی برخوردارند.

 

به این ترتیب، می‌توانید از هر یک از آن‌ها برای کاربردهای مختلفی استفاده کنید. برای مثال، یک پارچه تدی با ضخامت کم می‌تواند برای تولید لباس راحتی منزل کودکان و بزرگسالان مناسب باشد. این در حالی است که انواع ضخیم‌تر بیش‌تر در تولید پالتو و کت به‌کار می‌روند.

 

ویژگی های مهم و کاربردی پارچه تدی

  • پارچه تدی در جلوه بصری خود دارای حالت گوله گوله و پشم مانند است که این پارچه را بسیار بامزه و جالب کرده است.
  • پارچه تدی، کاربرد بسیار زیادی در استفاده روزمره و زمان های طولانی مدت دارد.
  • پارچه زمستانی تدی، از جهت طول و عرض کش نمی آید؛ بنابراین این پارچه انعطاف خاصی ندارد.
  • پارچه تدی، بسیار کاربردی است و می توانید آن را برای دوخت لباس های اسپرت و روزمره مورد استفاده قرار دهید.
  • پارچه های تدی به دلیل برخورداری از منافذ ریز در بافت خود، ممکن است کمی هوا را از خود عبور دهند. به همین دلیل اگر در دوخت لباس با پارچه های تدی از آستر کشی استفاده کنید، لباسی گرم تر و عالی خواهید داشت.
  • شایان توجه است که تفاوت پارچه های تدی در قطر آن ها است. پارچه های تدی با قطر کم را اططلاحا کم بار می نامند. همچنین پارچه های ندی که کم تراکم تر هستند، دارای گره هایی با فاصله از یکدیگر می باشند. در واقع قطر و تراکم پارچه تدی به استفاده شما از این پارچه بستگی دارد.
  • پارچه زمستانی تدی، در طول استفاده و همچنین در برابر سایش مقاومت ویژه ای دارند.
  • پارچه های تدی چروک پذیر نیستند و در نتیجه به اتوکشی نیز احتیاج ندارند.

 

استایل خیابانی با پالتو تدی

پارچه تدی
پارچه تدی چیست

هیچ چیز جذاب تر و راحت تر از یک شلوار مخمل راحتی یا حتی لگ مخملی نیست. ست کردن کت تدی اوورسایز با یک شلوار مخمل و کتانی های ونس یک ست بسیار جذاب و عالی خواهد شد.

 

ست کردن پالتو تدی با لباس راه راه

از ست کردن پالتوی پشمی خود با لباس های راه راه یا طرح دار نهراسید! این کار به استایل شما بعد خواهد بخشید و آن را بسیار جذاب تر می کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز