Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 مرداد 1402

پارچه مایو چه ویژگی باید داشته باشد ؟ + ویژگی مایو خوب برای شنا! + انواع پارچه مایو را بدانید! 2023

پارچه مایو مناسب لباس شنا

از دیرباز تاکنون شنا کردن به عنوان یکی از ورزش های پرطرفدار در بین ما انسان ها شناخته می شود. برای شنا کردن نیاز به لباس های مخصوصی است و با توجه به راحتی و سبکی که دارند شنا کردن به ساده ترین شکل ممکن برای ما اتفاق میافتد. برای دوخت لباس شنا می توان از بهترین پارچه مایو برای لباس شنا استفاده نمود. شاید برای شما هم جای سوال باشد که بهترین جنس برای دوخت مایو چیست؟

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی همراه ضمانت فروش و ضمانت خرید 

 

الاستین

الاستین از پارچه هایی است که برای دوخت لباس شنا از آن استفاده می کنند. این مدل پارچه انعطاف پذیری خوبی دارد و در صورت برخورد با آب و رطوبت شکل خود را به خوبی حفظ خواهد کرد. ضدآب بودن باعث می‌شود تا الاستین به سرعت خشک شود.

 

این ماده مصنوعی با کیفیت فوق العاده عالی تولید شده و معمولاً برای دوخت مایو شنا با ترکیب الیاف مصنوعی دیگر از آن استفاده می کنند. سبک بودن و حفظ حالت کلی مهمترین مزیت این جنس پارچه به شمار می رود.

 

پلی استر

پلی استر یکی دیگر از جنس های مناسب و با کیفیتی است که برای دوخت لباس شنا از آن استفاده می کنند. این جنس پارچه بافت بسیار نرمی دارد و باعث راحتی لباس به هنگام شنا کردن در تن شنا کاران می شود.

 

پلی استرها دارای وزن بسیار سبکی هستند که با ترکیب اسپندکس برای دوخت مایو مورد استفاده قرار می ‌گیرند. این جنس مایوها در برابر کلر مقاومت بسیار بالایی دارند و پس از قرار گرفتن در حرارت نیز شکل ظاهری آن ها به خوبی حفظ می شود.

 

نایلون

اگر به دنبال بهترین پارچه مایو برای لباس شنا هستید، می توان به نایلون اشاره کرد. نایلون محبوبترین‌ جنس پارچه مایو مصنوعی است که بیشتر مدل های لباس شنا از این جنس پارچه دوخته می شود.

 

چرا که نایلون ها استحکام کششی فوق العاده عالی دارند و در برابر تمامی شرایط مستحکم هستند. این جنس پارچه بافت نرم و قدرت کشسانی بسیار زیادی داشته و طول عمر آن بسیار زیاد است.

 

اسپندکس

اگر به دنبال بهترین پارچه برای لباس شنا زنانه هستید نباید اسپندکس را نادیده بگیرید؛ زیرا این نوع جنس پارچه با توجه به کیفیت فوق العاده ای که دارد حساسیت پوستی ایجاد نمی ‌کند.

 

  بیشتر شنا کاران از این نوع پارچه برای مسابقات ورزشی استفاده می کنند؛ چرا که اسپندکس طول عمر بالایی دارد و مدل های لباس شنا تولید شده از این نوع پارچه بسیار جذاب و زیبا هستند.

 

اسپندکس به علت مزایای فوق العاده ای که دارد در دوخت انواع و اقسام لباس ها استفاده می شود. از دیگر ویژگی های شگفت انگیز این نوع پارچه می توان به خاصیت کشسانی بالایی که دارد، اشاره کرد. اسپندکس مانند نایلون جزو الیاف مصنوعی به حساب می آید به همین دلیل طول عمر بالایی دارد.

 

این نوع پارچه مایو در حالت کلی برای دوخت لباس زنانه بسیار مناسب است، چرا که علاوه بر کیفیت و طول عمر بالایی که دارد به بافت پوست آسیبی نمی رساند. همچنین زمانی که در معرض گرما و سرما قرار می گیرد تغییر حالت نمی دهد. این نوع پارچه از نخ اسپاندکس تهیه می‌ شود به همین دلیل قدرت کششی آن در مقایسه با سایر پارچه ها بسیار بالا است.

 

لاکرا

اگر می خواهید با بهترین پارچه برای لباس شنا زنانه آشنا شوید باید در بین سایر پارچه ها نیم نگاهی نیز به جنس لاکرا داشته باشید. این پارچه قدرت انعطاف پذیری بالایی دارد و در برابر گرما و رطوبت بسیار مقاوم است.

 

جنس لاکرا در صنعت پوشاک بسیار کاربرد دارد و بیشترین کاربرد آن مربوط به دوخت انواع لباس شنا زنانه می باشد. البته برخی از افراد لاکرا را با نام اسپاندکس نیز می شناسند.

 

لاکرا در برابر مواد شیمیایی و همچنین انواع میکروب ها مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و زمانی که در مقابل آب قرار می گیرد حالت طبیعی خود را از دست نمی دهد. این جنس پارچه از پلاستیک طبیعی ساخته شده است به همین دلیل در برابر انواع شرایط مستحکم است.

 

پارچه مایو شنا از جنس PBT

جزئیات :

  • PBT مخفف پلی اتیلن ترفتالات است.
  • این ماده اغلب با پلی استر ترکیب شده است.
  • جهت شنا در فضای باز عالی است.
  • جهت مسابقات شنا و ورزش های تناسب اندام ایده آل است.

 

مزایا :

  • آب را کم جذب می کند و سریع خشک می شود.
  • از لحاظ کشسانی شبیه به اسپندکس است و کشش خوبی دارد.
  • در مقابل حرارت و کلر موجود در آب مقاوم است.
  • دوام و ماندگاری خوبی دارد.

 

مایو شنا از جنس کتان

جزئیات :

  • جهت شنای مسابقاتی توصیه نمی شود.
  • برای لباس های شنا که مخصوص مد می باشد، بیشتر استفاده می گردد.

 

مایو شنا از جنس نایلون

جزئیات :

  • نایلون یکی از رایج ترین پارچه ها برای لباس شنا می باشد.
  • کشسانی مناسبی دارد.
  • نایلون جهت افزایش انعطاف پذیری اغلب با Spandex ترکیب شده است.

 

مزایا :

  • سبک وزن است.
  • آب را کم جذب می کند و سریع خشک می شود.
  • هزینه آن کمتر است.

معایب :

  • از آنجایی که مقاومت پایینی دارد،قرار گرفتن طولانی مدت در نور خورشید موجب می گردد پارچه درهم بشکند و در زمان کوتاه تری حالت خود را از دست بدهد. ( جهت جلوگیری از خرابی زود هنگام پیشنهاد می گردد، مایو شنا ی خود را پس استفاده از آب، با آب سرد شستشو نمایید.

 

انتخاب پارچه‌ی مناسب برای دوخت مایو بسیار مهم است. حتما شما هم دوست ندارید که وقتی وارد آب می‌شوید بدنتان از زیر پارچه مشخص باشد یا لباس آنقدر سنگین شود که نتوانید تکان بخورید.

 

یا بدتر از آن، وقتی پارچه با آب تماس پیدا می‌کند کوچک شود و مایوی شما تبدیل به مایوی کودک شود! در اینجا نکات مهمی که باید در زمان خرید پارچه برای دوخت مایو در نظر بگیرید را به شکل لیستی خلاصه آورده‌ایم.

 

  • وزن: پارچه‌هایی با الیافت مصنوعی سبک‌تر از پارچه‌هایی با الیاف طبیعی هستند. وزن ایدئال برای هر متر مربع پارچه‌ی شنا ۱۸۰ تا ۲۰۰ گرم است.

 

  • احساس راحتی: پارچه‌ای را انتخاب کنید که وقتی روی بدنتان قرار می‌گیرد احساس اعتماد به نفس و راحتی به شما می‌دهد. طرح پارچه باید برای شما دوست داشتنی باشد و با پوشیدن آن دچار اضطراب نشوید. اگر دوست ندارید بدنتان جلب توجه کند اصلا به سراغ پارچه‌های نئونی نروید.

 

  • راحتی: پارچه‌ای انتخاب کنید که انعطاف‌پذیری بالا داشته باشد تا شنا کردن و راه رفتن با آن راحت باشد. همچنین آنقدر نرم باشد که در تماس با پوست بدنتان، آسیبی به آن نرساند.

 

  • رنگ: برای اینکه با ورود به آب، رنگ مایوی شما در استخر پخش نشود باید به سراغ پارچه‌هایی بروید که رنگ ثابت دارند. طرح‌های چاپی یا پارچه‌هایی که بعد از بافت رنگ شده‌اند اصلا برای دوخت مایو مناسب نیستند.

 

  • سرعت خشک شدن: اگر زیاد شنا می‌کنید پارچه‌ای انتخاب کنید که سریع خشک شود. الیاف مصنوعی، مخصوصا پلی‌استر، بهترین انتخاب برای دوخت مایو است.

 

  • خاصیت کشسانی: کش آمدن و انعطاف‌پذیری پارچه‌ی مایو باید خیلی زیاد باشد تا شما به راحتی بتوانید شنا کنید و حرکاتتان محدود نشود. پارچه‌ای که برای دوخت مایو استفاده می‌کنید باید به راحتی در کشش چهار طرفه حداقل ۶۰% تا ۷۰% تغییر سایز داشته باشد.

 

  • ماندگاری: پارچه‌ای را انتخاب کنید که با دوام است. مقاومت در برابر مواد شیمیایی داخل آب استخر و اشعه‌ی ماوراء بنفش از مهم‌ترین مواردی است که باید در خرید پارچه در نظر گرفت.

 

  • نگهداری آسان: پارچه‌ای را انتخاب کنید که در یک شست‌وشوی ساده با آب، اثر تمام مواد شیمیایی داخل آب استخر از روی آن پاک می‌شود.

 

  • هزینه: قیمت پارچه یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید آن است. پارچه‌های پلی‌استر معمولا ارزانترین پارچه‌ها هستند که اتفاقا برای دوخت مایو مناسب‌ است. در زمان خرید سعی کنید با توجه به بودجه‌تان بهترین پارچه را بخرید تا بتوانید مدت زمان طولانی‌تری از مایو استفاده کرده و در زمان استفاده، با هیچ مشکلی روبه‌رو نشوید.

 

چگونه متوجه آلرژی به پارچه مایو شویم؟

تشخیص دقیق ماده یا پارچه‌ی فعال کننده‌ی آلرژی شما آسان نیست. الیاف ترکیبی در پارچه و رنگ‌های مختلف که در آن‌ها استفاده می‌شود کار را سخت می‌کند. به صورت کلی اگر بثورات جلدی روی کمر شما پدیدار شود ممکن است به لاتکس موجود در کش لباس زیرتان حساسیت داشته باشید اما بهترین راه برای تشخیص و درمان آلرژی، مراجعه به یک متخصص است.

پارچه مایو
پارچه مایو را بشناسید. ویژگی های پارچه مایو

چه زمانی برای آلرژی پارچه‌ای باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر چند هفته بعد از مشاهده‌ی علائم آلرژیک رنگ پوست شما روشن نشد و مشکلات پوستی همچنان ادامه داشتند حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. اگر بثورات پوستی بسیار بزرگ هستند یا بخش بزرگی از بدنتان، مثلا تمام کتف، را پوشانده‌اند باید به پزشک مراجعه کنید.

 

در صورتی که بثورات جلدی دردناک است، با خارش زیاد همراه است یا بثورات در حال بزرگ شدن و پخش شدن هستند باید در اولین فرصت به متخصص پوست مراجعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز