Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 خرداد 1402

چگونه از لباس چرمی نگه داری کنیم ؟ + روش نگه داری از چرم !

لباسهای چرم یکی از متنوع ترین و محبوبترین لباسها در جهان هستند که در صورت نگهداری درست می توانید سالها از آنها استفاده کنید. لباس های چرم در مقایسه با سایر لباس ها به توجه بیشتری نیاز دارند و عدم نگهداری صحیح از آنها می تواند منجر به ساییدگی زودرس شود و مجبور به تعویض یا تعمیر لباس چرمی خود شوید. مراقبت مناسب از لباسهای چرمی می تواند چرم را برای مدت طولانی انعطاف پذیر و سالم نگه دارد و سال های بیشتری از لباس چرم خود استفاده کنید. در این مطلب چند روش نگهداری لباس چرمی را با شما عزیزان در میان گذاشته ایم که می توانید مورد استفاده قرار دهید.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

استفاده از نرم کننده بر روی لباسهای چرم

یک روش نگهداری از لباس چرمی استفاده از نرم کننده مخصوص لباسهای چرم است. نرم کننده چرم را مرطوب نگه می دارد و از خشک شدن و ترک خوردن آن جلوگیری می کند. مقداری نرم کننده لباس چرم را بر روی پنبه بمالید و بطور یکنواخت بر روی سطح لباس چرمی خود بکشید. در نهایت نرم کننده اضافی را با یک پارچه خشک پاک کنید.

توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از نرم کننده می تواند منجر به آسیب لباس چرمی شما شود. سعی کنید هر 2-3 ماه یکبار از نرم کننده استفاده کنید.

  • پر کردن لباس چرم با کاغذ
    برای نگهداری لباسهای چرم، قسمت داخلی لباس خود را با کاغذ بدون اسید پر کنید. این کار لباس شما را از گرد و غبار محافظت می کند. کاغذ را در آستین و جیب کت خود قرار دهید و پس از انجام این کار، همه دکمه ها و زیپ ها را ببندید. کاغذ بدون اسید علاوه بر اینکه مانند یک مانع بین لباس چرم و خاک، گرد و غبار و رطوبت ایجاد می کند، بلکه کمک می کند تا فرم اصلی لباس چرمی شما حفظ شود.
  • حفظ انعطاف لباس چرم
    برای حفظ انعطاف، لباس چرم را در پارچه ای با قابلیت جریان هوا بپیچید. می توانید آن را در یک ملحفه سفید قرار دهید. همچنین می توانید از کیف پارچه ای استفاده کنید. برای نگهداری لباس چرم خود از کیسه پلاستیکی استفاده نکنید زیرا پارچه لباس خشک می شود.
    ملحفه را قبل از پیچیدن کاپشن در آن بشویید. هرگز کاپشن خود را تا نکنید. این کار باعث چین خوردگی مواد می شود و بازگشت ژاکت به شکل اولیه را تقریباً غیرممکن می کند.
  • آویزان کردن لباس چرم
    لباس چرم را روی چوب لباسی آویزان کنید. کاپشن های چرمی وقتی روی آویز لباس نگهداری نمی شوند مستعد چروک شدن هستند. با قرار دادن لباس چرمی خود روی رخت آویز، شکل اولیه خود را حفظ می کند و در عین حال خطر چین و چروک را به حداقل می رساند. اما ژاکت چرمی خود را روی هر چوب لباسی قرار ندهید. برای حداکثر محافظت در برابر چین و چروک، آن را روی یک چوب لباسی چوبی با وزن زیاد نگهداری کنید. در مقایسه با چوب لباسی پلاستیکی، چوب لباسی چوبی محکم تر و بادوام تر است. در نتیجه احتمال تغییر شکل آنها در زیر وزن کت چرم اصل کمتر است.

 

نگهداری از کاپشن چرم بهتر از تعمیر آن است

اگر تازه یک کاپشن چرم برای خودتان خریده‌اید و هنوز آن را  به تن نکرده‌اید، بهتر است پیش از پوشیدن، این نکته را برای مراقبت از کاپشن چرم به خاطر بسپارید.

استفاده از اسپری یا واکس مخصوص چرم برای حفظ نرمی، جلوگیری از ترک خوردن و نگهداری از کت یا کاپشن با ارزش شما حیاتی است.

اگر قصد استفاده از اسپری را دارید، همیشه پیش از این که کل کاپشن خود را اسپری بزنید، ابتدا آن را روی یک نقطه‌ی کوچک از لباس تست کنید تا مطمئن شوید برای کاپشن شما مناسب است و خرابی یا تغییر رنگ ایجاد نمی‌کند. برای تست کردن اسپری جایی از کاپشن مثل زیر یقه را انتخاب کنید که در دید نباشد

 

از الکل برای پاک کردن لکه‌های جوهر روی کاپشن چرم استفاده کنید

آیا تا به حال رد خودکار مشکی روی آستین کاپشن چرم شیک شیری رنگتان افتاده است؟ قطعا بهتر است پاک کردن این لکه را بر عهده‌ی افراد متخصص بگذارید، اما اگر ناچار بودید می‌توانید از یک حوله‌ی الکلی برای پاک کردن جوهر استفاده کنید.

استفاده از حوله‌ی الکلی تنها منحصر به لکه‌ی جوهر روی کت و کاپشن چرم است؛ برای کت جیر هرگز از این تکنیک استفاده نکنید.

نکته‌ی دیگر این که برای پاک کردن لکه‌ی جوهر، از پارچه‌ی رنگی استفاده نکنید و پارچه را به صورت محکم و خشن روی لباس چرم نکشید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز