Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 آبان 1401

کلاه کپ یا بیس‌بالی چیست؟ + اکسسوری بیس‌بال! + تاریخچه کلاه بیس‌بال؟

همه چی درباره کلاه بیس‌بال یا کپ!

کسانی که قصد خرید کلاه را دارند باید بدانند کلاه بیسبالی یکی از انواع خانواده کلاه کپ می باشد. بدون شک در هر خانه یک عدد کلاه بیسبالی را پیدا می کنید. محبوب همگان است. نرم می باشد. همین نرم بودن باعث می شود حسابی روی سر شما فیکس شود. قسمت تاج آن گرد است. در سمت پیشانی آفتابگیری دارد که با آستر سفت و محکم شده است. این طراحی سبب شده در فصل گرما زیر نور خورشید سایبانی داشته باشید. آفتاب مستقیم به پوست شما نمی خورد و مهمتر از آن چشم های شما آسیب نمی بینند. شکل کلاه بیسبالی به مرور زمان تغییراتی داشته است.

تاریخچه‌ی کلاه بیس‌بال یا کپ چیست؟

کلاه بیس‌بالی لباس سنتی بازیکنان بیسبال بوده است. پارچه آن یک دست بوده و بند تنظیم کننده در انتها نداشت. آن ها در اندازه های استاندارد عرضه می شدند. برای بار اول در دهه ۱۹۶۰ توسط فردی به نام بروکلین اکسیلسیزر مورد استفاده قرار گرفت. اوایل دهه ۱۹۷۰ در قسمت پشت کلاه بند تعبیه شد که آن را بر روی سر قابل اندازه می کرد. از دهه ۱۹۸۰ در ایالت متحده و دیگر کشورها رواج پیدا کرد. امروزه از آن نه تنها به خاطر اهداف محافظت کنندگی بلکه به عنوان اکسسوری هم استفاده می کنند. همین امر باعث شد کلاه بیسبالی در طرح ها و مارک های مختلف وارد بازار شود و ترند بهار و تابستان باشد.

هر چند تاریخچه ی کلاه ها به 3500 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد با این حال کلاه کپ دارای پیشینه ی کمتری می باشد. ما در اینجا تاریخچه ی مختصری در مورد بیسبال کپ برای شما بازگو خواهیم  کرد. بیسبال کپ یا همان کلاه کپ یک پدیده همه گیر و رایج در همه جای جهان بالاخص آمریکا می باشد و شکل کلاه کپ ( بیسبال کپ) از کلاههای لبه داری که در قرن نوزدهم میلادی معمولا در نواحی روستایی انگلستان بسیار رایج بوده اند سرچشمه می گیرد که در آن دوران با نام deerstalker نامیده می شد و ما آن را با شخصیت شرلوک هولمز می شناسیم.

این کلاه از پشم ساخته می شد و یک لبه در جلو و یک لبه در عقب داشت که از تابش نور خورشید به روی صورت و گردن جلوگیری می کرد. اولین بیسبال کپ ها یا کلاه های کپ امروزی با پشم و لبه ی چرمی ساخته شدند و به وسیله ی بازیکنان بیسبال در قرن 19 پوشیده می شدند. با شروع قرن بیستم کلاه کپ از زمین های بازی و روستا ها راه خود را به کمد لباس ها باز کرد و امروزه این کلاه ها به منظور نشان دادن هواداری از یک تیم پوشیده می شوند و به عنوان یک بیانیه ی مد درآمده است

همان طور که طرفداران دونالد ترامپ با پوشیدن یک نوع از کلاه و “شعار عظمت را به آمریکا بازگردانیم ” به روی کلاه حمایت خود را از او اعلام می کردند. اولین تیم های بیسبال در دهه ی اول از قرن هجدهم از کلاه های استاندارد شده ای استفاده نمی کردند.

در آن دوران بازیکنان می توانستند هر نوع کلاه نقاب داری که دوست دارند را برای جلوگیری از تابش نور خورشید به چشم هایشان به سر داشته باشند. بسیاری از این بازیکنان از کلاه های لبه دار دایره ای استفاده می کردند. در دستوالعمل سالیانه ی بیسبال در سال 1888 انواع متنوعی از کلاه های کپ که توسط بازیکنان بیسبال پوشیده می شد به نمایش در آمده است.

کلاه هایی که ما امروزه به نام بیسبال کپ می شناسیم در آن سال ها شروع به شکل گیری کرد. در دهه ی 1890 میلادی سوراخ های هوا روی کلاه تعبیه شد و در سال 1901 تیم ببرهای دیترویت تصویری از یک ببر نارنجی در حال دویدن به عنوان یک لوگو روی کلاه کپ خود گذاشت، در سال 1903 لبه هایی به کلاه اضافه شد همچنین لبه های بلند تر در دهه ی 1920 تا 1930 به بازار عرضه شدند

انواع کلاه بیس‌بال را بشناسید!

تفاوت اندکی بین انواع مختلف کلاه بیسبالی وجود دارد. همه ی آن ها روی سر فیکس می شوند و بند تنظیم کننده دارند. همین باعث شده است که انواع این کلاه محبوبیت بالایی داشته باشد چون شما در حین استفاده از آن نگران این نیستید که کلاه از سر شما بیفتد. مخصوصا در هنگام بازی در تیم مورد علاقه خود با خیال راحت کلاه با برند دلخواهتان را سر می کنید. سوال دیگری که وجود دارد این است که تا به حال برای شما پیش آمده کلاه خود را از سر بردارید و روی میز بگذارید؟ مطمئنا جواب شما مثبت است. پس با این صحنه مواجه شده اید که گاهی اوقات کلاه پس از اینکه از سر برداشته شد هنوز ساختار خود را حفظ کرده است. به این نوع کلاه بیسبالی ساختاری می گویند.

این نوع کلاه با پارچه ای محکم که در بستری پلاستیکی فرورفته تقویت می شود. نوع دیگری که فاقد این پارچه ی تقویت کننده است را بدون ساختار می گویند. همان هایی که وقتی از سر برمیدارید قسمت فوقانی آن رو به بالا می رود. کج و معوج می شود و از هر طرف آن را فشار بدهید جای انگشت روی آن فرورفتگی ایجاد می کند.

قسمت تاج کلاه بیسبالی

کلاه بیسبالی و به طور کلی انواع کلاه کپ در قسمت تاج دارای یک ویژگی هستند، حالت نرم و انعطاف پذیری که این قسمت دارد این امکان را به شما می دهد که کلاه به صورت کاملا فیت و بدون فضای اضافی بر روی سر شما قرار بگیرد. همین بحث کاملا قرار گرفتن بر روی سر شما باعث می شود هم احساس راحتی کنید و از سر شما نیفتد و هم تهویه از طریق سوراخ های موجود در این بخش بهتر صورت بگیرد.

کلاه بیسبالی پشت باز

با ساختار کلی کلاه بیسبالی آشنا شدیم. حال می خواهیم ببینیم تفاوت های کوچکی که باعث ایجاد مدل های مختلف می شوند، چیست. در مورد بند تنظیم کننده ای که در پشت می آید، شرایطی را در کلاه ایجاد می کند که شما بتوانید آن را بر روی سر خود کاملا تنظیم کنید و اندازه سر شما گردد. مخصوصا در خرید اینترنتی این نوع کلاه یک انتخاب مناسب می تواند باشد چون دیگر لازم نیست نگران تنگ یا گشاد بودن آن بر روی سر خود باشید. این نوع کلاه که دارای بند تنظیم کننده می باشد با اکثر لباس ها به راحتی ست می شوند.

قسمت های مختلف کلاه چیست؟

لبه / نما

تاج پادشاهی

عرق بند

آستر داخلی

زیر لبه

قسمت تزیینی

روبان یا بند

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز