Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 شهریور 1401

استایل پرپی چیست؟ + خصوصیات استایل پرپی

استایل پرپی یک نوع استایل کژوال منظم و هوشمندانه است که همه آیتم‌ها در کل استایل باهم هماهنگ هستند. کلمه پرپی در اصل به فرم مدارس پیش‌دانشگاهی و کالج که در سواحل شرقی آمریکا پوشیده می‌شده اشاره دارد.

تاریخچه پرپی از کجا  پدید آمد؟

خاستگاه استایل و سبک پرپی به شمال آمریکا برمی‌گردد. در دهه 1920 فرزندان خانواده‌های ثروتمند به بهترین مدارس خصوصی کشور می‌رفتند.

پولدارانی که در این مدارس تحصیل می‌کردند، سبک و استایل خاصی از لباس می‌پوشیدند، منش و نگرش خاص خود را داشتند.

این مدارس لباس فرم خاص خودشان را داشتند، باگذشت چندین سال دانش آموزان استایل شخصی خود را با لباس‌های فرم درست کردند.

به دلیل اینکه مدارس یا کالج‌ها آغاز چنین سبکی بودند به استایل پرپی، استایل کالجی یا دانش‌آموزی نیز گفته می‌شود.

این نکته را به یاد داشته باشید که استایل پرپی، به تکامل رسیده استایل ivy league است.

خاستگاه استایل preppy کجاست؟

استایل‌ها و سبک‌های مختلفی در دنیای مد وارد می‌‎شود؛ برخی عمری کوتاه دارند و بعد از مدتی فراموش خواهند شد؛ اما بعضی از سبک پوشش‌‎ها نیز محدودیت زمانی و مکانی خاصی ندارند و سالیان سال محبوبیت بی‎‌نظیری را خواهند داشت. یکی از استایل‎‌های بسیار محبوب؛ استایل پرپی است. این سبک پوشش از سال 1960 تا 1970 در شمال شرق آمریکا جریان داشت. پرپ نمونه‌‎ای از خرده فرهنگ آمریکایی است که در شمال شرق برای قشر مرفه خدمت رسانی می‎‌کرد. مدارس prep schools، که در شمال آمریکا فعالیت می‎‌کردند، فرم خاص کلاسیک داشتند؛ به مرور زمان این استایل از دبیرستان و کالج به دنیای طراحان مد راه پیدا کرد. زیبایی، جذابیت و تنوع بی‎‌نظیر این استایل، باعث شد افراد زیادی طرفدار این پوشش گردند

انتخاب لباس به سبک پرپی چگونه است؟

استایل پرپی با آوانگارد میانه‌ای ندارد. ترکیب‌ها در این استایل ساده، اصیل و شیک هستند. خیلی اهل استایل لایه‌لایه نیستند و تعداد لایه‌ها محدود است. سیلونت‌ها در این سبک اندامی و بدون حجم و رنگ‌ها درخشان و شاد است.

انواع طرح پارچه چهارخانه به‌خصوص کینگهام، راه‌راه، خال‌خالی، تویید، آرگایل و تارتان هم در این استایل دیده می‌شود.

در میان افرادی که به سبک پرپی مدرن لباس می‌پوشند، طرح‌های ریز و ظریف گل‌گلی یا بته‌جقه هم به چشم می‌خورد.

اگر علاقه دارید به سبک پرپی لباس بپوشید، بهتر است با:

  • چند مدل پیراهن و شومیزهای یقه دار
  • پیراهن‌های مدل آکسفورد
  • تونیک‌هایی با رنگ روشن
  • دامن پلیسه و پیلی دار کوتاه به همراه جوراب و جوراب‌شلواری
  • کت‌های بلیزر

کمدتان را تکمیل کنید. می‌توانید در فصل‌های سرد از ژاکت‌های ریزبافت دکمه‌دار و پلیورهای یقه‌هفت در کنار یک شومیز یقه دار بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکته مهم

علاوه بر انتخاب رنگ‌های مناسب، باید بدانید که چه رنگ‌هایی با چه رنگ‌های دیگری به شما یک ترکیب و استایل شیک و مناسب می‌دهد.

برای رسیدن به این هدف شما می‌توانید از چرخه رنگی کمک بگیرید و در هنگام ست کردن لباس‌هایتان، از رنگ‌هایی استفاده کنید که در کنار هم شیک و زیبا دیده می‌شوند.

به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید یک کت و ژاکت به رنگ قرمز را روی یک تی‌شرت سبزرنگ بپوشید و از ترکیب این دورنگ باهم لذت ببرید.

انتخاب لباس‌های ساده و کلاسیک یکی از سبک های پرپی

به‌صورت کلی برای ساخت یک استایل پرپی از لباس‌ها و اکسسوری‌های ساده و کلاسیکی استفاده می‌شود که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند، ما به شما توصیه می کنیم که اگر به دنبال ساخت استایل پرپی برای خود هستید بهتر است که از تی‌شرت، لباس‌های ساده و لباس‌هایی به سبک کلاسیک استفاده کنید.

به‌عنوان‌مثال لباس‌های یقه دار و سه دکمه، کت‌وشلوارهایی به رنگ آبی تیره، پیراهن‌های مدل آکسفورد، تونیک‌ها بارنگ روشن، شلوار جین سفید، پیراهن‌های کوتاه و بدون آستین ازجمله لباس‌هایی هستند که برای ایجاد یک استایل ساده به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

برای ایجاد یک استایل ساده و شیک در فصل‌های سرد، باید چندرنگ و مدل پلیور در کمد لباس خود داشته باشید. یکی از محبوب‌ترین پلیورهایی که برای استایل پرپی کاربرد دارد.

پلیورهایی با طرح اسکاچ هستند، مزیت این مدل پلیورها این است که هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، البته رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید بر طبق سلیقه خودتان از بین آن‌ها انتخاب کنید.

تا جایی که می‌توانید، لباس‌هایی ساده انتخاب کنید

مهم‌ترین نکته‌ای که برای داشتن یک استایل پرپی باید به آن توجه کنید، این است که تا حد امکان تمام لباس‌های خود را ساده انتخاب کنید. لباس‌هایی که طرح‌های شلوغ دارند، و یا پوشیدن چندین لباس بر روی هم، برای ایجاد یک استایل کالجی اصلا کار مناسبی نیست. پس تا آنجایی که می‌توانید، لباس‌هایی با الگو و طرح ساده، و یا لباس‌های ساده و تک رنگ انتخاب کنید. استفاده از زیورآلات و اکسسوری زیاد هم برای داشتن استایل پرپی اصلا مناسب نیست. اگر دوست دارید که دو لایه لباس بپوشید، سعی کنید که از یک ژاکت نازک و یا یک کت اسپرت و شیک استفاده کنید.

انتخاب زیورآلات و اکسسوری مناسب استایل پرپی

مدل مو شیک و ساده یکی دیگر از روش های پرپی

مدل موی مناسب برای داشتن یک استایل شیک و ساده، یک مدل موی کلاسیک و مرتب است. حتما موهای خود را تمیز نگه دارید و به طور مرتب آنها را شانه کنید. اگر موهای کوتاهی دارید، می‌توانید آن‌ها را به شکل فرق کج و یا فرق از وسط درست کنید. اگر هم موهای بلندتری دارید، می‌توانید آن‌ها را به شکل دم‌اسبی درست کنید، و یا پشت سر خود گوجه کنید تا شیک‌تر دیده شود. مدل موی فرق کج و فرق از وسط برای خانم‌ها، و پوش دادن جلوی موها برای آقایان، مدل‌هایی شیک و کلاسیک هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

به طور کلی، مهمترین نکته این است که به طور دائم موهای خود را تمیز کنید، شانه کنید، و در بازه‌های زمانی مشخص پیش آرایشگر خود بروید تا مدل موهای شما را مرتب کند.

نکات طلایی در استایل پرپی را بدانید

قوانین دنیا فشن را بدانید و رعایت کنید.
آداب معاشرت را در جامعه همیشه مدنظر داشته باشید.
مرتب و آراسته بودن از اصول اصلی این استایل می‎‌باشد.
اندام ایده‌‎آل داشته باشید و روزانه ورزش را در برنامه خود قرار دهید.

استایل پرپی به هر انسانی اصالت و سادگی را می‎‌بخشد. این سبک بسیار منحصربه‌فرد است و نظم را در زندگی شما به جریان می‌‎اندازد. خانم‏‌ها و آقایان مرتب و منظم بهترین گزینه‌‎ها برای انتخاب و پوشش این سبک خواهند بود؛ زیرا با استفاده از این استایل بسیار فاخر به نظر خواهند رسید.

کلام پایانی…

امید واریم با مطالعه این پست توانسته باشیم استایلی مناسب را به شما معرفی کرده باشیم و شما به هدفتان نزدیک شده باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز