Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 شهریور 1401

استایل یونیسکس چیست؟ + ویژگی استایل یونیسکس را بدانید!

همه چیز در رابطه با استایل یونیسکس

یونیسکس با معنای لغوی «تک‌جنسی»، ‌«میان‌جنسی» یا ‌«فراجنسی» شامل آن دسته از لباس‌ها و اکسسوری‌هایی می‌شود که هم برای مردان و هم برای زنان قابلیت استفاده دارد. در این مطلب به ویژگی‌ها، تاریخچه‌ی مد یونی‌سکس و برندهای یونیسکس در صنعت مد و فشن جهان می‌پردازیم.

از دیرباز کلیشه هایی همچون رنگ، طرح و یا جنس لباس‌ها در مورد لباس مردان و زنان تعریف شده و پوشش زنان و مردان را متفاوت کرده است، به عنوان مثال رنگ صورتی «زنانه» و رنگ آبی «مردانه» تعریف شده است یا کت و شلوار پوششی مردانه و پارچه‌های توری آیتمی زنانه تعریف شده‌اند. مد یونیسکس سعی در شکستن این کلیشه‌ها دارد. در این جریان سنت‌شکنانه ارتباط میان لباس و جنس فرد بازتعریف می‌شود. جریان مد یونیسکس به اشتراکات بین جنسیت‌ها می‌پردازد و با سعی بر اتحاد و یکی شدن جنس زن و مرد استایلی فراتر از جنسیت تعریف می‌کند. طراحان این نوع لباس‌ها اعتقاد دارندکه در دنیای امروز بعضی از افراد علاقه‌مند هستند لباس‌هایشان را آزادانه‌تر و بدون هیچ برچسب مردانه و زنانه‌ای انتخاب کنند.

مد یونیسکس به قدری رایج شده است که ممکن است شما بدون این که خودتان متوجه شده باشید از آیتم‌های یونیسکس و تک‌جنسی استفاده کرده باشید. امروزه در صنعت مد آیتم‌هایی همچون کیف، کفش، کت، شلوار، پیراهن و حتی عطرهایی وجود دارند که هم برای مردان و هم برای زنان قابل استفاده هستند.

چطور استایل یونیسکس داشته باشیم؟

حال که نزدیک به دو دهه از قرن ۲۱ میگذرد، با تغییر سبک زندگی و هرچه بیشتر نزدیک‌ شدن نقشی که مردان و زنان در جامعه ایفا می‌کنند، پوشش مردان و زنان نیز به یک‌دیگر نزدیک شده است. امروزه پوشیدن شلوار برای بانوان بدیهی به نظر می‌رسد، رنگ‌های استفاده شده در لباس آقایان بسیار تنوع یافته‌ و بسیاری تی‌شرت‌ها، بلوزها و کفش‌ها تفکیک جنسی نمی‌شوند

پذیرفته شدن استایل یونیسکس

امروزه از دوره ای که زنان لباس گل گلی و دامن میپوشیدند و مردان لباس رنگ تیره و ساده به تن داشتند فاصله گرفتیه ایم. صورتی دیگه به عنوان رنگی دخترونه شناخته نمیشه و زنان هم میتونن کت و شلوار به تن کنن.

به گونه ای میشه گفت یونیسکس وارد عمل شد و همه ی تصورات و چهارچوب های ذهنی بشر رو درهم شکست. یونیسکس لباس هایی رو طراحی کرد که فارغ از جنسیت هرکسی بود و در واقع این استایل با توجه به اشتراک های لباس مرد و زن ساخته شد.

امروزه هم با تغییر سبک زندگی نقش مردان و زنان در جامعه به هم نزدیک تر شده و به همین دلیل پوشش زنان و مردان نیز به هم شباهت های بیشتری پیداکرده است. بعضی از آیتم های لباس دیگر مخصوص زنان یا مردان تولید نمیشن و برای هر دو گروه قابل استفاده اند.

تاثیر بر جامعه

مفهوم تک جنسیتی پیامدهای گسترده ای داشت زیرا  تاثیرات آشفته کننده ای برای جامعه داشت و مد رو به ابزاری قدرتمند در براندازی هویت جنسی از طریق مفهوم لباس تبدیل کرد. در طول تاریخ و با درجات مختلف موفقیت، طراحان لباس مرسوم رو به چالش کشیدند. در دهه 1920 ، شانل زنانگی جدیدی رو در مد متصور شد که شامل شلوار،  نماد قدرت مردانه بود. با این حال، تا جنبش آزادی زنان در دهه 1970 زمان برد که شلوار به عنوان لباس زنانه مورد قبول جهانی قرار بگیره. به طور گسترده تری رواج پیدا کنه و استایل یونیسکس

لباس‌های پر استفاده در مد یونیسکس

در این سبک از مد لباس‌هایی وجود دارند که توسط مخاطبین مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند و علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده‌اند. در زیر تعدادی از این لباس‌ها را برای شما معرفی کرده‌ایم:

ژاکت جین

شاید مرسوم‌ترین لباسی که بتوان با شلوار جین و تیشرت استفاده کرد ژاکت جین باشد. به دلیل این که از نظر فیت شدن با بدن فرقی برای مردان و زنان وجود ندارد، هر دو می‌توانند از ژاکت‌های جین استفاده کنند و ظاهری زیبا برای خود به وجود بیاورند.

تی‌شرت

تی‌شرت‌ها از معدود لباس‌هایی هستند که هم به استایل مردانه و هم استایل زنانه می‌آیند. شاید یک سری تی شرت زنانه باشند که زیاد برای مردان مناسب به نظر نرسد اما اکثر تی‌شرت‌های مردانه قابل استفاده توسط زنان هستند.

سایز لباس

سایز لباسهای یونیسکس دارای تنوع زیادی می‌باشد و بستگی به برند و تولیدی این لباس ها ممکن است متفاوت باشد. برخی از برندها تنها لباس های فری سایز را برای این گونه سبک لباس ها فراهم کرده اند. برخی به صورت اورسایز و برخی هم دارای سایز بندی می باشد. در برخی برندها هم برای خانم ها هم برای آقایان از سایز بندی لباس های مردانه برای آن کمک می‌گیرند و بنابراین سایز لباس انتخابی شما کاملا بستگی به سلیقه و نوع استایل و همچنین برندی که قصد خرید از آن را دارید، بستگی دارد.

نحوه پوشیدن لباس های یونیسکس

آیا شما نیز به پوشیدن لباس های یونیسکس علاقه دارید، ولی نمی دانید که چگونه باید آنها را بپوشید و با آنها خلق استایل کنید؟ نگران نباشید که شما خانم هستید یا آقا، با انجام این راهکارها می توانید استایل زیبای یونیسکس را برای خود رقم بزنید.

-از لباس های یونیسکس به عنوان لایه پایه لباس خود استفاده کنید.

لباسهای یونیسکس معمولا طراحی شلوغی ندارند و به صورت ساده هستند. بنابراین استفاده از آن ها در خلق استایل جدید کار دشواری نیست. شما می توانید از تی‌شرت‌های یونیسکس به عنوان پایه لباس یا هر استایلی استفاده کنید. حتی می توانید زیر پیراهن های خود از این گونه تی شرت ها استفاده کنید، می توانید یک تی‌شرت سفید را همراه با کت های تک اسپرت و یا بلیزر استفاده کنید و بنابراین می توانید با این روش استایل کمی رسمی‌تر هم با این گونه لباس ها داشته باشید.

جزئیات را فراموش نکنید

از آنجا که لباس‌های یونیسکس معمولاً اورسایز و یا فری سایز هستند که کاملا فیت و قالب بدن نیستند، بنابراین استفاده از یک اکسسواری همچون گردنبند می تواند جلوه زیبایی به استایل شما ببخشد. همچنین می توانید از دستمال گردن یا شال گردن برای زیبایی بیشتر استایل خود نیز استفاده کنید.

حرف آخر

شاید مد یونیسکس را بتوان به عنوان یکی از به روزترین و محبوب‌ترین سبک‌های مد در دنیا به حساب آورد. مردان و زنان بسیاری از این نوع لباس‌ها در طول روز استفاده می‌کنند و این سبک از مد روز به روز در حال پررنگ‌تر شدن است. صرف نظر از رنگ و طرح، کاربرد چیزی است که کاربران به آن اهمیت بیشتری می‌دهند.

امروزه دنیای مد بسیار پیشرفت کرده و به سطوح جدیدی از طراحی رسیده است

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز