Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 مهر 1401

انواع مختلف میل بافتنی کدامند؟ + کارایی میل بافتنی چیست؟

همه چی درباره انواع میل و سایزبندی

به طور کلی ۳ نوع میل بافتنی موجود است

۱- میل بلند   2- میل گرد یا سیمی   3-میل دو سر

۱- میل صاف : به صورت جفت می باشد که در اندازه های ۲۵-۳۰ و ۳۵ سانتیمتری موجود است.شکل میل صاف و کشیده است و در سایز های شماره ۲ الی ۱۰ موجود می باشد.هر چه ضخامت نخ نازکتر باشد از میل شماره پایین تر و هر چه ضخامت نخ بیشتر باشد از میل های ضخیم تر استفاده می شود.معمولا سایز میل که برای هر نوع نخ استفاده شود بر روی لیبل های دور کاموت درج شده است.برای کسانی که بافت آنها معمولا سفت میشود و قادر به بافت های شل تر نیستند بهتر است دقیقا شماره میلی که روی لیبل کاموا درج شده را بکار ببرند.افرادی که بافت متوسطی دارند (نه خیلی شل و نه خیلی سفت) بهتر است از شماره درج شده روی کاموا یک شکاره پایین تر استفاده کنند (مثلا اگر کاموا ۴ تا ۴٫۵ باشد بهتر است با شماره ۳ تا ۳٫۵ کار کنند). افرادی که بافت آنها خیلی شل می باشد بهتر است از شماره روی لیبل کاموا ۲ شکاره پایین تر استفاده کنند.

۲- میل گرد یا سیمی : این نوع میل از یک جفت میل کوتاه که بوسیله سیم نایلونی به هم متصل میباشد درست شده است که گاهی اوقات استفاده از این نوع میل برای افراد تازه کار کمی سخت می باشد.برای نرم تر شدن سیم نایلونی و جلوگیری از پیچش آن در حین کار می توانید سیم نایلونی را بمدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درون ظرف آب گرم قرار دهید.بهتر است از آب داغ لوله آب گرم استفاده شود زیرا آب داغ در حال جوش به سیم نایلونی صرمه وارد میکند.از آنجایکه در حین بافت با میل گرد یا سیمی بیشتر وزن لباس روی سیم قرار میگیرد و از این رو کار با این نوع میل بهتر و آسان تر است.

۳- میل دو سر : این نوع میل معمولا از ۴ تا ۵ عدد تشکیل شده است و هر دو سر میل دارای نوک تیز و کشیده می باشد.برای استفاده از این نوع میل نیازی به برگرداندن کار در انتهای هر رج نمی باشد بلکه می توانید تا اواسط دانه ها را با یک سمت میل از وسط دانه ها به بعد را با سمت دیگر میل ببافید.در واقع کار را دائما دور می زنید و بافت بدون درز به شکل لوله ایی به دست خواهید آورد.

در آموزش اندازه گیری و سایزبندی در بافتنی چند روش رو به شما یاد میدیم که بتونین برای انواع لباس بافتنی به راحتی اندازه ی مورد نظرتون رو محاسبه کنید.

روش اول :

به کاموای مورد نظر خود دقت کنید اگر کاموای شما از نظر ضخامت متوسط باشد( یعنی روی مارک کاموا شماره میل ۵،۴ تا ۶ درج شده باشد) هر ۲ دانه یک سانتی متر می شود بنابراین قسمت مورد نظر را که می خواهید سر بیاندازید با سانتی متر اندازه گیری کنید

مثلا برای شروع یک پلیور جلو بسته از پهلوی چپ تا راست شخص موردنظر را از روی بدن یا از روی لباس آن شخص با سانتی متر اندازه گیری کنید. مثلا اگر پهنای این قسمت ۴۵ سانتی متر بود و کاموا شما از نظر ضخامت متوسط بود ( با توجه به توضیح بالا ) ۴۵ سانت را ۲ برابر کرده و دقیقا ۹۰ دانه سر بیاندازید

اگر کاموای مورد نظر نازک تر باشد ( یعنی روی مارک آن شماره ۳ تا ۵،۴ درج شده باشد ) ۱۰ دانه بیشتر از ۲ برابر، یعنی  به جای ۹۰ دانه ۱۰۰ دانه سربیاندازید.هر چه کاموا نازک تر باشد ۱۰ تا ۱۰ تا دانه ها بیشتر می شود.

اگر ضخامت کاموا بیشتر باشد( یعنی روی مارک آن شماره ۶ به بالا درج شده باشد) ۵ دانه کمتر از ۲ برابر سر می اندازیم  یعنی:

با میل شماره ۶، ۸۵ دانه

با میل شمارع ۵/۶، ۸۰ دانه

با میل شماره ۷، ۷۵ دانه

روش دوم:

با کاموای مورد نظر ( با هر ضخامتی) ۲۰ دانه را حدود ۵ سانتی متر طبق مدلی که انتخاب کرده اید ببافید. پهنای بدست آمده را با سانتی متر اندازه گیری کرده و برای به دست آوردن اندازه دقیق یک تناسب به روش زیر بنویسید.

مثلا اگر۱۰ دانه شماره ۶ سانتی متر می شود و شما به ۴۰ سانتی متر برای پهنای لباس نیاز داشته باشید تناسبی به این شکل بنویسید.

20/x 10/40 20×40= 800 800÷10= 80 یعنی با 80 دانه کاررا شروع کنید.

به این ترتیب یک قسمت از آموزش اندازه گیری و سایزبندی در بافتنی برای شما عزیزان توضیح دادیم.

اندازه گیری در لباس های جلوباز چگونه است

زمانیکه از پلهوی چپ تا راست شخص مورد نظر را اندازه گیری کردید این اندازه به دست آمده ، به اضافه  ۶ تا ۸ دانه برای سه جاف جا دکمه را برای یک طرف جلو در نظر گیرید.

در این قسمت اندازه بدست آمده را دو برابر نکنید. مثلا اگر پهلوی چپ تا راست شخصی ۴۰ سانتی متر باشد یک طرف جلوی لباس این شخص ۴۶ الی ۴۸ دانه نیاز دارد.

نکته: قابل توجه اینکه برای شروع کارهای جلوباز به شکل ژاکت یا مانتو لازم است اندازه گیری را ۲ الی ۳ سانتی متر گشادتر در نظر بگیرید.

اندازه گیری در سایر قسمت ها چیست

۱) اندازه مناسب برای آستین لباس معمولا نصف تعداد دانه ای است که برای یک بلوز جلو بسته سر می اندازید ( مثلا اگر یک بلوز را به ۹۰ دانه شروع کرده باشید) آستین آن بلوز را به ۴۵ دانه شروع کنید اگر ژاکت جلو باز بافته باشید نصف دانه هایی که برای پشت ژاکت سرانداختید را برای آستین آن ژاکت در نظر بگیرید.

۲) اندازه مناسب برای قسمت پشت لباس ، معمولا قسمت پشت لباس، از قسمت جلوی آن بین ۵ تا ۱۰ دانه کمتر شروع می شود یعنی اگر جلوی لباسی را با ۹۰ دانه شروع کرده باشید قسمت پشت آن رابا ۸۵ دانه شروع کنید اگر کاموای شما نازکتر باشد ۸ دانه سر بیاندازید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز