Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
16 آبان 1401

انواع کفش را بشناسید؟ + کفش چیست؟

همه چی درباره انواع کفش!

همه می‌دانیم که کفش به معنای پوششی برای پا است و برای محافظت از پای انسان طراحی شده است. که بطور کلی می‌توان آن را در دو قسمت رویه و زیره دید. رویه کفش نازک‌تر و انعطاف پذیرتر از زیره است. کفش‌ها به عنوان یک وسیله تزئینی و مد نیز استفاده می‌شوند. طراحی آنها در طول زمان و از فرهنگی به فرهنگ دیگر بسیار متفاوت بوده است، به طوری که ظاهر و فرم کفش در اصل به عملکرد و کاری که برای آن ساخته شده برمی گردد. اگرچه پای انسان می‌تواند با زمین‌ و شرایط آب و هوایی مختلف سازگار شود، اما همچنان در برابر خطرات محیطی مانند سنگ‌های تیز و دمای شدید نیاز به محافظت دارد که کفش‌ها از آنها محافظت می‌کنند. برخی از کفش‌ها به عنوان تجهیزات ایمنی در کارگاه‌های صنعتی پوشیده می‌شوند.

 

مواد بکار رفته در ساخت انواع کفش

مواد بسیاری در ساخت کفش مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرم‌های غنی، توری ابریشمی یا مواد مصنوعی با تکنولوژی بالا، لیستی از متریال‌هایی هستند که در ساخت کفش استفاده می‌شوند.

 

مواد بکار رفته در ساخت کفش چرم

چرم گاوی رایج ترین ماده ای است که برای ساخت کفش  استفاده می‌شود. چرم، بادوام، انعطاف پذیر و قابل کشش است و در سبک‌ها، رنگ‌ها و قیمت‌های متفاوتی وجود دارد. چرم یک ماده عالی برای استفاده در صنعت کفش است و می‌توان کفش‌های کاربردی و شیک زیبایی از چرم ساخت. چرم مثل یک موجود زنده بنظر می‌رسد، شخصیت چرم با پوشیدن آن تغییر می‌کند. یک کفش چرمی دست ساز می‌تواند شاهکار صنعت کفش باشد.

 

پامپ‌ها (pumps)

پامپ‌ها نوعی از کفش‌های پاشنه بلند هستند که پاشنه‌ی آنها به نسبت کوتاه‌تر و راحت‌تر از دیگرکفش‌های پاشنه بلند است و معمولا هیچ بند و سگکی ندارند و پوشیدن و در آوردن آنها آسان است.

 

جالبه بدونید که در گذشته این کفش ها برای آقایان و مناسب جنگجویان و سوارکاری طراحی شده بود ولی سال ها بعد در دنیای غرب مردان اشرافی از آنها استفاده کردند و بعد ها وارد دنیای مد و فشن شد.

 

اگر به یک مهمونی رسمی و یا یک جلسه‌ی کاری مهم میرید این کفش‌ها میتونه بهترین گزینه براتون باشه چون هم کفشی رسمی به حساب میاد و هم میتونید با اون به راحتی راه برید.

 

پاشنه ٣ سانتی (kitten)

همینطور که از اسم این کفش پیداست پاشنه‌ی اون حداکثر ٣سانته، ظاهر پاشنه‌ی کیتن‌ها متنوع است و میتواند دارای بند رو یا پشت پا و تزئینات متنوعی باشد.معمولا کارمند‌ها در محل کار از این کفش استفاده میکنند و به علت کوتاه بودن پاشنه‌ی این کفش و راحت بودن اون معمولا به نوجوان هایی که سنشون برای پوشیدن پاشنه بلند‌ها کمه خیلی پیشنهاد میشه.

 

کیتن‌ها ظاهرن مورد علاقه‌ی سلبریتی‌هایی مثل هیلاری کیلینتون، میشل اوباما و آدری هیپبورن هستند.

 

پاشنه تخم مرغی (cone)

این کفش‌ها راحت هستند و مورد استفاده‌های روزانه قرار میگرفتند.
سطح برخورد پاشنه‌ی کفش با زمین کم و محل اتصال پاشنه با کفش زیاده و به همین علت این کفش پاشنه تخم مرغی نام گرفته است.

 

این روز ها طراحان لباس و استایلیست‌ها علاقه‌ای به این مدل پاشنه ندارند  و این کفش‌ها قدیمی به حساب میایند.

 

پلتفورم (Platform)

این کفش‌ها به اندازه‌ی پاشنه ١٠سانتی‌ها قد شما رو بلند میکنند ولی به علت داشتن لژ در زیر کفش، فشار کم‌تری به کمر و پا‌های شما وارد میشود.

 

در واقع این کفش ترکیبی از پاشنه بلند و لژ میباشد.
پلتفرم‌ها حداقل ١٠ سانت به قد شما اضافه میکند و ٢ تا ٣ سانت لژ در قسمت پنجه‌ی پا دارند که باعث میشه انحنای کمتری در قسمت کف پا ایجاد بشه.

 

این کفش‌ها در یونان باستان در نمایش‌ها و صحنه‌های تئاتر به کار میرفت.

 

این روز‌ها به کتونی یا بوت هایی که لژ بلندی دارن هم پلتفرم میگن.

 

میول (mule)

میول‌ها یکی از ترند‌های سال گذشته بودند و شما حتما این تابستان هم آنها را خواهید دید.

 

میول‌ها کفش‌هایی با پشت باز یا دمپایی‌هایی جلو بسته هستند که از آنها در استایل‌های خیابانی تابستان و مهمانی‌های در خانه میشه استفاده کرد.

 

آنها را میتوانبد با مانتو‌های جلو باز و جین‌های جذب و یا شلوار‌های بگی که آنها هم جزو ترند‌های امسال هستند ست کنید.

 

اسپول لوییس (Spool Louis)

این مدل کفش پاشنه بلند هم جزو قدیمی‌هایی به حساب میاد که این روز‌ها زیاد مورد استفاده قرار نمیگیره.
کمر باریک بودن پاشنه ویژگی بارز این کفش ها میباشد.

 

گلادیاتور (gladiator)

این کفش‌ها کفش‌هایی به شدت تاریخی هستند که مردم غارنشین برای غارنوردی از آنها استفاده میکردند و بعدها همینطور که از اسمش هم پیداست، گلادیاتور‌ها در جنگ از این نوع کفش میپوشیدند و الان سال هاست که وارد دنیای مد و فشن شده و ما از آنها به عنوان صندل‌هایی تابستانی با پیراهن یا شلوارک های کوتاه استفاده میکنیم.

 

گلادیاتور‌ها دارای کفه‌ای صاف و بند‌های بلندی که تا زیر زانو به پا پیچیده میشوند میباشد.
این صندل در بین طرفداران سبک بوهمی خیلی محبوب است.

 

اجزای کفش

کفش ها دارای اجزای گوناگونی از جمله:

  • . رویه
  • . تخت بیرونی
  • . کف‌های داخلی قابل تعویض
  • . پاشنه
  • . مغزی، باریکه چرمی نوارمانند که میان زیره و رویه کفش دوخته می‌شود
  • . توکاری، کاغذ یا مقواهایی که برای کلفت نشان دادن زیره، میان کف و زیره کفش چسبانده می‌شود
  • . ساق پوش
  • . زیرپاشنه‌ها
  • . زیرپاشنه‌های گتر

 

  • کفش‌های معمولی

این نوع کفش بخش عمده و زیاد کفش ها را تشکیل می دهند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و برای استفاده های روزمره و مراسمات عادی و رسمی و ویژه مورد استفاده قرار می گیرند که این کفش ها اغلب دارای زیره ای محکم و ضخیم و دارای رویه ای نرم از جنس پارچه و چرم و مرکبات چرم هستند. کفش های معمولی متنوع هستند و که آن ها را ذکر و موارد استفاده و کاربرد آن ها را توضیح خواهیم داد.

 

کفش آکسفورد: کفشی چرمی با نوک کشیده و دارای یک لایه چرم است.

 

کفش کلارک: گروهی از کفش‌های چرمی بی بند با رویه بلند و پاشنه تخت که حالت راحتی و غیررسمی دارند.

 

کفش دربی: شبیه به کفش آکسفورد است با رویه یک دست و نوک پهن‌تر.

 

کفش قیصری: در ایران به گونه ای از کفش های چرمی مردانه با پاشنه بلند و نوک باریک و کشیده گفته می شود که اغلب به رنگ مشکی می باشد و بیشتر از آن ها در مراسمات استفاده می کنند.

 

کفش سگک دار: مانند کفش راهبه‌ای.

 

کفش رویه کوتاه: کفش‌های بی بند و راحتی شبیه به کفش کلارک هستند که رویه ی آن ها کوتاه تر است که نوع زنانه آن محبوب تر است.

 

کفش پاشنه بلند (زنانه)

 

کفش کف تخت – مانندگالش و کفش باله

 

کفش نعلین: کفش رویه چرمی جلوبسته بدون پشت.

 

دمپایی نوع دیگری از کفش ها می باشند که برای راحی در خانه از آن استفاده می کنند.

 

دمپایی ابری (انگشتی)

 

صندل

 

چکمه

 

  • کفش های خاص و صنعتی

کفش طبی_ارتوپدیک: کفش های طبی درد و ناراحتی پا را کاهش می دهند. در زمان راه رفتن و ایستادن فشار وزن ما به پاهای ما اعمال می شود. کفش های ارتوپدی باعث می شوند که نیروی وزن ما بطور متعادل بین قسمتهای مختلف پا توزیع شود و تنها به یک نقطه وارد نشود. در نتیجه درد یا مشکلات دیگر در ناحیه پا، زانو، کمر و لگن را کم می کنند.

 

کفش باله: کفش رقص جاز و سایر کفش‌های رقص

کفش ایمنی: کفش ایمنی با مقدار خوبی از کشش می تواند اصطکاک را کاهش دهد و به جلوگیری از افت در محیط های لغزنده کمک کند.

 

کفش ماهواره ای: یکی از شرکت های تولید کننده کفش با همکاری یک شرکت فناوری در حال ساخت کفشی هستند که با استفاده از گیرنده ی ماهواره ای به مبتلایان بیماری آلزایمر که مسیر خود را گم کرده اند کمک می کند تا مسیر خود را پیدا کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز