Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
26 مرداد 1401

این پارچه ها برای دوخت لباس کودکانه مناسب است!

کودکان در همه جا مورد توجه همه هستند و والدین به پوشش آن‌ها اهمیت می‌دهند، حال در اینجا تصمیم داریم با هم مرور کنیم و ببینیم که کدام پارچه برای دوخت لباس نوزادان و همچنین برای کودکان بهترین است؟ این سؤالی است که برای همه پیش می‌آید. پارچه مناسب لباس کودک چیست؟

پارچه‌های متنوعی برای لباس نوزاد و کودک مناسب هستند که ایمنی، راحتی و مراقبت از پوست همیشه باید در اولویت اصلی هنگام انتخاب پارچه برای لباس کودکان برای والدین باشد. شما از کجا شروع می‌کنید؟

ما یک لیست مفید از پارچه‌هایی که برای دوخت لباس برای بچه‌ها عالی است را تهیه کرده‌ایم. در ادامه با انواع این پارچه‌ها آشنا می‌شوید

حساسیت

پوست بچه‌ها حساسیت بیشتری دارد. اولین چیزی که هنگام خرید پارچه باید به آن توجه کنید، نرمی لباس، بدون پلاستیک و راحت بودن آن است. باید مطمئن شوید جنسی را که انتخاب کرده‌اید، سبب آرامش کودک شود؛ نه اینکه بیشتر او را آشفته و ناآرام کند. برای این منظور، ما پارچه‌های طبیعی و پارچه‌های ارگانیک را توصیه می‌کنیم.

راحتی کودک شرطی دیگر برای لباس خوب

راحتی یک عامل اصلی در انتخاب پارچه است، اگرچه این موضوع بی ربط با حساسیت نیست، اما این مورد بیشتر مربوط به خصوصیات فیزیکی ماده است تا الیافی که از آن ساخته شده است. در حالت ایدئال، شما به دنبال پارچه‌ای نرم می‌گردید، اما لزوماً چنین نیست.

شما همچنین به پارچه‌ای نیاز خواهید داشت که نرم بماند و به مرور زمان خشن نشود و پوست کودک را آزار ندهد. انتخاب ما برای راحتی کودک شما پنبه لاوان است، که در ادامه شما را با این پارچه بیشتر آشنا می‌کنیم.

قطعاً همه كودكان نیاز به آزادی دارند. این مراحل اولیه زندگی مهم است، یادگیری غلت زدن، بلند کردن سر، خزیدن، راه رفتن و موارد دیگر، پس به عنوان یک پدر یا مادر از این موضوع غافل نشوید.

لباس کودک باید اجازه این حرکات را به او بدهد و محدود کننده نباشد، در غیر این صورت، ممکن است این پیشرفت مهم را متوقف کند. برای این کار پارچه‌های کشی مناسب هستند و هنگام حرکت کودک، لباس می‌تواند کشش داشته و راحت باشند.

تنفس

این مورد کمی پیچیده است. شما می‌خواهید لباس‌های کودکتان قابل‌ تنفس باشند، اما این لزوماً به این معنی نیست که باید پارچه‌ای نازک یا سبک باشد. طیف وسیعی از پارچه‌های قابل ‌تنفس در بازار عرضه می‌شوند.

پارچه نخی یک پارچه مناسب برای دوخت لباس کودکانه

پر کاربردترین پارچه برای لباس کودکان است. الیاف طبیعی نخ مناسب برای پوست حساس کودکان و بهترین انتخاب لباس راحتی هستند. طبیعی بودن مواد اولیه به کار رفته در این پارچه احتمال بروز حساسیت را کاهش می‌دهد. این پارچه را می‌توانید در طیف رنگی گسترده‌ای ببینید.

پشم

پارچه پشم سبک برای لباس‌های زمستانی بچه‌ها انتخاب خوبی است . رطوبت ساز است و بدن را گرم نگه می‌دارد. نگهداری از پارچه پشمی آسان و به راحتی قابل شستشو است.

پارچه voile

Voile پارچه‌ای نیمه شفاف است که تقریباً شبیه گاز است. این پارچه بسیار شبیه پنبه لاوان است، اما نازک‌تر و قابل دیدن و تا حدودی ترد است. پارچه‌ای بسیار مناسب برای دوختن لباس‌های کوچک است.

پنبه لاوان

این پارچه 100٪ نخی سبک و دارای تعداد نخ زیاد، برای دوخت لباس کودک بسیار مناسب است؛ تا حدودی شفاف و کمی نمایان، در عین حال ترد و بسیار نرم است، زیرا بافت آن از نخ بسیار ریز تشکیل شده است. دلیل اینکه مادران مخلوطی از نخ و پنبه سبک را برای دوخت لباس کودک انتخاب می‌کنند، وزن سبک آن‌هاست

پارچه میکرو فیبر

این نوعی جدید از پارچه است که بسیار نرم و ضد حساسیت است. برای بچه‌هایی که پوست بسیار حساسی دارند، یک انتخاب عالی است و در حال حاضر جزء پارچه مناسب لباس کودک محسوب می‌شود.

پارچه ساتن مانند

این پارچه که سبک و صاف است می‌تواند مخلوطی از پنبه باشد. پارچه پنبه ای را برای دوخت لباس نوزادان انتخاب کنید. پارچه ساتن پنبه‌ای دارای سطح براق و کشش کمی است.

موسلین دیگر پارچه مناسب لباس کودک

یک پارچه نخی است که در وزن‌های مختلف موجود است. ماسلین نازک برای ساخت لباس کودک بسیار مناسب و 100٪ پنبه‌ای است.

از ماسلین معمولاً برای ساختن پوشک‌های پارچه‌ای، لباس‌های قنداق و غیره به جای دوخت لباس استفاده می‌شود، زیرا ظاهری چندان جذاب ندارد. این پارچه برای آستر مناسب است

کتان کاغذی، پارچه ایی دیگر برای لباس کودک

این یک پارچه بسیار نرم، سبک وزن و دارای بافتی کم در سطح خودش است . کتان کاغذی از نظر خصوصیات مانند پنبه است. پارچه‌های کتانی دارای سطح صاف و درخشنده‌اند که زودتر از پنبه تمیز می‌شوند، به اندازه پارچه‌های پنبه‌ای آب را جذب می‌کنند اما زودتر خشک می‌شوند.

پارچه قلمی آنجلایز

هیچ چیز زیباتر از گلدوزی روی پارچه وجود ندارد. آیا خوب نیست پارچه‌ای که انتخاب کرده‌اید از قبل روی آن گلدوزی انجام شده باشد. این مدل پارچه برای لباس بچه‌ها و لباس شب بسیار مناسب هست.

باتیست

این یک پارچه بافته شده پنبه‌ای بسیار نرم است. مانند پارچه voile یا پنبه لاوان شفاف نیست. این پارچه در مقایسه با پارچه‌های دیگر نخی بسیار مقاوم و در عین حال پوشیدن بسیار راحتی دارد، زیرا بسیار نرم است.

باتیست ممکن است یک نوع پنبه با دوام باشد و درصورتی که بودجه زیادی برای خرید لباس جدید برای کودک خود ندارید، انتخاب خوبی است. این پارچه ماندگاری بیشتری دارد و همیشه احساس خوبی را در کودک شما ایجاد می‌کند.

پارچه بافتنی جرسی

آن‌ها نرم و قابل‌تنفس هستند. یکی دیگر از مزایای آن نسبت به لباس‌های بافته شده کشسان بودن لباس‌های بافتنی‌ است. گره داخلی این پارچه بسیار سازگار با حرکات بدن است.

مخمل

مخمل پارچه‌ای است که هم در لباس منزل و هم لباسی مخصوص بیرون می‌شود از آن استفاده کرد؛ اما یک نکته منفی که دارد شاید برای کودک شما حساسیت ایجاد کند و دردسر ساز شود.

حوله‌ای

این پارچه‌ها به دلیل لطافت و سبکی که دارند جزء بهترین نوع پارچه مناسب لباس کودک به حساب می‌آیند. در آن‌ها از مواد طبیعی استفاده می‌شود که همین امر باعث نرمی آن شده و پارچه‌ای مناسب برای لباس منزل کودکان در پاییز و زمستان است.

پارچه لاکرا

نخ لاکرا دارای نوعی ماده است که خاصیت کشسانی دارد. این نخ طبیعی به ما بقی الیاف‌های پارچه اضافه می‌شود و پارچه لاکرا تولید می‌شود. این پارچه از استحکام بالا و عمر طولانی برخوردار است.

برای پوست‌های حساس بسیار مناسب بوده و تنظیم کننده حرارت است. به این معنی که با دمای بدن کودک سازگار می‌شود و در نتیجه بدن خیلی گرم نمی‌شود.

ریون بامبو

مواد بامبو یک فیبر فوق‌العاده نرم و با دوام دارند که از سلولز مشتق شده از گیاهان بامبو ساخته شده است. این ماده به صورت ارگانیک ساخته شده و دارای خواص غیر آلرژی‌زا است، که باعث می‌شود والدین این پارچه را از بین سایرین انتخاب کنید

پارچه کتان بهترین پارچه برای دوختن لباس بچه

بیشتر مردم فقط به طور کلی از پارچه کتانی صحبت می‌کنند زیرا تقریباً همه انواع آن خواص یکسانی دارند. پارچه کتان به شما کمک می‌کند تا پرتوهای خورشید را از کودک خود دور کنید و هیچ الکتریسیته ساکن را ایجاد نمی‌کند.

سیلیس موجود در پارچه کتان به پوسیدگی مواد کمک می‌کند. این بدان معناست که شما می‌توانید انتظار داشته باشید لباس‌های بچه شما مدت طولانی دوام می‌آورند.

پارچه پلی‌استر پارچه مناسب برای دوخت لباس کودک

پارچه‌های پلی‌استر خصوصاً در شرایطی که هوا گرم نیست، برای کودکان مناسب است. انواع مختلف پارچه‌های پلی‌استر برای لباس کودک مناسب است.

یک ویژگی خاص این است که این پارچه می‌تواند ضد آب باشد. یکی دیگر از جنبه‌های خوب در مورد استفاده از پارچه‌های پلی‌استر این است که برای جلوگیری از آتش‌سوزی لباس کودک شما تحت مواد شیمیایی قرار می‌گیرند.

وقتی با پشم مخلوط می‌شوند به پارچه‌ای نرم و ایمن تبدیل خواهد شد؛ که برای سال‌های اولیه کودک شما مناسب است. هنگامی که لباس کودک خود را می‌دوزید، مخلوط‌های پنبه‌ای و پلی انتخاب خوبی هستند. در این مورد شما گزینه‌های رنگی خوبی برای انتخاب دارید.

بهترین پارچه کشی برای لباس کودک

ما فقط در مورد پنبه به عنوان پارچه مناسب لباس کودک و بهترین لباس بافتنی صحبت کردیم، اما مدل های دیگر پارچه نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • پارچه کشباف نخی، یکی از پارچه‌های کشی خوب است. شما می‌توانید برای لباس کودک انتخاب کنید.
  • کتان، که برخی از ویژگی‌های خوب را به خود اختصاص داده است. آن برای روزهای گرم تابستان مناسب است زیرا به بدن کودک کمک می‌کند تا نفس بکشد و بیش از حد گرم نشود. همچنین، رطوبت را به خوبی جذب می‌کند.
  • مینکی ممکن است یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای روزهای غیر تابستانی باشد که دما خیلی بالا نیست. این پارچه گرم و نرم است و به نظر می‌رسد در برخی از رنگ‌های روشن وجود دارد.

پارچه ارگانیک برای لباس کودک

اصطلاح آلی به نوع فرآیند رشد الیاف طبیعی گفته می‌شود. آن‌ها به طور کلی فاقد مواد شیمیایی و آفت‌ کش هستند. شما می‌توانید پارچه‌های ارگانیک عالی را در گزینه های مورد علاقه خود قرار دهید. پنبه، وویل، بامبو و سایر الیاف طبیعی به صورت ارگانیک در بازار موجود هستند.

این بدان معناست که به کودک شما فرصتی داده می‌شود تا بزرگ شود بدون اینکه در معرض مواد شیمیایی مضر قرار بگیرد. لباس‌های ارگانیک ممکن است کمی گران باشند اما هزینه‌ای که برای اطمینان از خوب و سالم ماندن فرزند خود تحمل می‌کنید خیالتان را راحت میکند.

با نرم‌ترین پارچه مناسب لباس کودک آشنا شوید!

برخی تصور می‌کنند که مخمل پارچه‌ای بسیار نرم برای کودکان است در حالی که دیگران می‌گویند پارچه جین نرم است. شما وقتی این سؤال را از دوستان و اقوام خود می‌پرسید، نظرات مختلفی را می‌شنوید.

اکثر مردم می‌گویند که انواع پنبه از همه نرم‌تر هستند و در درجه اول قرار دارند و سپس دیگران بامبو، پلی‌استر، میکرو الیاف و غیره را انتخاب می‌کنند. پاسخ این سؤال را باید از تجربه پارچه‌های انتخابی خود تا اکنون به دست آورید.

کلام آخر….

در هنگام انتخاب پارچه مناسب لباس کودک، به یاد داشته باشید که پوست کودک بسیار ظریف است و کودک فقط یک لباس راحت می‌خواهد که در آن بتواند آزادانه مانند پرنده پرواز کند . پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید به او احساسات متنوع می‌دهد. بنابراین عاقلانه انتخاب کنید. شما می‌خواهید کودکتان در هر لباسی که می‌پوشد زیبا به نظر برسد.

نکته کلیدی در اینجا تهیه پارچه دلخواه، رنگارنگ و مناسب هوایی است که کودک شما قرار است استفاده کند. پارچه های متنوعی مناسب لباس کودک هستند. اما باید خودتان تصمیم بگیرید که کدام یک برای فرزند شما بهترین است و آن را با اطمینان انتخاب کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز