Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
7 آبان 1401

تاریخچه اکسسوری چیست ؟ + انواع اکسسوری !

همه چی درباره تاریخچه اکسسوری !

اکسسوری accessory ، به طور خلاصه می توان گفت اکسسوری هرگونه لوازم جانبه که در کنار لباس های مختلف و برای جلوه دادن به آن ها استفاده می شود را می گویند. اکسسوری می تواند اشیا زینتی، پوشیدنی یا حمل کردنی را شامل شود. معنی این واژه در زبان انگلیسی آن است که با اضافه کردن وسیله ای به وسیله دیگر، بتوان آن را مفید تر، بهتر و کاربردی تر کنید. 

اکسسوری از چه تاریخی رایج شد؟

استفاده از اکسسوری های مختلف در صنعت مد و لباس تاریخچه چندانی ندارد و رواج آن به قرن بیست و یکم می رسد. و به طور کلی در این صنعت اکسسوری به معنی وسایل جانبی استفاده شده در کنار لباس ها و پوشاک اصلی است. این لوازم جانبی می توانند به پوشش افراد کمک کنند تا بهتر، زیباتر و برجسته تر باشد و عیب و نقص های آن پوشیده شود.
نحوه تقسیم بندی اکسسوری

اکسسوری ها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند:

۱- آن هایی که حمل می شوند. مانند: انواع کیف ها( کیف دستی، کیف دوشی، کیف جیبی، کیف پول و…)، عینک، انواع چترها، بادبزن، چوب های دستی و…

۲- آن هایی که پوشیده می شوند. مانند: کت، کفش، انواع کلاه ها، جوراب، انواع جواهرات، دستکش، کمربند، بند شلوار، ساس بند، دستمال گردن، کراوات و…

تاریخچه اکسسوری را بدانید

در دوره سلطنت ملکه ویکتوریا زنان طبقات بالا از اکسسوری هایی مانند چترها، دستکش و بادبزن استفاده می کردند. و این موارد اهمیت بالایی برای تشخیص طبقه اجتماعی زنان داشت. بنابراین خانم ها با استفاده از این اکسسوری های مختلف سعی در جلوه دادن به پوشش خود و جذاب تر کردن آن داشتند.

به عنوان مثال استفاده از دستکش خیلی مهم بود زیرا علاوه بر جلوه بخشیدن به ظاهر آثار خستگی و کارکردن در دست ها را پنهان می کرد و بنابراین رواج زیادی داشت و خانم ها علاقه زیادی به استفاده از ان نشان می دادند.

هم چنین در ایتالیای قرن شانزدهم استفاده از نوعی کلاه مخصوص با ظاهری متفاوت و عجیب رواج یافت. این اکسسوری در بین طبقات بالا و غیر نظامیان متداول بود و نشانه ای از زیبایی و جذابیت را در ظاهر افراد ایجاد می کرد.
چرا اکسسوری اهمیت داره؟

بیش تر افراد بر این باورند که اکسسوری با توجه به این که یک وسیله جانبی است در مرتبه دوم اهمیت و بعد از پوشش اصلی قرار دارد و باید بعد از انتخاب لباس به آن توجه نمود. با این وجود استفاده از اکسسوری تاثیر زیادی برروی استایل افراد دارد. به گونه ای که اگر یک اکسسوری درست و به جا استفاده شود و با نوع لباس هارمونی داشته باشد، مطمئنا می تواند یک استایل ساده را به یک استایل شیک و زیبا تبدیل کند.

مثلا استفاده از یک گوشواره جواهر که هماهنگی خوبی با نوع لباس انتخاب شده داشته باشد . یا حمل یک کیف دستی متناسب با سبک استایل فرد می تواند جذابیت دو چندانی به تیپ و ظاهر ببخشد.

در این زمینه و برای انتخاب اکسسوری متناسب با استایل موارد مختلفی باید رعایت شود مانند هارمونی با لباس، تناسب با فصل، هماهنگی با محیط و… اگر یک اکسسوری به اشتباه و بدون توجه به شرایط انتخاب شود نه تنها استایل را بهتر و نواقص آن را رفع نخواهد کرد، بلکه ممکن است بالعکس موجب بروز ایراد در استایل شده و جلوه نامناسبی داشته باشد.

دلایلی از اهمیت اکسسوری

۱) به شما اجازه می‌دهد شخصیت خود را بیان کنید.
لوازم جانبی در واقع مهم‌‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید زیرا به شما کمک می‌کنند سبک و علایق خود را بیان کنید. در واقع ظاهر ، سلیقه و ترجیحات شما را نشان می‌دهد.
۲) استایلی متفاوت ایجاد می‌کند.
لوازم جانبی استایل شگفت انگیزی را ایجاد می‌کند. این بدان معناست که ممکن است شما لباس‌های ساده‌ای بپوشید ، می‌توانید با لوازم جانبی مد ظاهر زیبایی داشته باشید . اکسسوری‌ها ظاهر ساده را به ظاهری زیبا و گران‌نما تبدیل می‌کنند.
۳) هر بار ظاهر جدیدی به شما می‌بخشد.
همیشه می‌توانید افراد را با ظاهر متفاوت از همان لباس شگفت زده کنید. لباس‌ها وقتی با لوازم جانبی مناسب ترکیب شوند بسیار زیبا به نظر می‌رسند. می‌توانید لباس‌های خود را بدون اینکه مورد توجه قرار بگیرید تکرار کنید.
با استفاده از اکسسوری‌های شیک ، می‌توانید در مناسبت‌های مختلف از یک لباس مشابه به سبک متفاوت استفاده کنید.
۴) صرفه‌جویی در پول و زمان
خرید اکسسوری‌های مد در مقایسه با پوشاک مورد علاقه ما، آسان‌تر و ارزان‌تر است. همان‌طور که قبلاً گفته شد ، شما می‌توانید با لوازم جانبی متفاوت، ظاهری متفاوت بسازید ، در نهایت این امر در وقت و پول شما صرفه جویی می‌کند.
۵) رنگ‌ها نشاط می‌دهند.
لوازم جانبی مد به لباس های ساده رنگ می‌بخشند. رنگ‌ها مهم هستند و از نظر روانشناسی شادی می‌بخشند.
لباس‌های ساده و بی‌رنگ کاملاً خسته کننده هستند. لوازم جانبی مد ، یکنواختی را از بین می‌برد و به لباس شما جذابیت می‌دهد.

باور کنید یا نه ، لوازم جانبی مد به اندازه لباس شما اهمیت دارند. لوازم جانبی ظاهری یک میلیون دلاری به یک لباس ساده می‌دهند. امروزه به راحتی می توانید لوازم جانبی دلخواه خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

اکسسوری زنانه چیست ؟

اکسسوری ها حتی ابتدایی‌ ترین و ساده ترین لباس‌ هایتان را طوری جلوه می دهند که گویا به تازگی از مجله مد مورد علاقه‌ تان خارج شده‌ اند. خانم ها باید توجه داشته باشند که در استفاده از اکسسوری ها زیاده روی نکنند. نکته کلیدی این است که یک سبک و فرم را در عین حفظ تعادل ایجاد کنید. استفاده از اکسسوری بیش از حد بزرگ می تواند ظاهر شما را گیج کند. مدل هایی را انتخاب کنید که به انتقال شخصیت شما و چیزهایی که دوست دارید کمک کند. این به ایجاد عقاید و خصوصیات شما ( با حفظ زیبایی ) کمک می کند. تنوع اکسسوری های زنانه بسیار زیاد است- از مدل های رسمی گرفته تا سبک های منحصر به فرد امروزی!

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز