Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
12 آبان 1401

تاریخچه شلوار دم پا گشاد چیست ؟

همه چی درباره تاریخچه شلوار دم پا گشاد!

هر خانمی در کمد لباس خود باید یکی از مدل های شلوارهای دمپا گشاد داشته باشد. این مدل شلوار تقریبا به همه می آید و هیچ وقت از مد خارج نمی‌شود.

در موقعیت ها و فصل های مختلف کاربرد دارد، در ضمن می توانید هرجا که بخواهید آن را بپوشید. شلوارهای دمپا گشاد هم در محیط کار و هم با کتانی و تی شرت عالی به نظر می رسند.

فقط این نکته را فراموش نکنید که وقتی مدل های جدید پوشاک زنانه را امتحان می کنید تناسب بین اجزای لباس را فراموش نکنید. اما این شلوارها از کی مد شدند؟

بخش اعظم مد سال های 1910 تا 1920 الهام گرفته از لباس های آسیایی بود. اولین بار شلوارهای راحتی ابریشمی را در آن زمان مشاهده می کنیم.

ستاره های مطرح دنیای مد این شلوارهای راحتی را برای سرگرمی و یا زیبایی در خانه می پوشیدند. این شلوارها از کمر تا مچ پا به شکل راسته برش می خورد و نسبتا گشاد بود و در کنار یک تونیک متناسب با فرم آسیایی ست می شد.

بعضی اوقات هم، این شلوارهای ابریشمی را در کنار ژاکت های ابریشمی یا مخملی می¬پوشیدند، این استایل برگرفته از ژاکت های اسموکینگ مردانه بود.

شلوارهای راحتی گشاد در اواخر سال های 1920 محبوبیت زیادی پیدا کرد، و دیگر فقط مختص ستاره های سینما نبود مردم عادی هم از آن در خانه و یا تعطیلات کنار دریا استفاده می کردند.

شلوارهای دهه 50

دهه پنجاه جایی است که از شلوارهای دمپا گشاد خداحافظی می کنیم. در ابتدای دهه پنجاه شلوارها مشابه دهه 40 هستند، فاق بلند و گشاد اما در مچ پا جمع تر می شوند.

شلوارهای جین نسبت به شلوارهای کتان اندکی بیشتر گشادی خود را حفظ کردند اما آن ها هم بالاخره باریک تر شدند. شکل شلوارهای دهه ی پنجاه مثل مثلث وارونه بود.

شلوارها در میانه دهه پنجاه تا انتهای دهه 60 تنگ تر و تنگ تر شدند و تنها با شکل گیری جنبش های بوهو و هیپی در دهه هفتاد شلوارهای گشاد و دمپاگشاد به دنیای مد بازگشتند.

آن ها با کپی از استایل دهه 30، پارچه های لخت و پوشش خیلی گشاد را احیا کردند. شلوارهای جین فاق بلند پاچه گشاد و دمپا گشاد هم در آن دوره رواج داشتند.

خصوصیات پیژامه های ساحلی سال 1930

پیژامه هایی(لباس راحتی) هم بودند که قرار نبود موقع خواب بپوشید( گرچه قطعا چیزی جلوی شما را برای پوشیدن آن هنگام خواب نمی گرفت) و برای پوشیدن در ایام سفر طراحی شده بودند، به ویژه سفر به مناطق گرمسیری و یا سفرهای دریایی.

سبک و نازک بودند و مناسب هوای داغ( برای رقصیدن هم فوق العاده هستند!). اسم این لباس ها پیژامه ساحلی بود اما بیشتر اوقات همان پیژامه صدایش می کردند.

می توانستند فقط شلوار باشند اما عموما به شکل جامپ سوئیت(لباس یک تکه) بند دار به همراه تاپ های گردنی یا تی شرت بدون یقه در رنگ های متضاد پوشیده می شدند.

جلوی لباس پوشیده بود اما پشت آن کاملا باز بود! سال های 1930 به داشتن گشادترین شلوارها و جسورانه ترین الگوهای قرن شناخته می شود. این ترند از شلوارهای نسبتا گشاد شروع شد و به شلوارهای خیلی بزرگ پلیسه رسید.

پیژامه ساحلی تنها لباس گردشگری و ورزشی نبود که زنان در سال های 1930 می پوشیدند. بلوز شلوارهای موقرتری هم بودند که در جاهایی غیر از ساحل استفاده می شد.

گرچه به عنوان لباس ورزشی طراحی شده بودند اما زنان صرف نظر از اینکه ورزش می کردند یا نه از آن استفاده می کردند. پوشیدن شلوار توسط زنان به جز در محیط های ورزشی و سفر هنوز پذیرفته نشده بود.

بسیاری از استایلیست‌ها و طراحان مد بر این باورند که شلوار دمپا گشاد، با اینکه خیلی قبل‌تر از شلوار جذب توسط افراد پوشیده می‌شد، انقلابی در برابر استفاده از شلوار جذب بود که دوباره راحتی بیشتری را به افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کردند، می‌داد. افراد زیادی برایشان راحتی شلوار مهم است اما مهم‌تر از آن باید شلوار مناسب استایل خاص خود را بپوشند. این مدل شلوار گشاد انتخاب مناسبی برای افرادی است که راحتی و جذابیت را در کنار هم می‌خواهند. مدت‌ها است که شلوار گشاد زنانه به استایل خانم‌های باسلیقه اضافه شده است.

اگر طرفدار پروپاقرص مدل شلوار گشاد هستید، در پاییز و زمستان، شلوار گشاد زمستانه، می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای شما باشد تا استایل خاصی را داشته باشید. همیشه می‌توانید این  مدل شلوارها را با بافت و پلیورهای جذاب زمستانه و پاییزه بپوشید. این استایل خاص را می‌توانید در یک عصر پاییزی که با دوستتان می‌خواهید به کافه‌ای بروید و قهوه بنوشید، انتخاب کنید.

شلوار دمپا برخلاف شلوارهای جذب، به بدن شما نمی‌چسبد و راحتی بیشتری را به شما می‌دهد بنابراین شما در هوای گرم از پوشیدنش لذت خواهید برد. اما دقت کنید، با اینکه این شلوارها آزاد و گشاد هستند،  باید مناسب اندام شما باشند. به این نکته دقت کنید که این شلوار مناسب افرادی هست که قد متوسط یا بلندی دارند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز