Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
8 آبان 1401

تاریخچه شلوار چیست ؟

همه چی درباره تاریخچه شلوار!

به طور کلی پیدایش شلوار در طول تاریخ به قرن هفتم تا ششم قبل از میلاد برمیگردد. با اینکه اطلاعات دقیقی از مخترع آن در دست نیست، قدیمی ترین آثار باقی مانده از شلوار در طول تاریخ جهان گویای این موضوع است که شلوارهای اولیه توسط سربازان وسوارکاران ایرانی پوشیده شده است. باظهور اسب سواری در ایران پوشیدن شلوار در حین سوارکاری بخصوص برای جنگیدن، راهی برای زنده ماندن در نبرد ها به حساب می آمد. نمونه ای از قدیمی ترین شلوار ایرانیان در دوره مادها در تصویر رو به رو نشان داده شده است که این تصویر مربوط به یک لوح طلایی از گنجینه ی جیحون است. شلوارهای اولیه با بند در قسمت مچ پا بسته می شدند.

قدیمی ترین شلوار موجود در جهان

تصویر روبه رو مربوط به قدیمی ترین شلوار موجود در جهان است که قدمت آن حدودا ۳۰۰۰ سال پیش است. این شلوار در گورستانی واقع در غرب چین یافت شده است که آب و هوای خشک آن منطقه به حفظ اجساد، پوشاک قدیمی و… کمک کرده است. این شلوار اکنون در یکی از موزه های چین قرار دارد .
با توجه به تصویر شلوار می بینیم که از سه تکه تشکیل شده است و دو تکه مربوط به پاچه های شلوار هستند و تکه وسط در فاق شلوار قرار گرفته که احتمالا به علت راحت سوار و پیاده شدن بر روی اسب به این فرم طراحی شده است.

مدل شلوارها در اسکاتلند

در همان زمان و دوران، استفاده از شلوارک و دامن اسکاتلندی نیز در بسیار از مناطق با فرهنگهای مختلف رواج پیدا کرد.

در اوایل دوران مدرن در اروپا، مردان سطح بالای جامعه از شلوار مدل « بریچ» استفاده می کردند.

در اواخر قرن پانزدهم و شانزدهم قرن میلادی مدل شلوارها دچار تغییر اندکی شدند. شلوار در قسمت بالای زانو و رانها حجیم تر و به عبارتی پف تر و در قسمت پایی زانو یا قوزک پا تنگ تر می شد. قسمتهای پف دار دارای چندین چاک بودند که در  زیر آن پارچه های رنگی استفاده می کردند

نوع پوشش شلوار در قرن هجدهم

در قرن هجدهم مدل دیگری از شلوار روی کار آمد. مدل این شلوارها تنگ و تا بالای زانوها به وسیله دکمه یا سگک بسته می شد و کناره های آن توسط دکمه به هم وصل می شد. همراه با این شلوار جورابی از جنس ابریشم پوشیده می شد.

شلوار در قرن نوزدهم

در اوایل قرن نوزدهم شلوار مردان تنگ و گاهی با یک بند چرمی از زیر کفش عبور می کرد تا شلوار به صورت تخت و صاف روی پا قرار بگیرد. در این قرن، پسر ارشد ملکه ویکتوریا نقش بسیار مهمی در معرفی و پوشیدن شلوارهایی به مدل شلوارهای امروزی داشت. ادوارد هفتم برای اولین بار شلوارهایی که در پشت و جلو، خط اتو داشتند و در قسمت کمر بوسیله دکمه بسته شده بودند را پوشید و در واقع ترند کرد. در آن زمان در رنگ بندی شلوارها از رنگهای خنثی استفاده میکردند.

گران قیمت‌ترین شلوار‌های جین جهان

کتاب رکورد‌های گینس اعلام نمود که یک شلوار جین مارک “گوجی جینیس” (Gucci Genius) دارای قیمتی برابر با ۳/۱۳۴ دلار است. فوربس نیز شلوار‌های مدل سواروفسکی (Swarovski) شرکت اسکادا (Escada) هستند که دارای قیمتی برابر با ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا است.

شرکت لوی استراوس پیشنهادی بالغ ۴۶۰۰۰ دلار را در وب‌سایت حراج “ای‌بی” (eBay) مطرح نمود تا یکی از شلوار‌های قدیمی دوخت خود را بخرد. با این حال، گران قیمت‌ترین شلوار، یک شلوار جین ۵۰۱ بود که در دهه ۱۸۸۰ تولید گشته و در سال ۲۰۰۵ توسط یک کلکسیونر ژاپنی به قیمت ۶۰۰۰۰ دلار خریداری شد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز