Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 مهر 1401

تمیز کردن چرخ خیاطی چگونه است؟ + آموزش تمیز کردن چرخ خیاطی!

همه چیز در رابطه با تمیز کردن چرخ خیاطی

دوخت و دوز یک هنر است و این هنر نیازمند وسیله ای ارزشمند بنام چرخ خیاطی است. این دستگاه در طول سال های اخیر و همگام با فناوری، تغییرات بسیاری داشته و بسیار مدرن و پیشرفته شده است. چرخ خیاطی ازجمله ابزاری است که علاوه بر رفع نیارهای اولیه دوخت و دوز، می تواند برای خلق ایده های یک طراح لباس بسیار کارآمد باشد. بررسی های تخصصی نشان می دهد که چرخ خیاطی ابزار بسیار مهمی در صنعت مد محسوب می شود.

مانند تمام وسایل دیگر بعد از خرید چرخ خیاطی آنچه که لازم است رعایت شود، تمیز کردن و نگهداری این دستگاه است. در ادامه سعی داریم نحوه تمیز کردن چرخ خیاطی را آموزش دهیم. قبل از این موضوع نیاز است تا با مهم ترین معیارهایی که می بایست در خرید این وسیله مهم خانگی درنظر بگیرید را معرفی کنیم. اولین سوالی که می بایست پاسخ دهید این است که به دنبال چرخ خیاطی خانگی هستید یا صنعتی؟ نوع نیاز و کاربردی بودن دستگاه، می تواند شما را در یکی از گروه های مختلف مصرف کننده چرخ خیاطی قرار دهد. چرخ تمام کامپیوتری یا دستی؟ چرخ خیاطی های کامپیوتری صفحه نمایش لمسی داشته و همچنین قابلیت برنامه ریزی دوخت دارند. چرخ خیاطی های دستی به اندازه چرخ خیاطی های کامپیوتری جذابیت ندارند، ولی همچنان می توانند دوخت های اولیه را با کیفیت قابل قبولی انجام دهند. سوال سوم این است که آیا شکل دوخت خاصی مدنظرتان است؟ مدل های مختلف از این ماشین ها از دوخت های متفاوتی پشتیبانی می کنند؛ ازجمله چرخ خیاطی راسته دوز، چرخ خیاطی سردوز چرخ خیاطی میان دوز، چرخ خیاطی سرکیسه دوز، چرخ خیاطی سه نواره، چرخ خیاطی دندان موشی، چرخ خیاطی قلاب دوز، چرخ خیاطی نوار دوز. کلافه نشوید؛ چراکه هرکدام از این چرخ خیاطی ها، برای انجام یک کار تخصصی طراحی شده است. به عنوان معیار چهارم، نوع ماکو را درنظر بگیرید. اگر سروصدای ایجاد شده توسط دستگاه برایتان اهمیت دارد، توصیه ما این است که به دنبال چرخ های ماکو گرد باشید. این دستگاه ها ارتعاش زیادی ندارند و درنتیجه آزار و اذیتی برای شما و اطرافیانتان بوجود نخواهند آورد. همچنین توصیه می کنیم در خرید این محصول، قابلیت نخ کردن خودکار سوزن، نمایشگر دیجیتال و ضمانت محصول را نادیده نگیرید. حال در ادامه قصد داریم نحوه تمیز کردن این وسیله را آموزش دهیم.

چرخ خیاطی یک وسیله مهم در خانه است که تمیز کردن آن مانند سایر وسیله های خانه از اهمیت زیادی برخوردار است.
با رعایت نکات زیر بعد از 10-8 ساعت استفاده از دستگاه، می توانید نسبت به دوام چرخ و لذت خیاطی کردن مطمئن باشید.

وسایل مورد نیاز تمیز کردن چرخ خیاطی!

– یک تیوب روغن چرخ خیاطی
– اسپری هوای فشرده
– موچین

نحوه تمیز کردن چرخ خیاطی چگونه است؟ 

1- چرخ خیاطی را از برق بکشید. سوزن، قرقره و ماسوره را درآورید.
2- از قسمت های ظاهری دستگاه شروع کنید. پرزهای دستگاه را به آرامی با دستمال نرمی که پرز ندهد، پاک کنید. لکه های کثیف و سفت شده را با پارچه نم دار و صابون ملایم تمیز کنید.
3- از یک برس کوچک یا اسپری هوای فشرده برای تمیز کردن جاهای ظریف، درزها و قسمت هایی که دست نمی رسد و پاک کردن پرزهای آن ها، استفاده کنید.
4- صفحه متحرک چرخ را تا جایی که امکان دارد، به طرف خود بکشید. بعضی از این صفحات با ضربه باز می شوند و بعضی لازم است پیچ آن ها باز شود.
5- پرزهای داخل و روی ماسوره را با اسپری هوا یا برس گردگیر تمیز کنید.
6- پرزهای باقی مانده دور جاماسوره ای و قسمت های فلزی را با یک موچین تمیز کنید.
7- یک یا دو قطره روغن در جای مخصوص بریزید. این مکان با توجه به مدل چرخ خیاطی در دفترچه یا روی دستگاه مشخص شده است.

روغن کاری و سرویس کردن چرخ خیاطی چگونه است؟ 

برای تمیز کردن چرخ خیاطی می توان از اسپری هوای فشرده، برس گردگیر و موچین استفاده کرد. برای سرویس کردن چرخ خیاطی ابتدا باید قطعاتی مانند ماسوره، قرقره، سوزن و ماکو که از جمله اجزای قابل جدا شدن چرخ خیاطی هستند را جدا کرده و سپس بخش های داخلی را تمیز، روغن کاری و بازبینی کرد. برای آشنایی با نحوه جدا کردن صفحه کار پیش بر، دفترچه راهنمای چرخ خیاطی را باید مطالعه کرد و از دستورالعمل دستگاه آگاهی یافت. قبل از سرویس کردن لازم است قطعات جدا شده ی دستگاه را با استفاده از پارچه ی مرطوب و نرمی که پرز نمی دهد پاک کرد و برای قسمت های ظریف، درزها و قسمت هایی که دست نمی رسد از برس گردگیر کوچک یا اسپری هوای فشرده استفاده کرد.

مرحله اول در تمیز کردن چرخ خیاطی

در مرحله اول تمیز کردن چرخ خیاطی باید چرخ خیاطی کاملا خاموش شود و باید آن را از برق به طور کامل جدا کنید. سپس قسمت‌های جانبی مانند بوبین، ماسوره و قرقره را از آن جدا کنید. این کار به آزاد بودن کامل چرخ خیاطی برای تمیز کاری کمک می‌کند.

مرحله دوم

در مرحله دوم باید به تمیز کاری چرخ بپردازید. یک دستمال مرطوب بردارید و تمامی خاک و کثیفی‌های موجود در چرخ خیاطی را با آن تمیز کنید. برای لکه‌های عمیق‌تر می‌توانید از ممواد شوینده ملایم روی دستمال استفاده کنید. فراموش نکنید تا چرخ را خیس نکنید و فقط جاهای لازم را با دستمال مرطوب تمیز کنید و سپس با دستمال خشک دیگری کاملا خشک کنید.

مرحله سوم

در مرحله سوم به تمیز کردن درزها و قسمت‌های کوچک و عمیق‌تر بپردازید. برای این‌کار می‌توانید از اسپری هوا و برس کمک بگیرید. با دقت و به آرامی تمامی درزها را از آلودگی پاک کنید و قسمتی را جا نگذارید. این کار به تمیز شدن نقاطی که با چشم دیده نمی‌شود کمک بسزایی می‌کند.

مرحله چهارم

در ادامه و مرحله چهار صفحه چرخ خیاطی را باز کنید. اگر صفحه آن کشویی است آن را تا جای ممکن بگشایید. و اگر صفحه چرخ خیاطی شما دارای پیچ است باید آن‌ها را باز کنید تا به بوبین و ماسوره دسترسی پیدا کنید. به آرامی صفحه چرخ خیاطی را جدا کنید.

مرحله پنجم

در مرحله پنجم به وسیله برس تمیز کننده نرم و اسپری هوا تمامی قسمت‌های ماسوره و زیر چرخ خیاطی را با دقت تمیز کنید. مطمئن شوید که هیچ قسمتی را جا نگذارید. همچنین اگر تجمع گرد و غبار مشاهده کردید آن را تمیز کنید و نخ‌های اضافی را نیز بردارید. همچنین می‌توانید پرز و آلودگی‌هایی که گیر کرده‌اند را با استفاده از یک موچین جدا کنید تا باعث اختلال در عملکرد چرخ خیاطی نشوند.

مرحله ششم

در مرحله ششم باید با توجه به دفترچه چرخ خیاطی خود مکان‌هایی که نیاز به روغن‌کاری دارند را پیدا کنید و در هر کدام چند قطره روغن بریزید. روغن‌کاری بسیار ضروری است و در عملکرد چرخ خیاطی شما تاثیر مستقیم دارد و باعث بهبود آن می‌شوید. سعی کنید در روغن کاری زیاده روی نکنید و فقط دو یا سه قطره روغن در قسمت‌های مشخص بریزید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز