Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
26 آبان 1401

تمیز کردن کیف چگونه است؟

همه چی درباره تمیز کردن کیف!

کیف کاربرد وسیعی بین افراد مختلف، خانم‌ها و آقایان، کوچکتر‌ها و بزرگتر‌ها دارد. کیف‌ها معمولا زود به زود کثیف شده و نامرتب به نظر می‌رسند. به دلیل محبوبیت کیف‌های چرمی، در این مطلب روش‌های تمیز کردن کیف چرمی و از بین بردن خراش روی چرم در منزل آموزش داده شده است.

 

گرد و غبار یکی از دشمنان اصلی چرم محسوب می‌شود. هرگز نباید از گردگیری سطوح چرم غافل شوید. چه چرم مصنوعی و چه چرم طبیعی احتیاج به مراقبت و پاکسازی دارند تا عمر طولانی‌تری باشند. در ابتدا مهم‌ترین چیزی که باید در مورد نحوه‌ی تمیز کردن چرم بدانید این است که به هیچ عنوان از پاک‌کننده‌های حاوی آمونیاک یا سفیدکننده استفاده نکنید. این مواد می‌توانند به سطح چرم آسیب برسانند و عمر آن را کمتر کنند.

 

برای تمیز کردن کیف چرمی‌تان ابتدا باید همه‌ی جیب‌ها را خالی کرده و کیف را وارونه تکان دهید تا گرد و غبار و بقایای آن پاک شود. آستر را به داخل برگردانید و با استفاده از یک برس مرطوب آن را تمیز کنید. اگر نمی‌توانید پوشش داخل کیف را بیرون بیاورید، با استفاده از جارو برقی گرد و غبار داخل کیف را تمیز کنید.

 

حالا برای تمیز کردن سطح چرمی کیف به موارد زیر نیاز دارید:

  • دو دستمال پارچه‌ای نرم ( دستمال‌های میکروفایبر بهترین گزینه برای تمیز کردن سطح چرم هستند)
  • یک فنجان آب ولرم
  • یک قاشق مرباخوری شامپو بچه
  • سه قطره سرکه‌ی سفید

 

پارچه را به این محلول آغشته کنید و روی سطح چرم بکشید. در این مرحله به جای پارچه از یک اسفنج نرم هم می‌توانید استفاده کنید. دقت کنید که فشار زیاد دستمال و یا استفاده از دستمال زبر باعث آسیب دیدن سطح چرمی کیف می‌شود بنابراین این کار را با ملایمت انجام دهید و حتما از پارچه‌ها یا اسفنج‌های نرم استفاده کنید. اگر کیف‌تان از جنس جیر است به جای دستمال از برس مخصوص جیر یا یک مسواک نرم استفاده کنید.

 

پس از این که تمامی بخش‌های بیرونی کیف را با پارچه و محلول تمیزکننده پاکسازی کردید، پارچه‌ی نرم دوم را کمی با آب ولرم مرطوب کنید و محلول پاک‌کننده را از روی سطح چرم پاک کنید.

 

پس از این که سطح چرم با پارچه‌ی مرطوب به خوبی از محلول تمیزکننده پاک شد، باید کیف چرمی‌تان را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. اگر برای خشک شدن کیفتان عجله دارید به هیچ عنوان از سشوار گرم استفاده نکنید چرا که هوای گرم و داغ برای سطح چرمی بسیار مضر است. در این صورت می‌توانید سشوار را در حالت باد سرد قرار دهید و کیفتان را خشک کنید.

 

استفاده از پاک‌کننده‌ی لاک ناخن و یا الکل رابینگ (ایزوپروپیل الکل) برای لکه‌های رنگی

این دو ماده برای از بین بردن لکه‌ها به ویژه لکه‌های جوهری روی سطح چرمی بسیار مؤثرند. یک تکه پنبه یا گوش پاک‌کن را با پاک‌کننده‌ی لاک یا الکل رابینگ آغشته کنید و لکه را پاک کنید. به خاطر داشته باشید که برای پاک کردن لکه نباید پنبه را روی سطح چرم بسابید، چرا که لکه جوهر روی سطح چرم پخش می‌شود، بلکه کافی است همان بخش لک شده را به آرامی انقدر با پنبه تمیز کنید تا لک روی آن محو شود. پس از اینکه لک محو شد، روی همان قسمت را با پارچه‌ی مرطوب پاک کنید و بگذارید خشک شود.

 

جوش شیرین یا نشاسته‌ی ذرت برای لکه‌های چربی

برای از بین بردن لکه‌های چربی روی سطح چرم، کمی پودر جوش شیرین یا نشاسته‌ی ذرت روی لک بپاشید و با یک پارچه‌ی نرم و مرطوب آن را روی سطح لک بمالید و بگذارید چند ساعت بماند. این دو ماده چربی روی چرم را پس از چند ساعت جذب می‌کنند. پس از این که لکه تمیز شد با یک پارچه‌ی ‌مرطوب، نشاسته و یا جوش شیرین را از روی سطح چرم پاک کنید.

 

وازلین برای ساییدگی و خراش

قسمت‌هایی از کیف چرمی که دچار خراش یا ساییدگی شده‌اند را می‌توانید با کمی وازلین ترمیم کنید. با یک گوش پاک‌کن یا توپ پنبه‌ای کوچک، وازلین را روی خراش بکشید و با حرکات دایره‌ای شکل، آن را روی چرم بمالید. با این کار ساییدگی و خراش‌های روی چرم تا حد زیادی ترمیم می‌شود.

 

_نحوه تمیز کردن سطح خارجی کیف چرم

در این قسمت راجب نحوه تمیز کردن سطح خارجی یا همان سطح بیرونی کیف چرم شما صحبت می‌کنیم.
سطح بیرونی کیف چرم شما به دلیل ارتباط با مکان‌های مختف محیط بیرون برای مثال کیف چرم دانجشو امکان برخورد با صندلی را دارد، کیف یک کارمند در طی روز در کنار کارمند در سطح یک میز یا یک صندلی قرار میگیرد یا دانش آموزی که کیف خود را مرتب روی یک نیمکت می‌گذارد تمامی این برخورد‌ها باعث ایجاد آلودگی در سطح بیرونی کیف چرم شما می‌شود.

این آلودگی یا به شکل خاکی شدن سطح بیرونی کیف شما ظاهر می‌شود که شامل خاکی شدن قسمتی که با میز یا نیمکت یا صندلی در ارتباط است می‌شود یا آلودگی به شکل ایجاد گرد و غبار روی کیف چرمی شما می‌شود.

 

اگر آلودگی به شکل خاک بر روی کیف چرمی شما ایحاد شود بهترین روش برای تمیز کردن کیف چرمی شما ایتفاده از دستمال مرطوب برای از بین بردن الودگی ایجاد شده می‌باشد.
اگر آلودگی به شکل گرد و غبار بر روی کیف شما ایجاد شد، یکی از بهترین روش‌های تمیز کردن کیف چرمی شما از گرد و غبار استفاده از واکس است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز