Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
27 شهریور 1401

خشک کردن سریع لباس چگونه است؟ + شیوه های خشک کردن لباس چیست؟

همه چیز در رابطه با خشک کردن لباس

یکی از رایج ترین روش ها برای خشک کردن لباس آویزان کردن آنها بر روی بند رخت است که کمی زمان بر می باشد. اما اگر زمان زیادی نداشته باشید و بخواهید در زمان کوتاهی لباستان خشک شود تا از آن استفاده کنید باید روش های دیگری را به کار بگیرید. در این مطلب به شما می گوییم که چگونه لباس را سریع خشک کنیم. همراه ما باشید.

برای خشك كردن سريع لباس چه کنیم

خشک کردن لباس در هوای آزاد بهترین و راحت ترین روش است اما با روش هایی می توان لباس را در زمان کوتاهتری خشک کرد. برای خشک کردن سریع لباس و استفاده از روش های مختلف به برچسب لباس و علامت های روی آن توجه داشته باشید و لباس را با دست نچلانید، بلکه تنها آب اضافی آنرا با فشار دادن خارج کنید. در ادامه چند روش خشك كردن سريع لباس را به شما معرفی می کنیم.

روش خشك كردن سريع لباس با حوله

برای خشک کردن سریع لباس در خانه می توانید از حوله کمک بگیرید. بعد از اینکه آب اضافی لباس را با دست گرفتید، آنرا داخل یک حوله خشک تمیز بپیچانید و رول کنید. سپس لباس را در هوای آزاد و نور آفتاب قرار دهید تا بسرعت خشک شود. هرچقدر حوله ضخیم تر و بزرگتر باشد بیشتر آب اضافی لباس ها را جذب می کند و لباس شما سریع تر خشک می شود.

برای خارج شدن آب اضافی لباس نباید با دست و ماشین لباسشویی پیچانده و چلانده شود و فقط کافیست لباس را برای گرفتن آب اضافی آن کمی تحت فشار قراردهید.

1- خشک کردن توسط چرخش ماشین لباسشویی

2- خشک کردن لباس بدون چلاندن بر روی بند

3- خشک کردن بر روی بند پس از گرفتن آب اضافی از لباس

4- خشک کردن بر روی سطحی مسطح پس از خروج آب اضافی از لباس

نکته :

گاهی بر روی برچسب برخی از لباسها علاوه بر علائم فوق ، جملات مربوط به آنها عبارت «DO NOT WRING OR TWIST» نوشته شده ، که نباید اینگونه از لباسها را به هیچ وجه با دست و یا با ماشین لباسشویی پیچانده و چلانده شود و فقط برای گرفتن آب اضافی آنها کمی تحت فشار قرار داد.

نکاتی مهم برای خشک کردن لباس:

  • برای خشک کردن لباس در خانه ، آن ها در خشک کن ماشین لباسشویی بیاندازید و بر روی بند لباس پهن کنید .
  • چنانچه پیش از این هم در نمناک گفتیم هیچگاه بند لباس خود را در داخل اتاق نشیمن و اتاق های خواب نگذارید زیرا این مکان ها بیشتر در معرض میکروبند.
  • برای خشک کردن لباس در خانه ، پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه در خانه راه یابد.
  • صبح های زود لباس هایتان را روی بند رخت پهن کنید تا در طول روز خشک شوند.
  • یک بند رخت حرارتی بخرید و با پهن کردن لباس های خود بر روی آن در مدت زمان کوتاهی لباس های خشک داشته باشید.
  • اگر بند رخت شوفاژِی ندارید، بند رخت خود را در آفتابی ترین مکان خانه قرار دهید.
  • برای بالا بردن مزایای رخت پنکن، لباس های محبوب خود را به چوب لباسی آویزان کنید.
  • یک دستگاه رطوبت گیر شما را از رطوبت نجات می دهدو به خشک شدن لباس های شما سرعت می بخشد.

برای خشک کردن سریع لباس های خیس چه کاری انجام دهیم

بهترین و راحت ترین راه برای خشک کردن لباس پهن کردن آن ها در هوای آزاد و در جهت باد است ک باعث خشک شدن سریعتر آن ها می شود از طرفی اگر جلوی آفتاب هم باشند کمتر چروک می شوند. لباس ها علاوه بر اینکه ممکن است با توجه به جنس پارچه شستشو متفاوتی داشته باشند، خشک کردن آن ها هم ممکن است حساسیت های خاصی داشته باشد به همین دلیل بهتر است لباس ها را نچلانید و تنها با کمی فشار دادن لباس، آب اضافی آن را بگیرید.
نکته ی حائز اهمیت برای خشک کردن سریع لباس ها در هرکدام از این روش ها این است که شما حتما باید آب اضافی لباس ها را خارج کنید تنها به حدی که خیلی قطرهای آب از روی لباس چکه نکنند. قاعدتا خشک کردن لباس هایی که کاملا خیس هستند هم زمان طولانی تری می طلبد و هم ممکن است آسیب زیادی به بافت لباس ها وارد کند فرقی نمی کند با چه روشی این کار را انجام می دهید هرچه بیشتر آب درون لباس ها خارج شود پروسه خشک شدن آن ها سریعتر می شود. برای خارج کردن آب اضافی لباس ها از چند روش می توانید بهره ببرید:

پیچاندن لباس ها درون حوله خشک

برای این روش ابتدا باید یک حوله خشک را در روی سطح صافی پهن کنیم و بعد لباس خیس مورد نظر را روی حوله می اندازیم سپس از پایین لباس باید شروع کنیم به رول کردن حوله و تا انتها این کار را انجام می دهیم تا حوله ای را که لباس روی آن قرار داده ایم کاملا رول شود. فشاری که از رول کردن حوله به لباس وارد می شود باعث خارج شدن آب اضافی لباس می شود که توسط حوله جذب می شود اگر با این روش لباس شما هنوز نم دار بود ولی حوله خیس شده بود می توانید از حوله خشک دیگری استفاده کنید در این روش هرچه حوله ضخیم تر باشد آب بیشتری را جذب می کند.

خشک کردن لباس ها به کمک خشکن و حوله های خشک

در این روش شما هر تعداد لباس خیسی را که می خواهید سریع تر خشک شوند را وارد خشک کن می کنید در کنار آن تعدادی حوله خشک هم به داخل دستگاه اضافه می کنید و بعد دستگاه را روشن می کنید. حوله ها رطوبت داخل لباس ها را می کشد و به خود جذب می کند هرچه تعداد لباس های خیس شما بیشتر باشد تاثیر حوله ها کمتر خواهند بود و پروسه خشک شدن لباس ها زمان بیشتری می برد. فقط دقت کنید که بعد از انجام مرحله خشک کن با حوله ها برای دور بعد از لباس خیس دیگری اضافه نکنید زیرا باعث می شود رطوبت درون لباس به لباس هایی که خشک تر هستند منتقل شود. به طور کلی مقدار لباس هایی که می خواهید در خشک کن قرار دهید نباید زیاد باشد تا سنگین شود زیرا حوله ها در اثر جذب رطوبت سنگین تر از قبل می شوند از طرفی لباس هایی که جنس آن ها از کتان است سنگین و ضخیم تر هستند بنابراین برای خشک کردن آن ها باید پروسه زمان بندی بیشتری را بگذرانید. این روش را اگر برای تی شرت های نخی خود به کار ببرید راحت تر به نتیجه می رسید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز