Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 آبان 1401

دستمال سر کوهنوردی چیست؟ + فواید دستمال سر!

همه چی درباره دستمال سر کوهنوردی !

قطعا به سختی باور می‌‌کنید، اگر بگویند یک تکه پارچه، نجات‌بخش شما از گرما، سرما و یا باد در طول مسیر کوهنوردی‌ست. این پارچه به ظاهر معمولی دستمال سر کوهنوردی نام دارد و جز وسایلی‌ست که از بردن و استفاده آن در کوه هرگز پشیمان نمی‌شوید.

 

برای آشنایی بیشتر با این دستمال، انواع، روش بستن و دیگر نکات مهم مربوط به آن با ادامه مقاله همراه شوید

 

دستمال سر چیست؟

    دستمال سر یک پوشش کوچک ولی کاربردی است که می‌توان آن را به روش‌های مختلف برای پوشش سر و گردن و برای محافظت در مقابل آفتاب سوختگی، گرما، گرد و غبار و… مورد استفاده قرار دارد. تولیدکنندگان دستمال سر برای ساخت آن از پارچه ظریف، تک لایه، مقاوم و ضدحساسیت استفاده کرده‌اند و آن را در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها به بازار عرضه کرده‌اند.

 

 

    دستمال سر را می‌توان به به اشکال مختلف مثل روسری، دستمال سر، دستمال گردن، کلاه، کش دور سر، کش مو، بادگیر دهان و بینی و … استفاده کرد. این وسیله به خوبی از شما در برابر نور خورشید، سرما و باد محافظت می‌کند.دستمال سر  با تنوع رنگ بالا مناسب برای استفاده روزمره و استفاده در انواع فعالیت های فیزیکی و ورزشی مثل موتورسواری، دوچرخه‌سواری، اسکیت و اسکی است.

 

 

همچنین مانع تجمع گرد و غبار شده اما گرما را زیر خود نگاه می‌دارد که باعث می‌شود پوست تنفس مناسب داشته باشد. در هوای گرم محافظ عالی در برابر خورشید بوده و مناسب تمامی ورزش‌های ساحلی است.

 

 

 

کاربردهای رایج دستمال کوهنوردی و فواید استفاده از آن

دستمال سر کوهنوردی با آنکه یک اسم دارد اما کاربردهای فراوان دارد. شما می‌توانید از این دستمال به عنوان کلاه، پوشش مو، ماسک، پیشانی‌بند، گیره مو، هد‌بند، عرق گیر و مچ‌بند استفاده‌کنید.

 

برای آنکه از ضرورت استفاده از این دستمال آگاه شوید، باید فواید استفاده از آن را بدانید. برخی از این فواید شامل:

 

  • سر، صورت، مو و گردن شما از گرما، سرما و نفوذ باد و گرد و غبار در امان می‌ماند.
  • عرق اضافی بدن شما و رطوبت حاصل از آن به دستمال سر جذب می‌شود و سریع‌تر خشک می‌شود.
  • موهای مزاحم را از پیشانی و اطراف صورتتان دور نگه می‌دارد.

 

دستمال سر ساده و زینتی

عمده استفاده از این دستمال سر ها در ایام عادی یا روزمره میباشد

 

اما دستمال سر های ساده را میتوان در ایام گرم نیز در کوهنوردی و طبیعت گردی استفاده کرد.

 

دستمال سر مناسب فصل بهار و پاییز

اگرچه در فصل بهار و پاییز برف و بورانی وجود ندارد، اما باید برای مراقبت از خود در برابر بادهای این فصل در کوه از دستمال سر استفاده کنید. جنس اغلب دستمال‌های مخصوص فصل بهار و پاییز، نیمه‌پلار است؛ یعنی تنها نیمی از آن با پلار دوخته‌شده‌است.

 

دستمال سر زمستانی کوهنوردی

این دستمال سر همان‌طور که از اسمش مشخص است، برای فصل‌های سرد و زمستانی کاربرد دارد. اگر می‌خواهید نوع مرغوب این دستمال را بخرید، به پوشش داخلی آن توجه کنید. این قسمت اگر از جنس پوشش گرمی به نام پلار بود، مطمئن باشید شما را از سرما و باد حفظ می‌کند.

 

نحوه بستن دستمال سر کوهنوردی

شما با خلاقیت خود می‌توانید به هزاران روش دستمال سر خود را ببندید و از آن استفاده کنید. در این قسمت ما تعدادی از این روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

  • دستمال سر را می‌توانید به حالتی بر روی سر ببندید که تنها صورت شما دیده‌شود و تمام قسمت‌های سر را بپوشاند مانند: یک مقنعه. این حالت برای محفوظ و گرم ماندن سر مفید است.
  • اگر می‌خواهید از دستمال سر به عنوان مچ‌بند استفاده کنید باید آنقدر آن را بر روی مچ دست خود پیچ و تاب دهید تا به خوبی بر روی دستتان فیکس شود.
  • چنا‌ن‌چه مایلید به روش آسان و معمولی دستمال سر را ببندید، باید یک طرف آن را بر روی سر خود بکشید و طرف دیگر آن آزاد باشد

 

وزن دستمال گردن

همان‌طور که گفتیم هدف شما در خرید انواع دستمال سر و گردن اهمیت زیادی دارد. بنابراین باید ابتدا بدانید قرار است از دستمال چه استفاده‌ای داشته باشید. اگر می‌خواهید از آن فقط به عنوان یک شال گردن استفاده کنید و یا می‌خواهید دستمال نقش کلاه را برایتان بازی کند، مطمئنا به سایز مشخصی از دستمال نیاز دارید.

 

  • وزن محصول نیز متناسب با جنس آن متفاوت است. البته دستمال سر و گردن نسبت به دیگر اکسسوری‌ها وزن زیادی ندارد اما این موضوع را در نظر داشته باشید که تحمل وزن آن برایتان آسان است یا نه.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز