Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 مهر 1401

دوختن پارچه نازک چگونه است؟ + ویژگی پارچه های نازک چیست؟

همه چیز در رابطه با دوخت پارچه های نازک و لطیف!

یکی از مشکلاتی که معمولا برای کسانی که با چرخ خیاطی کار میکنند این است که هنگام دوختن پارچه های نازک و ظریف پارچه در ریر چرخ کیس می خورد که این امر هم باعث نتیجه نامطلوب از کار نهایی می شود که در ادامه با ما همراه باشید تا با روش برطرف نمودن این مشکل آشنا شوید .

هنگامی که پارچه نازکی را چرخ می کنید ، برای اینکه درزها زیر چرخ کیس نخورد ، یک نوار باریک کاغذی ببرید و زیر درز بگذارید و پارچه و کاغذ را با هم چرخ کنید . به این ترتیب پارچه شما کیس نمی خورد و در پایان کار هم می توانید به آسانی کاغذ را از پارچه جدا کنید.

دوخت پارچه حریر چگونه است

پارچه حریر از لطیف‌ترین و سبک‌ترین پارچه‌هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و تا جایی که می‌توان گفت صنعت مد، بدون حریر لطافت و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

بدون شک در همه خانواده‌ها چند دست لباس از جنس پارچه حریر به خصوص برای فصل تابستان وجود دارد. از این پارچه برای دوخت انواع لباس‌های مجلسی، شومیز، پیراهن و حتی شال و روسری اسنفاده می‌شود. از انواع پارچه حریر می‌توان به حریر اورگانزا، حریر سیلک، حریر ژرژت و حریر کریستال اشاره کرد که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند.

برای دوخت حریر لازم است ابتدا مراحل و روش‌های برش و دوخت آن را بدانید و بعد شروع به خیاطی کنید.

  • برش جداگانه الگوها لازم است

هنگام کار با بعضی از پارچه‌ها می‌توان با تا و دولا کردن پارچه چندین الگوی یک شکل را باهم برش داد اما برای برش پارچه‌های حریر به دلیل سر و لغزنده بودن آن‌ها بهتر است هر الگو را به طور جداگانه برش دهید.

  • انتخاب سوزن مناسب 

از تیز بودن و همچنین ضخامت مناسب سوزن خود برای دوخت جنس حریر مطمئن شوید. بسیاری از حریرها کاملا نازک هستند پس به سوزن ظریفی احتیاج دارید.

  • تنظیمات چرخ خیاطی

طول کوک خود را بررسی کنید. هرچه طول کوک‌ها کمتر باشد نمای زیباتری به دوخت حریر شما می‌دهد. همچنین در هنگام دوخت مراقب چین خوردن و چروک شدن لبه پارچه باشید.

  • نکاتی در هنگام دوخت

برای سجاف جلوی لباس بهتر است به جای لایه زدن، زاپاس را دو برابر کنید و به طرف داخل لباس تا کنید. و در هنگام سردوز زدن حتما از نخ هم‌ رنگ پارچه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دوخت فرانسوی برای درزها استفاده کنید. به طور کلی بهتر است در پارچه‌های حریر از برش کمتری استفاده شود.

علت جمع شدن پارچه زیر چرخ چیست؟ دلیل آن را بدانید

هنگامِ دوخت، ممکن است پارچه به علت‌ های مختلف جمع شود و ظاهر لباستان را بر هم بزند.
این مشکل ممکن است برای هر خیاطی پیش بیاید، فرقی هم نمی ‌کند تازه ‌کار باشید یا حرفه ‌ای، اما نگران نباشید، چرا که راه‌ های متعددی برای جلوگیری از جمع شدن پارچه زیر چرخ وجود دارد که اگر از آن‌ ها آگاه باشید و یک سری نکات را هم بدانید، می ‌توانید از جمع شدنِ پارچه هنگام دوخت جلوگیری کنید.
در ادامه، علت جمع شدن پارچه زیر چرخ و نکات مهم برای جلوگیری از جمع شدن پارچه زیر چرخ را برایتان خواهیم گفت.

از سوزن ته گرد استفاده کنید

سوزن ته گرد بسیار ارزان است؛ بنابراین می ‌توانید هر تعداد که بخواهید استفاده کنید. آسان ‌ترین و بهترین راه برای جلوگیری از جمع شدنِ پارچه هنگام دوخت، استفاده از سوزن‌ های متعدد است.
⦁ درزهای لباس را با استفاده از سوزن ته گردهای متعدد به یکدیگر وصل کنید. این سوزن‌ ها باید نزدیک به خطِ درزتان باشد؛ جایی که قرار است چرخ شود.
⦁ پارچه باید کاملاً صاف باشد و زیر سوزن‌ های ته گرد جمع نشود.
⦁ سوزن‌ ها را به هر دو طرف فرو کنید، نه فقط یک طرف.

پارچه کتان نخی نازک چیست

الیاف به کار رفته در تولید پارچه کتان نخی نازک از نوع الیاف طبیعی می باشند به همین دلیل است که این پارچه از کیفیت بی نظیری برخوردار است و در اثر تماس با پوست باعث خارش، سوزش، التهابات پوستی، بیماریهایی مانند قارچ و اگزما و غیره نمی شود. فرآیند تولید و بافت این پارچه کاری بسیار پر زحمت و زمان بر است هم چنین با توجه به نوع بافت و ترکیب الیافی که در تولیدش به کار رفته است می تواند کیفیتهای متفاوت و قیمتهای گوناگونی داشته باشد‌. از انواع پارچه های کتان می توان به پارچه های کتان پنبه ای، کتان کش، کتان نخی و پارچه داکرون و کاغذی اشاره کرد که این پارچه ها از نظر نوع بافت و ترکیبات الیافشان با هم فرق دارند.

  • ابریشم

از مرغوب‌­ترین پارچه‌­ها است که در تهیه­‌ی لباس­ رسمی و مجلسی کاربرد زیادی دارد. پارچه­‌ی ابریشم طبیعی به نگهداری زیادی نیاز دارد. نباید آن را با آب شست‌وشو داد و با حرارت اتو کرد. بهتر است با بخار شست و شو و خشک شود. ابریشم رنگ­‌پذیری بسیار خوب و طیف رنگی گسترده­‌ای دارد.

ابریشم مصنوعی ترکیبی از ابریشم با مواد دیگر است و شباهت زیادی به ابریشم طبیعی دارد. پارچه­‌های صددرصد ابریشم بسیار گران هستند و دوام کم­تری نسبت به ابریشم مصنوعی دارند. به همین دلیل انواع دیگری از ابریشم­‌های ترکیبی مانند تافته­‌ی ابریشم، ساتن ابریشم و غیره ساخته شدند که بسیار پرطرفدار هستند.

پارچه ی ابریشم جزو مستحکم ترین پارچه ها در جهان است که دارای سطحی نرم و براق است. به دلیل پروتیئنی که در الیاف این پارچه وجود دارد پارچه ی ابریشم حررات را از خود عبور نمی دهد و آن را در خود نگه می دارد. نکته ی دیگری که باید در مورد پارچه ی ابریشم به آن اشاره کنیم این است که این نوع پارچه جزو پارچه های لوکس و گران قیمت به حساب می اید و در دوخت کروات، شال، مانتو، کت  و شلوار ، لوازم منزل و … از پارچه ی ابریشم استفاده می شود.

پارچه لی

پارچه لی در واقع همان جین می باشد که در ایران با نام برند آن یعنی Lee معروف شده است. انواع پارچه لی شامل نخی، کاغذی، ضخیم، کشی و غیر کشی می باشد. دارای استحکام و مقاومت بالایی می باشد. این نوع پارچه در دوخت انواع مانتو، شلوار، کیف، کفش و … بسیار پرکاربرد می باشد. به دلیل شیک بودن و زیبایی خاص، مورد پسند تمام سلیقه های می باشد و هیچ گاه از مد نمی افتد. برای رنگ کردن آن از گیاهان استفاده می شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز