Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 مهر 1401

دوخت پارچه کشی چگونه است؟ + انواع پارچه کشی کدامند؟

همه چیز در رابطه با پارچه های کشی و دوخت آن

حتما تا حالا براتون پیش آمده که بخواهید یک پارچه کشی را بدوزید و برای دوختنش با چرخ به مشکل بر بخورید. بعضی ها می گویند چرخ خیاطی  من پارچه کشی رو نمیدوزد کاش فلان مارک چرخ رو خریده بودم. همه چرخ ها قابلیت دوخت پارچه های کشی رو دارند فقط باید یه سری نکات رو رعایت کنید.

۱- سوزن چرخ رو عوض کنید و از سوزن مخصوص دوختن پارچه های کشی استفاده کنید. به سوزن مخصوص پارچه های کشی سوزن ژرسه دوزی ، یا سوزن سرسوخته یا سوزن سرآبی میگن.

۲- بهتره از قرقره هایی با جنس پلی استر استفاده کنید. این قرقره ها خودبه خود حالت کشسانی دارن و انعطاف پذیریشان از قرقره های معمولی بیشتر است در نتیجه بعد از دوختن وقتی لباس کشی رو بپوشید و لباس در تن کش بیابد نخ پاره نمی

شود.
۳- درجه درشتی دوخت رو روی درجه های کم بذارید.

۴- درجه کشش نخ رو یه مقدار بیشتر کنید. این درجه رو نمی توانیم به شما بگوییم چون برای چرخ های مختلف تغییر می کند. برای اینکه بدونید چه درجه ای برای چرخ شما مناسبتره، یه تکه پارچه کشی را بردارید و با رعایت تمام نکاتی که در مورد دوخت پارچه های کشی گفته می شود شروع به دوخت پارچه کنید و کم کم درجه کشش نخ رو تغییر بدید تا دستتون بیاد که درجه کشش رو روی چه عددی بذارید.

۵- بهتره از بخیه معمولی استفاده نکنید، بلکه نوع دوخت رو روی زیگزاگ بذارید و همه درزها رو با زیگزاگ بدوزید.

۶-اگه بعد از انجام تمام نکات بالا بازم چرختون به خوبی از پس دوختن پارچه کشی برنیومد این بار زیر پایه یک تکه چسب ضخیم مخصوص نقاشی بگذارید .

تنظیم کشش نخ مهم است

درجه کشش نخ را بالا ببرید. همانطور که هنگام دوخت هر پارچه ای باید کشش نخ را به درستی تنظیم کنید، این مورد درباره ی  پارچه های کشی اهمیت بیشتری پیدا می کند. مقدار عددی درجه تنظیم کشش نخ را نمیتوان یک عدد خاص در نظر گرفت که ما بگوییم باید روی فلان عدد آن را تنظیم کنید. چرا که وابسته به اینکه نوع چرخ خیاطی چیست این مقدار متفاوت می شود. اما توصیه ما به شما این است که برای اینکه متوجه شوید کشش نخ باید روی چه عددی قرار دهید، یک تکه پارچه کشی را برای امتحان انتخاب کنید و بدوزید. هنگام دوخت این تکه پارچه درجه کشش نخ را انقدر تغییر دهید تا روی عدد مناسب تنظیم کنید. وقتی به دوخت ایده آل رسیدید کار خود را با همان تنظیمات روی پارچه اصلی ادامه دهید.

انتخاب نخ مناسب پارچه های کشی در اولویت است

نخ هم عامل دیگریست که باید متناسب با جنس پارچه انتخاب کنید. در این مطلب که داریم در مورد پارچه های کشی صحبت می کنیم نخ مناسب دوخت روی پارچه ها نخی است که جنس پلی استر دارد. دلیل استفاده از این نوع نخ این است که وقتی لباسی که از پارچه های کشی دوخته شده را می پوشید نخ پاره نشود. چون این پارچه ها کش می آیند پس باید از نخی استفاده کرد که انعطاف پذیری بالایی داشته باشند. به همین دلیل نخ های پلی استر که نسبت به نخ معمولی خاصیت کشسانی بیشتری دارند گزینه ی مناسبی است. اگر ماسوره را از نخ ترویرا ( نخ سردوز) دولایه پر کنید هم برای این کار خوب است.

انواع پارچه های کشی کدامند؟ 

پارچه های بافتنی
اکثر پارچه های بافتنی دارای کشش هستند. معمولاً این کشش دو طرفه است. کشش در پارچه بافتنی آن را به یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دوخت لباس تبدیل می کند.

پارچه جرسه
جرسه یک پارچه بافتنی سبک تا متوسط ​​با کشش خوب است که بیشتر برای تهیه لباس ورزشی استفاده می شود. 

پارچه اسپندکس
این پارچه مصنوعی انقلابی در صنعت نساجی ایجاد کرده است زیرا می تواند به تنهایی تا 300-400 درصد کشیده شود. کشش اسپندکس به محتوای الاستین آن بستگی دارد. در حالی که لباسهای ورزشی معمولاً دارای الاستین در حدود 12-15٪ هستند. اسپندکس وقتی با الیاف دیگر مخلوط می شود می تواند حدود 20-2 درصد از کشش خود را به الیاف جدید بدهد.

ترکیب پنبه و اسپندکس
پارچه ای بسیار صاف با کشش 4 طرفه. درصد اسپندکس این پارچه معمولاً 3 تا 5 درصد است و برای ساخت تی شرت، دامن و لباس های دیگر از آن استفاده می شود.

ترکیب پلی استر و اسپندکس
این پارچه بسیار سبک با کشش بالا است که برای دوختن ساق بند بسیار مناسب است. همچنین برای تهیه پوشاک و لوازم جانبی چرمی خریداری می شود.

روش دوخت پارچه های کشی را بدانید 

نکته دیگر این است که باید درجه کشش نخ را روی عدد بالاتر قرار دهید. با توجه به مدل چرخ خیاطی، این کار را انجام دهید. پیشنهاد می کنیم که در ابتدا دوخت را روی یک تکه پارچه امتحان کنید تا به درجه کشش نخ پی ببرید. طول بخیه را بین 2 تا 2 و نیم قرار دهید. در هنگام دوخت پارچه های کشی همچون ریون، دقت کنید که به هیچ عنوان پارچه را زیاد نکشید؛ کشیدن آن در حدی بسیار کم برای دوخت محکم، مانعی ندارد.

زیرا باعث می شود که بخیه ها، به صورت شل روی پارچه ایجاد شود. پارچه را به همان حالتی که است، فقط پشت پارچه را با دست خود کنترل کنید و سپس دوخت خود را آغاز کنید. با این روش پس از دوخت متوجه می شوید که بخیه ها کاملا در بافت پارچه فرو رفته اند و اصلا دچار حالت شل شدگی و در رفتن دوخت وجود ندارد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز