Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 مهر 1401

راه های جلوگیری از رسوب اتو بخار خیاطی! + نحوه تمیز کردن رسوب اتو چیست؟

همه چی درباره راه های جلوگیری از رسوب اتو خیاطی

اتو بخار در آراسته بودن و شیک بودن ظاهر ما نقش به سزایی دارد روش کار این دستگاه به صورتی است که آب داخل خود را به بخار تبدیل می کند و چین و چروک های لباس ما را باز می کند. اما با گذشت زمان مانند دیگر وسایل اتو بخار هم آلوده و نیاز به رسوب زدایی اتو بخار سیلتر دارد با این حال نمای بیرونی اتوی شما پاکیزه است.  اما در داخل آن جرم و رسوب انباشته شده است به خاطر وجود بخار آب دستگاه ما جرم و رسوب می گیرد و بعضی بر این باور هستن که آب جوش از رسوب و جرم جلو گیری می کند اما این باور غلط است.

در کف اتو بخار سیلتر تعدادی سوراخ است که بخار از آن ها خارج می شود و وقتی اتوی شما جرم و رسوب می گیرد این سوراخ ها بسته و از آمدن بخار جلوگیری می کند و در نتیجه چین و چروک های لباس ما رفع نمی شود در این صورت لازم است که روش های جرم گیری را بلد باشیم و که در برند هایی نظیر تفال، فیلیپس و دیگر برندها به یک شکل است.

طریقه انجام عمل رسوب زدایی چگونه است؟

برای شروع، یک بسته پودررا داخل منبع آب اتو ریخته و یک سوم از حجم  دیگ را باآب پرکرده سپس درب منبع را بسته و دستگاه را روشن می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا آب موجود در منبع کاملا جوش بیاید، حالا دستگاه را خاموش کرده و صبر می‌کنیم تا کاملا سردشود، سپس آب داخل منبع را تخلیه می‌کنیم و محدداً داخل منبع را با آب  پرمی‌کنیم و سپس دستگاه را روشن کرده و اجازه می‌دهیم که آب جوش بیاید و مح رسوب زدایی اتو دداً بعد از سرد شدن آب را تخلیه می‌کنیم این کار را دو یا سه بار تکرار کرده و اجازه می‌دهیم حداکثر رسوب موجود در دیگ تخلیه شود.

برای از بین بردن جرم اتو بخار چه باید کرد؟

اتو بخار یکی از لوازم کاربردی در منزل است که در شیک و آراسته شدن ظاهر ما نقش زیادی دارد. این وسیله برای صاف و مرتب کردن لباس‌ها از بخار آبی که در مخزن آن وجود دارد استفاده می‌کند. این بخار آب موجب می‌شود لباس‌ها بهتر صاف بشوند و چین و چروک آن‌ها را سریع‌تر باز می‌کند. اما بخار آب با مرور زمان باعث ایجاد رسوب و جرم درون اتو می‌شود. خیلی‌ها بر این باور هستند که استفاده از آبجوش، رسوبی درون اتو ایجاد نخواهد کرد، اما آبجوش نیز از این امر جدا نیست.

در کف اتو بخار شما تعدادی سوراخ وجود دارد که بخار آب از آنها خارج می‌شود. رسوب درون اتو باعث گرفتن این سوراخ‌ها شده و فرایند اتو کردن لباس‌ها را دچار مشکل می‌کند.

استفاده از اتو بخار علاوه بر اینکه لباس‌ها را مرتب نشان می‌دهد باعث تمیز و ضدعفونی کردن آن‌ها نیز می‌شود، زیرا از بخار آب برای اتوکشی لباس‌ها استفاده می‌کند. اما اگر درون اتوبخار رسوبی ایجاد شده باشد، سوراخ‌های آن گرفته شده و نه تنها لباس را مرتب نمی‌کند، بلکه لکه‌هایی روی لباس ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که برای از بین بردن جرم اتو بخار چه باید کرد ادامه این مطلب را از دست ندهید.

محلول سرکه ی سیب و آب:

استفاده از سرکه ی سیب و آب موجب رسوب زدایی اتو می شود. یک لیوان آب و یک لیوان سرکه ی سیب باعث جرم گیری، از بین بردن آهک و بوگیری اتو می شود. در این روش اتو را با این محلول پر کنید و بگذارید داغ شود. سپس شروع به بخار زدن کنید. اتو را روی یک پارچه قرار دهید و ۳۰ ثانیه به مدت دو دقیقه بخار آن را بزنید، در آخر محلول را از اتو خارج کرده و آن را پر آب کنید. سپس روشن کنید و بخار آن را چند مرتبه بزنید تا محلول سرکه و آب آن خالی شود.

لیمو ترش:

اگر حفره های موجود در کف اتو زنگ زده است، یک عدد لیمو را نصف کرده و روی زنگ ها بکشید تا بتوانید مقدار زنگ هارا کاهش دهید.

سمباده فلزی:

هنگامی که اتو گرم است و مواد چسبیده به کف آن نرم و سست شده اند از یک سمباده برای تراشیدن و پاک کردن جرم ها استفاده کنید. در این کار احتیاط لازم را به خرج دهید تا اشتباها آهن اتو را خراش ندهید و در آخر یک پارچه تمیز روی آن بکشید.

استفاده از روزنامه:

اگر اتوی شما چسبناک شده یا حرکت آن کند شده است یک روزنامه بردارید، بخار اتو را خاموش کنید و روزنامه را اتو بکشید تا زمانی که چسبندگی آن رفع شود.

نمک و فویل آلومینیومی:

برای لکه های نسبتا مقاوم و چسبندگی زیاد، از این روش استفاده کنید. روی یک عدد فویل آلومینیومی مقداری نمک ریخته و اتو را در داغ ترین حالت قراردهیذ. سپس شروع به اتو کشیدن فویل کنید.

اهمیت جرم گیری اتو پرس به صورت منظم

پیش از آن که روش­های جرم گیری اتو پرس و سایر اتوهای خانگی را بررسی کنیم، بهتر است با اهمیت تمیز کردن منظم آن­ها آشنا شویم. تمیز کردن منظم اتو به دلایل زیر اهمیت زیادی دارد:

  1. جرم گیری اتو پرس به طور منظم، از تجمع رسوبات آهکی گچی و مسدود شدن منافذ بخار آن جلوگیری می­کند.
  2. میزان بالای بخار، اتو کردن لباس­ها را آسان‌تر می­کند و به راحت­تر سر خوردن اتو روی لباس­ها و پارچه­ها کمک می­کند.
  3. اگر اتوی خود را به طور منظم تمیز نکنید، به دلیل تجمع مواد چسبنده روی کفی، ممکن است خطر آسیب دیدن لباس­های ظریف یا لکه‌دار شدن آن­ها را به همراه داشته باشد.
  4. تجمع رسوبات ممکن است طول عمر مفید دستگاه را کاهش دهد و هزینه خرید مجدد اتو را به بار آورد.
  5. چند دقیقه زمان گذاشتن برای رسوب زدایی و تمیز کردن اتو، در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان و کاهش دردسرهای پیش روی شما می­شود.

هر چند وقت یکبار باید اتو پرس را جرم گیری کرد؟

اگر از اتو پرس خود زیاد استفاده می­کنید، بهتر است هر ماه یکبار یا هر دو هفته یکبار آن را تمیز کنید. اگر زیاد از اتو استفاده نمی‌کنید، دو یا سه ماه یکبار با استفاده از روش­هایی که توضیح دادیم اتوی خود را تمیز کنید. همچنین با رعایت مواردی که برای پیشگیری از ایجاد رسوب گفته شد، می‌توانید فاصله بین هر بار جرم گیری اتو پرس خود را افزایش دهید.

نکات نگهداری درست از اتو بخار

این نکته هایی که مطرح شد برا وقتیه که اتو بخار دچار مشکل شده و دیگه کارکردش مثل روز اول نیست. اما یه سری موارد هست که باید رعایت شه تا علاوه بر رسوب نگرفتن، مشکلات دیگه ای هم مثل خرابی سیم و کف اتو پیش نیاد:
۱٫یادتون باشه هر چقدر هم عجله دارین بعد تموم شدن اتوکاری، اونو جمع کنین ولی برای طولانی کردن عمر این وسیله برقی، لازمه صبر کنین کاملا دستگاه خنک بشه بعد سیم رو دور اون بپیچونین. چون گرما باعث آسیب رسین به سیم میشه که خیلی هم خطرناکه.
۲٫مخزن آب اتو همیشه باید تا حد مجاز پر بشه. آب مقطر و آب جوشیده داخل کتری بهترین آب برای این مورد هست. چرا که رسوب اون گرفته شده و دیگه مشکلی برای اتو به وجود نمیاره.
۳٫هرگز اتو رو روی زیپ، قلاب، سگگ، دکمه و سنگ دوزی های لباس نکشین. این کار باعث خش افتادن کف اتو میشه.
۴٫برای جلوگیری از رسوب بستن آب داخل اتو، دست کم ماهی یه بار مخزن رو با مخلوط آب و سرکه پر کنین و چند بار از دکمه اسپری اتو استفاده کنین.
۵٫اگه لامپ قرمزرنگ اتوی شما روشن میشه اما اتو داغ نمیشه، به احتمال زیاد المنت دستگاه شما سوخته و باید اونو به تعمیرکار بسپارین.
۶٫اگه با اتصال اتو بخار به پریز برق، فیوز خونه شما قطع میشه، امکان اتصالی سیم های داخلی دستگاه و بدنه دستگاه وجود داره. البته احتمال داره سیم های مربوط به المنت هم دچار مشکل شده باشه.
۷٫در صورتی که با پر کردن مخزن اتو بخار ، آب از کف دستگاه راه میوفته، این مسئله نشون دهنده آسیب دیدن عایق بندی زیر مخزن اتو هست که به دلیل ضربه یا فرسوده شدن واشرهای لاستیکی آن به وجود اومده یا شاید مخزن از جایگاه اصلی خود خارج شده یا ترک خورده.
۸٫ اگه بدنه اتوی شما برق دارد، باید خیلی مراقب باشید، چرا که خطر برق گرفتگی برای شما ایجاد می کنه، بنابراین خیلی سریع اتو بخار رو از برق بکشین و به تعمیرکار بسپارین.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز