Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 شهریور 1401

روش های ترمیم لباس سوخته با اتو و بخاری! + چگونه لباس سوخته شده را درست کنیم؟

چگونه لباس سوخته با بخاری را درست و ترمیم کنیم

امکان ندارد یک بخاری در خانه وجود داشته باشد و برای خشک کردن لباس ها از آن کمک نگیریم. اما با اندکی غفلت بوی سوختگی از لباس بلند می شود و لکه هایی زرد را از خود به جا می گذارد. سوخته شدن لباس با بخاری اگر جزئی باشد امکان درست کردن آن وجود دارد. در این مطلب چند روش برای ترمیم لباس سوخته با بخاری با شما در میان می گذاریم تا بدانید چگونه لباس سوخته با بخاری را درست کنیم.

ترمیم لباس سوخته با بخاری به چند روش ساده

اگر لباس شما روی بخاری بوده و حسابی سوخته به نحوی که الیاف لباس خشک شده و سوراخ های بزرگی روی لباس ایجاد شده، آن لباس دیگر قابل ترمیم نیست. مگر اینکه بکلی پارچه آنرا تعویض کنید. اما اگر لباس شما در اثر سوختگی با بخاری زرد شده، می تواند با راهکارهایی لباس را درست کرد.

استفاده از سرکه برای درست کردن لباس سوخته با بخاری

استفاده از سرکه یک روش دیگر برای ترمیم لباس سوخته با بخاری است. در این روش یک اسفنج را داخل سرکه سفید قرار دهید و آنرا روی لکه های لباس که بر اثر سوختگی با بخاری زرد شده، بکشید. بعد از گذشت 20 دقیقه لباس را با آب سرد آبکشی نمایید و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

از بین بردن جای سوختگی اتو از روی لباس

دقت داشته باشید که برخی از انواع لکه سوختگی ناشی از اتو هرگز از بین نمی‌روند، وقتی الیاف پارچه بسوزد و تغییر رنگ دهد دیگر امیدی به بازگرداندن آن وجود ندارد.

برخی از انواع الیاف هم نسبت به الیاف دیگر حساس‌ترند و سریع‌تر می‌سوزند در نتیجه نمی‌توان کاری برای از بین بردن لکه سوختگی آن‌ها انجام داد، اما اگر جای سوختگی اتو روی لباس کوچک باشد و عمیق نباشد (و جنس لباس هم از نخ یا کتان باشد) بهتر است امید خود را از دست ندهید و مراحل زیر را برای از بین بردن آن دنبال کنید:

در پاک کردن جای سوختگی اتو باید سریع عمل کنید.

کار اتو کشیدن لباس را متوقف کنید، فورا اتو را بردارید و خاموش کنید.

فراموش نکنید که هرچه سریع‌تر عمل کنید بهتر و کامل‌تر نتیجه خواهید گرفت.

بلافاصله محل لکه را با آب ولرم آبکشی کنید.

این کار مواد اضافی چسبیده شده به سطح پارچه را می‌زداید و لباس را برای مراحل لکه بری آماده می‌کند.

ابتدا برچسب مراقبتی روی لباس را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید روش درستی را برای پاک کردن لکه به کار می‌برید و با این کار به لباس آسیب نمی‌زنید.

اگر امکان استفاده از سفیدکننده برای این لباس وجود دارد فورا اقدام کنید و کمی سفیدکننده را با آب رقیق کرده و لباس را به مدت ۱۵ دقیقه داخل آن خیس کنید.

این کار به تمیز شدن راحت‌تر لکه در مراحل بعد کمک می‌کند به شرطی که نسبت آب و سفیدکننده را درست به کار برده باشید.

حتما از دستکش محافظ برای این کار استفاده کنید و دستورات درج شده روی بطری سفیدکننده را به دقت بخوانید.

استفاده از سفید کننده برای ترمیم لباس سوخته با اتو

فراموش نکنید که مایع سفیدکننده می‌تواند گاز‌هایی از خود متصاعد کند که برای تنفس مضر هستند پس استفاده از ماسک را هم فراموش نکنید و از ورود کودکان به محل هم جلوگیری کنید.

اما اگر لباس شما طوری است که نمی‌توانید برای آن از سفیدکننده استفاده کنید بهتر است از یک مایع لکه بر قوی کمک بگیرید.

حال می‌توانید لباس را داخل ماشین لباسشویی بشویید. از یک پودر رختشویی قوی و مناسب برای جنس لباس خود استفاده کنید و آن را داخل ماشین بریزید.

دمای آب و سرعت چرخش ماشین را هم متناسب با توضیحات درج شده روی برچسب مراقبتی لباس انتخاب کنید.

اگر از سفیدکننده در مرحله قبلی استفاده کرده‌اید این لباس را به تنهایی بشویید و یا فقط لباس‌هایی را همراه با آن در ماشین بیندازید که سفید هستند و وایتکس روی آن‌ها اثری ندارد.

پس از انجام فرآیند شستشو، لباس را چک کنید تا مطمئن شوید جای سوختگی اتو روی آن تا حد زیادی از بین رفته است.

سپس آن را در مقابل آفتاب آویزان کنید، آفتاب به طور طبیعی اثر روشن کنندگی دارد و می‌تواند در کمرنگ شدن جای سوختگی اتو موثر باشد.

برای گرفتن نتیجه بهتر و کامل‌تر می‌توانید این فرآیند‌ها را مجددا تکرار کنید.

چطور اثر سوختگی را از روی لباس‌های سفید از بین ببریم؟

اگر سریعا متوجه سوختگی اتو شدید و هنوز لکه سوختگی روشن است، این شوینده‌ها را با دست یا برس‌های نرم مخصوص روی لکه بمالید و با گرم‌ترین درجه آب که مناسب نوع پارچه شما باشد، لکه را بشویید.

اگر لکه سوختگی که بر روی لباس کتان یا پنبه‌ای سفید شما به جا مانده شدید باشد، یک فضای خوب با تهویه مناسب پیدا کنید. اگر لکه بزرگ بود، هر بار بر روی یک قسمت کار کنید. یک پارچه نخی را داخل پرواکسید هیدروژن (وایتکس) کنید و آن را روی لکه بمالید. پرواکسید هیدروژن سفیدکننده ملایمی است که برای لباس‌های بی‌رنگ بسیار مناسب است. پارچه نخی دیگری را داخل آمونیاک خانگی غیرقابل اشتعال زده و خوب روی لکه بمالید.

هشدار: پرواکسید هیدروژن و آمونیاک را در یک ظرف مخلوط نکنید. این ترکیب اگر در مقدار زیاد باشد می‌تواند گاز سمی ایجاد کند.

کلام آخر…

امیدوارم این پست برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم این راه ها و نکات را به شما بیاموزیم

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز