Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
8 آبان 1401

شورت مایو چیست ؟ + ویژگی شورت مایو مناسب چیست ؟

همه چی درباره شورت مایو!

قبل از هر چیز باید به یاد داشته باشید که مایویی که برای مسابقات و رقابت‌های ورزشی نیاز دارید با مایویی که برای آب‌تنی در ساحل می‌پوشید متفاوت است. همچنین هر کسی بسته به نوع اندام و هیکلش، باید مایویی را بپوشد که رنگ، بلندی و طرح آن، او را جذاب نشان دهد نه اینکه بی‌قواره به‌نظر برسد.

مایو را باید با توجه به بودجه‌تان انتخاب کنید. مایوها می‌توانند ارزان‌قیمت، معمولی و لوکس باشند. معمولا مایوهای لوکس و گران‌قیمت دوام بیشتری دارند. بااین‌حال برای بیشتر افراد مایوهای با قیمت متوسط مناسب‌تر است. البته اگر برای شنای حرفه‌ای مایو می‌خرید، باید کمی بیشتر هزینه کنید. مایوی مخصوص رقابت‌های ورزشی بهتر است شیک‌تر و باکیفیت‌تر باشد.

انتخاب مایو با توجه به ساختار بدنتان

مایو باید با فیزیک و ساختار بدنی شما متناسب باشد. ابتدا ببینید در کدام دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرید و سپس با توجه به نکاتی که برای هر دسته گفته‌ایم مایوی مناسب خودتان را انتخاب کنید.

چرا باید از مایو در استخر استفاده کنیم؟

بهتر است برای شنا کردن از مایو و لباس های مربوط به شنا استفاده شود چون در سرعت و کیفیت شنا تاثیر گذار است. استفاده از مایو در استخر باعث کاهش حساسیت های پوستی میشود. در استخرها برای زنان حتما باید از کلاه مو و برای مردان از مایو استفاده شود. در ادامه این مطل، چندین دلیل قانع کننده برای اجبار به استفاده از مایو بجای شورت و شلوارک و غیره میاوریم.

خرید مایو متناسب فرم بدن

درشت هیکل و کوتاه قامت

اگر قدتان کوتاه است اما اندامی درشت و ورزیده دارید مایو مردانه کوتاه می‌تواند برای شما مناسب باشد؛ اما کوتاه بودن مایو به منزله اسلیپ بودن آن نیست. می‌بایست مایو خود را مابین اسلیپ و مایو زیر زانو انتخاب کنید. سعی کنید مایو کمی از وسط ران شما بالاتر و اندامی باشد تا بدن شما را ورزیده‌تر نشان دهد.

کوتاه قامت و لاغر

مایو کوتاه و تا زانو می‌تواند گزینه مناسب برای پنهان کردن لاغری پاهای شما باشد. در انتخاب الگوهای روی مایو نیز کمی دقت کنید. از الگوهایی که توجه همه را به سمت شما جلب کند پرهیز کنید و سعی نمایید الگویی انتخاب کنید که ریز و معمولی باشد تا احساس خوبی در استخر داشته باشید.

بلند قد و لاغر

اگر شما بلند قد و لاغر هستید می‌بایست در خرید مایو مردانه نکات ساده‌ای را رعایت کنید. مایو انتخاب کنید که تا روی زانوی شما باشد. منظورمان مایو بلند مردانه نیست. شما باید از خرید هر گونه مایوای که قند بلندتان را بلندتر نشان بدهد پرهیز کنید. مایو به شکل شلوارک شما را بسیار بلند قدتر از معمول نشان می‌دهد لذا سعی کنید مایو با اندازه بلندتر از زانو و نه اسلیپ خریداری کنید.

نکته دیگری که می‌بایست رعایت کنید انتخاب الگوهای افقی به‌جای الگوی عمودی است. الگوی عمودی نیز به مانند مایو بلند شما را بلند قدتر از معمول نشان می‌دهد.

  • لباس های معمولی برای شنا ساخته نشده اند و با توجه به جنسی که دارند (پنبه و غیره) ، هنگام تماس با مواد شیمیایی که در استخر وجود دارد مثل کلر ، مقاومت کمتری دارند و خیلی زودتر از بین میروند. همینطور ممکن است به دلیل مناسب نبودن جنس شورت یا شلوارک شما برای استخر ، در آب استخر رنگ پس بدهد. مایو با توجه به جنس آن ، طول عمر بیشتری در تماس با موادی مثل کلر و آب استخر دارد.
  • زمانی که از مایو استفاده میکنید معمولا پاک است و در جایی غیر از استخر استفاده نمیشود ، اما کسانی که از شورت یا شلوارک استفاده میکنند تمیزی آن و مدت زمان استفاده آن از قبل مشخص نیست و باعث آلودگی آب استخر و بیماری دیگران میشود.
  • استفاده از شورت یا شلوارک بجای مایو پس از خیس شدن ، باعث احساس سنگینی و اذیت شدن شما هنگام حرکت و شنا در آب میشود. جنس مایو ها معمولا نایلون و الیاف مصنوعی است که آب را جذب نمیکند و سبک میماند. این سنگین شدن شورت از سرعت شما هنگام شنا کم میکند.
  • مایو با توجه به نایلونی بودن آن آب را جذب نمیکند و در نتیجه خیلی زودتر خشک میشود و در برابر سایش مقاومت زیادی دارد.
  • برای خرید شورت و شلوارک های پارچه ای ، انتخاب پارچه باکیفیت هزینه خیلی بیشتری دارد اما بهترین جنس نایلونی که در مایو استفاده میشود قیمت ارزان تری دارد که با هزینه پایینتر میتوانید بهترین کیفیت مایو را انتخاب کنید.

مایو مردانه سفر ساحلی

اگر قصد دارید برای سفر به کشورهای خارجی و استراحت در ساحل مایو خریداری کنید، به شما مایو بلند توصیه می‌کنیم. مایو بلند در همه جای دنیا به عنوان لباس معمول در ساحل برای استراحت و البته شنای کم در دریا شناخته شده است. مایو مردانه بلند به مایوای گفته می‌شود که طول پاچه‌های آن تا روی زانو و کمی بلندتر است. الگوهای بسیار متفاوت و رنگ‌های جذابی برای افزودن استایل شخصی به مایو بلند وجود دارد.

انواع لباس شنای مردانه (مایو) را بشناسید!

در اولین مرحله خرید لباس شنای مردانه (مایو) شما باید بدانید که هر مایویی مناسب هر جایی و هر فعالیتی نیست. بهتر است از نوع مناسب مایو برای هر موقعیت و هر فعالیت استفاده کنید. انواع مدل مایو مردانه عبارت اند از:

  1. مایو پادار (trunk): از رایج ترین و پر استفاده ترین لباس شنا برای آب تنی این مدل شورت است. این نوع شورت برای شنای معمولی در استخر یا آب‌تنی در دریا و دراز کشیدن در ساحل مناسب هستند.
  2. مایو کوتاه (اسپیدو): این نوع شورت برای مسابقات شنا یا شنای حرفه‌ای شورت مناسب‌ است. به این دلیل که پوشش کمتری دارد و پاهایتان را درگیر نمی‌کند. بنابراین دامنه حرکتی پاهایتان بیشتر خواهد بود.
  3. مایو پادار چسبان: برای تمرین شنا یا مسابقه شنای سرعتی، مایو شورت‌های پادار چسبان شبیه شورت‌های دوچرخه‌سواری مناسب است. شناگران تازه ‌کار بهتر است از این مایو استفاده کنند.
  4. مایو درگ سوییت (drag suit): مایوی درگ سوییت حالت تور مانند و شبکه‌ای آستردار دارد و برای آموزش شنا مناسب است. می‌توانید زیر آن شورت بپوشید (اگر هم نپوشید مشکلی ایجاد نمی‌کند). البته برای مسابقات شنا مناسب نیست.
  5. شلوارک پادار اسکوئر: شلوارک پادار اسکوئر که معمولا مورد علاقه بازیکنان والیبال ساحلی است، برای انواع ورزش‌های آبی و حتی تمرین شنا یا مسابقات مناسب است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز