Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
19 تیر 1402

عفونت گوش چیست؟ + درمان عفونت گوش!

عفونت گوش (گاهی اوقات اوتیت میانی حاد نامیده می‌شود) عفونت گوش میانی است، که فضای پر از هوا در پشت پرده گوش است که حاوی استخوان‌های ارتعاشی کوچک گوش است. کودکان بیشتر از بزرگسالان به عفونت گوش مبتلا می‌شوند.

 

از آنجایی که عفونت گوش اغلب خود به خود برطرف می‌گردد، درمان ممکن است با مدیریت درد و نظارت بر مشکل آغاز شود. گاهی از آنتی بیوتیک‌ها برای پاکسازی عفونت استفاده می‌شود. برخی افراد مستعد ابتلا به عفونت‌های متعدد گوش هستند که این می‌تواند باعث مشکلات شنوایی و سایر عوارض جدی شود.

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم در ارتباط با علت عفونت گوش، علائم عفونت گوش و درمان خانگی عفونت گوش صحبت کنیم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت گوش آشنا شوید.

 

درمان عفونت گوش

برای عفونت گوش چی خوبه؟

در حالی‌که اکثر عفونت‌های خفیف گوش بدون مداخله برطرف می‌شوند، درمان‌های زیر نیز می‌توانند کمک کنند:

درمان عفونت گوش خانگی

این روش‌ها در تسکین علائم عفونت خفیف گوش موثر هستند و جزو درمان خانگی عفونت گوش محسوب می‌شوند:

  • یک پارچه گرم را روی گوش آسیب دیده بمالید.
  • از داروهای مسکن بدون نسخه (OTC) مانند ایبوپروفن (ادویل) یا استامینوفن (تیلنول) استفاده کنید.
  • برای تسکین درد از قطره‌های OTC یا نسخه‌ای گوش استفاده کنید.
  • داروهای ضداحتقان OTC مانند سودوافدرین (Sudafed) مصرف کنید.
  • از خوابیدن روی گوش آسیب دیده خودداری کنید.

 

درمان عفونت گوش پزشکی

اگر علائم شما بدتر شد یا بهبود نیافت، به پزشک مراجعه کنید. اگر عفونت گوش شما باکتریایی، مزمن باشد یا به نظر نمی‌رسد که در حال بهبود باشد، ممکن است آنتی بیوتیک برای عفونت گوش خارجی یا میانی تجویز کنند. آنتی بیوتیک‌ها به درمان عفونت‌های ویروسی کمک نمی‌کنند.

درمان دارویی عفونت گوش در کودکان

پزشکان معمولاً هنگام درمان عفونت گوش در کودکان، رویکردی محتاطانه دارند تا از تجویز بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها که می‌تواند منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شود، اجتناب کنند؛ و منتظر می‌شوند تا ببیند چه تغییری ایجاد می‌شود.

اگر علائم شدید باشد یا ظرف ۲ تا ۳ روز برطرف نشود، ممکن است پزشک گاهی برای شما نسخه‌ای برای آنتی بیوتیک برای عفونت گوش خارجی و میانی بنویسد.

عفونت گوش

از طرف دیگر، آن‌ها ممکن است برای شما نسخه بنویسند، اما توصیه می‌کنند ابتدا منتظر بمانید تا ببینید آیا علائم کودک شما پس از ۲ تا ۳ روز بهتر می‌شود یا خیر.

با توجه به تنوع عفونت‌های گوش، به بیماران روش‌های مختلفی برای درمان عفونت‌های گوش معرفی می‌شود. عفونت‌های گوش میانی به دلیل قابلیت طبیعی بدن برای مبارزه با عفونت همیشه نیازی به درمان با دارو ندارند. پزشک امکان دارد به شما بگوید که بین 2 تا 3 روز با مواظبت از گوش خود صبر کنید و در این بازه زمانی استراحت کنید و مایعات زیادی بخورید، اگر وضعیت شما بعد از 2 تا 3 روز بهبود نیافت دکتر آن موقع به سراغ دارو های آنتی بیوتیکی می‌رود.

 

داروی‌های مربوط به عفونت گوش

مسکن‌ها

این گروه از داروها معمولا برای درمان درد همراه با عفونت‌های گوش استفاده می‌شوند. با اینکه این نوع از داروها عفونت گوش را مستقیم از بین نمی‌برند ولی باعث این می‌شوند که درد در گوش‌ها کمتر شود. رایج‌ترین مسکن که برای عفونت‌های گوش استفاده می‌شود، استامینوفن می‌باشد که دارای عوارض حالت تهوع و دل درد می‌باشد.

 

آنتی بیوتیک‌ها

پنیسیلین رایج‌ترین داروی آنتی بیوتیک برای درمان عفونت‌های گوش است. رایج‌ترین آنتی بیوتیک پنیسیلینی که توسط پزشکان تجویز می‌شود آموکسیسیلین است.

 

عوارض آموکسیسیلین عبارتند از: حالت تهوع و خارش.

بعضی اوقات پزشکان انواع دیگری از آنتی بیوتیک‌ها را بر اساس شدت و نوع عفونت‌های گوش تجویز می‌کنند که از کلاریترومایسین، سفپودوکسیم و آزیترومایسین می‌توان نام برد.

 

ضعف سیستم ایمنی و ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا از مهم‌ترین دلایلی است که می‌تواند سبب بروز عفونت گوش در افراد شود و همانطور که در بالا نیز عنوان کردیم کودکان و نوزادان بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به بروز این عفونت‌ها می‌باشند.

 

بهتر است بدانید که این بیماری اغلب در فصل‌های زمستان و پاییز در بین مردم پدید می‌آید و شیوع بالاتری در این فصل‌ها به علت سردی هوا دارد چون اغب مردم در این زمان درگیر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌باشند.

عفونت گوش
درمان عفونت گوش

اینکه چه نوع دارویی بهترین درمان برای عفونت گوش می‌باشد بستگی به عوامل و فاکتورهای زیادی دارد و وابسته به تصمیم پزشک متخصص شماست.

 

پزشک با معاینه و استفاده از تجهیزات لازم ابتدا اقدام به مشاهده وضعیت گوش شما کرده و با توجه به وضعیت جسمانی و نوع عفونت گوش شما بهترین آنتی بیوتیک را برای شما تجویز خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز